عنوان خبر:نخستين همايش منطقه‌اي حاكميت باليني
پنجشنبه 6 آبان 1389 - 18:10:07


اين همايش ظهر امروز با حضور اعضاي هيئت رئيسه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و روساي بيمارستان‌هاي استان‌هاي گلستان، خراسان‌شمالي، شاهرود و سمنان با هدف آشنايي با مباني حاكميت باليني برگزار شد.



همايش دو روزه حاكميت باليني پيرو دستورالعمل وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره اهميت موضوع حاكميت باليني به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي گلستان آغاز به كار كرد.
بخش مهم پيام وزارت حاكي از انتظارات وي از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور مبني بر پياده‌سازي برنامه حاكميت خدمات باليني تا پايان سال جاري است كه با رسيدگي به شكايات، توجه به ايمني بيمار، جراحي ايمن، كاهش عوارض دارويي و تجويز منطقي دارو، پاسخگوي برخي مشكلات نظام سلامت باشند.
در اين پيام مرضيه وحيددستجردي از تامين كيفيت خدمات به عنوان چالش جهاني ياد كرد كه تلاش مداوم نظام سلامت را در پي دارد و در اين بين حداكثر كيفيت اشاره به مفهومي گسترده دارد كه جنبه‌هاي متعددي از جمله اثربخشي خدمت، مصرف بهينه منابع، ارائه عادلانه خدمات، ايمني و توجه به خواسته‌هاي فرهنگي و مذهبي مردم را در بر مي‌گيرد.
در همايش مذكور كه از سوي ستاد حاكميت باليني به اجرا درآمد سخنرانان به بررسي سيستم‌هاي ارتقاي كيفيت، مباني فلسفي حاكميت باليني در حكمت سينوي، مديريت ريسك و ايمني بيمار و نهايتا خطاهاي پزشكي و تقسيم‌بندي آن پرداختند.
اميد براتي معاون فني دفتر مديريت بيمارستاني و خدمات باليني وزارت بهداشت به عنوان سخنران همايش تعامل با بيماران و مردم را مورد تاكيد قرار داد و به بررسي حقوق بيمار و مصاديق عملياتي حاكميت باليني در اورژانس پرداخت.
عناوين مورد تاكيد در اين همايش اثر بخشي باليني، مباني مميزي باليني، مديريت كاركنان و آموزش و تعليم و فرآيند ارائه خدمات با كيفيت درماني بالا هستند.
همايش دو روزه حاكميت باليني عصر فردا به كار خود پايان مي‌دهد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-515.html )