عنوان خبر:بي سوادي عامل گسترش نابرابري ها در دستيابي به فرصت ها
يكشنبه 6 مرداد 1392 - 22:43:26


معاون فرماندار علی آباد کتول :

بي سوادي عامل گسترش نابرابري ها در دستيابي به فرصت هاي شغلي ،اجتماعي و اقتصادي ومحروميت از کسب مهارتهاي زندگي است.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری علی آباد کتول ، جلسه كميته سوادآموزي شهرستان علي آباد كتول درخصوص ساماندهي و برنامه ريزي وضعيت بي سوادان شهرستان با حضور ابراهيم احمدي معاونت فرمانداري در محل دفتر کار وي تشکيل شد.
احمدي معاون محترم فرماندار ضمن آرزوی قبولي طاعات درباره اهميت سواد آموزي با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري مطالبي را بيان نموده و گفت: بي سوادي عامل گسترش نابرابري ها در دستيابي به فرصت هاي شغلي ،اجتماعي و اقتصادي و محروميت از کسب مهارتهاي زندگي است. و از دستگاههاي اجرايي شهرستان به خصوص اعضا كميته سواد آموزي خواستند همكاري لازم را با اداره سواد آموزي داشته باشند.
پيري مدير آموزش و پرورش شهرستان ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات بياناتي در رابطه با وضعيت سواد آموزي شهرستان بر اساس گزارشات سرشماري آمار سال 1390 ايراد نمودند و متذكر شدند در اين سال 8510 نفر بي سواد در گروه سني 10-49 سال وجود دارد كه با توجه به اين آمار درصد بي سوادي شهرستان 34/9 درصد مي باشد كه مي بايست از تمام امكانات و ظرفيت ها استفاده نمود تا مشكل بي سوادي را برطرف كرد.
در ادامه جعفري رئيس اداره سواد آموزي گزارشي از فعاليت هاي انجام شده در سطح شهرستان جهت بر طرف نمودن مشكل بي سوادي به حاضرين در جلسه ارائه نمودند.
در پايان مصوب گرديد در خصوص تهيه آمار اسمي بي سوادان و كم سوادان شهرستان كميته سواد آموزي روستايي متشكل از مديران مجتمع هاي روستايي و مديران مستقل و دهياري ها و شوراهاي روستايي پايگاه بسيج و بهورز خانه هاي بهداشت و ... تشكيل گردد  و گزارش تهيه شده به بخشداري مركزي و بخش كمالان ارسال گردد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5142.html )