عنوان خبر:برگزاری دسته روی هیئات مذهبی در ۱۶ شهرستان گلستان
دوشنبه 7 مرداد 1392 - 21:37:17


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان :

ملت ما و مردم گرگان عشق وافری به ائمه اطهار دارند، دسته روی هیئات مذهبی شهادت حضرت علی (ع) در ۱۶ شهرستان گلستان برگزار می شود.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از خبرگزاری شبستان ،  حجت الاسلام جواد نجفی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، شب گذشته (6 مرداد) در جلسه هماهنگی دسته روی شهادت امیرمومنان علی (ع) گفت: این مراسم دسته روی که از قدیم الایام برگزار می شود تبدیل به شعار دین اسلام و شیعیان شده و امروز جایگاه ارزشمندی دارد.


وی افزود: ما باید این میراث را به هر طریقی که شده حفظ کنیم و به نسل آینده منتقل کنیم و لازمه این کار اینست که این مراسم هر سال با برنامه و نظم بهتری برگزار شود و بعد از هر برنامه آسیب شناسی لازم نیز صورت بگیرد.


حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه برای کاهش آسیب ها در این مراسمات جلسات متعددی با کانون مداحان و شورای هئیات مذهبی برگزار شده است، تصریح کرد: برنامه های مردمی را باید تقویت کنیم و با برنامه ریزی و پیشنهادهای دقیق تر این مراسم را نهادینه کنیم.


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهارداشت: قدمت دسته روی حضرت علی (ع) در گرگان بیش از 50 یا 60 سال است و مردم گرگان طی این نیم قرن در چنین روزی به طرف امامزاده عبدالله (ع) گرگان می روند، لذا جا دارد از بزرگان شهر که این حرکت فرهنگی را جا انداخته اند تشکر و قدردانی کرد.


وی، با بیان اینکه این مراسمات در نوجوانان و جوانان تاثیر گذار است، افزود: وقتی دسته روی انجام می شود و ذکر ائمه و یا علی بر زبان جاری می شود مسیر و فضای حرکت معنوی شده و به نوعی افراد مختلف نیز از این فضا متاثر می شوند.


حجت الاسلام نجفی تصریح کرد: هدف از تشکیل این جلسه نیز این بود که مراسم دسته روی سالروز شهادت امیر مومنان علی (ع) به بهترین وجه انجام شود.


وی با بیان اینکه در 16 شهرستان این مراسم دسته روی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: صدا وسیما می تواند با اطلاع رسانی موثر و تهیه گزارش های تصویری مناسب بهترین بهره برداری را از این مراسم به مردم نشان دهد.


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: سخنران پایانی این مراسم دکتر سید علی طاهری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5146.html )