عنوان خبر:افشاگری سید‏حسن نصرالله در مورد دادگاه حریری
جمعه 7 آبان 1389 - 23:07:55


دبيركل حزب‌الله لبنان از اعمال فشار آمريكا بر دادستان كل دادگاه ترور حريري براي صدور حكم اوليه پيش از ماه دسامبر خبر داد و از مردم و مسئولان لبناني خواست تا با اين كميته كه هتك حرمت‌ را به اوج خود رسانده‌، همكاري نكنند.



سيد حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان در يك برنامه زنده تلويزيوني كه سخنانش از طريق شبكه المنار و العالم به طور مستقيم پخش شد به افشاي دخالت‌هاي گسترده دادگاه ترور حريري در امور داخلي لبنان پرداخت.

دبيركل حزب‌الله لبنان در ابتداي سخنانش به تجاوزات رژيم صهيونيستي در شهر "ام‌الفحم " در شمال سرزمين‌هاي اشغالي اشاره كرد و با انتقاد شديد از سكوت كشورهاي عربي و جامعه بين‌الملل در قبال اين جنايت اظهار داشت كه اين يك حادثه "عادي و گذرا " نيست.

*** حادثه شهر "ام‌الفحم " موضوع "عادي و گذرا " نيست

دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اگر چه سخنان امشب من درباره عملكرد و شيوه رفتار كميته تحقيق بين‌المللي [درباره ترور "رفيق حريري " نخست‌وزير فقيد لبنان] است اما در ابتدا لازم مي‌دانم كه به حادثه بزرگي كه در شهر "ام‌الفحم " در شمال فلسطين اشغالي روي داده و به برادران فلسطيني ما تجاوز شده است، اشاره كنم.

سيدحسن نصرالله اين جنايت صهيونيست‌ها را امر عادي و گذرا ندانست و افزود: اين شيوه كلي دولت "نتانياهو " نخست‌وزير رژيم صهيونيستي است و يك حادثه عادي و گذرا نيست بلكه فلسطيني‌هاي ساكن اراضي اشغال شده در سال 1948 ميلادي را در حوزه يك خطر شديد قرار مي‌دهد كه بايد همه ملت‌هاي جهان به آن توجه كنند و مسئوليت اين امر و سكوت عربي و بين‌المللي در قبال اين [جنايت] را بر عهده بگيرند.

برخي گروه‌هاي افراطي صهيونيست روز چهارشنبه همزمان با بيستمين سالمرگ به هلاكت رسيدن "مائير كاهانا " خاخام سرشناس صهيونيست درخواست برگزاري تظاهرات كرده بودند كه دادگاه عالي رژيم صهيونيستي با صدور مجور برگزاري اين تظاهرات موافقت كرد. در پي اين اقدام تحريك آميز ساكنان ام الفحم و گروه‌هاي ملي اسلامي نيز در مكان حاضر شدند كه اين امر به درگيري شديد بين پليس رژيم صهيونيستي و تجمع‌كنندگان فلسطيني منجر شد.

نظاميان رژيم صهيونيستي نيز با حضور در مكان تظاهرات به روي فلسطينيان آتش گشودند و براي متفرق كردن تظاهرات‌كنندگان از گازهاي اشك‌آور، گلوله‌هاي پلاستيكي و باتوم استفاده كردند.

"حنين زعبي " نماينده عربي كنست (پارلمان) رژيم صهيونيستي نيز در اين تظاهرات مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمي شد و براي مداوا به بيمارستان منتقل شد همچنان كه ده‌ها جوان فلسطيني نيز در جريان اين تظاهرات زخمي شده و به بيمارستان منتقل شدند.

***هرگز در قبال عملكرد كميته تحقيق ترور حريري سكوت نخواهيم كرد

دبيركل حزب‌الله لبنان با اشاره به اينكه اعضاي كميته تحقيق ترور حريري در حال جمع آوري اطلاعات درباره حزب‌الله هستند تا آن را به اسرائيل منتقل كنند، گفت از اين پس هرگز در قبال عملكرد اين كميته سكوت نخواهد كرد.

سيدحسن نصرالله افزود: آنچه كه ديروز در ضاحيه روي داد و دو تن از بازپرسان [دادگاه بين‌المللي مسئول بررسي ترور حريري] طي يك بازجويي از يك پزشك متخصص زنان خواستار ارائه پرونده بيماران وي از سال 2003 تا آن روز شدند به اعتقاد من بيانگر اين موضوع است كه ما به يك مرحله حساس و شديدا نگران كننده رسيده‌ايم كه به آبرو، عزت و شرافت ما مربوط مي‌شود و نيازمند موضع‌گيري متفاوت ما است. من اگر واكنشهاي خارجي و داخلي درباره اين ماجرا را نديده بودم تمايلي نداشتم درباره اين موضوع امروز صحبت كنم اما كار به جايي رسيده‌است كه وزارت خارجه آمريكا آنچه كه در ضاحيه روي داده است را به شدت محكوم كرده است. گويي چشمهاي آمريكا در مقابل آنچه كه در فلسطين روي مي‌دهد كور است زيرا [در اين اعلام محكوميت عليه ضاحيه] حادثه ام‌الفحم ناديده گرفته شده ‌است در حالي كه ماجراي ضاحيه كجا و [جنايت] ام‌الفحم كجا؟

دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه درباره برخي موضع‌گيري‌هاي داخلي در قبال ماجراي ديروز ضاحيه و خشم و حمله تعدادي از زنان لبناني به دو تن از بازرسان دادگاه بين‌المللي تحقيق درباره ترور حريري كه مشغول بازجويي از يك پزشك بودند اشاره كرد و گفت: در اين جريان يك چيز روشن شد و آن اين است كه ظاهرا دادگاه لبنان فعاليت خود را از سر گرفته است. واكنش و اقدام دادستان كل كه خواستار تحقيق فوري در اين‌‌باره شد، بنده را شگفت‌زده كرد زيرا وي سالهاست كه در قبال موضوع شاهدان دروغين سكوت كرده است. من تصور كردم كه وي براي دفاع از كرامت و عزت ما فورا وارد عمل شده است. اما فضاي موجود بيانگر تلاشهاي بي‌وقفه آمريكا براي از بين‌بردن تمام تلاشهاي سعودي و سوري براي حمايت از امنيت و ثبات لبنان است. چند دقيقه پيش اطلاعاتي به دست من رسيد كه بيانگر اعمال فشارهاي زياد آمريكا بر دادستان كل ‍[دادگاه حريري] براي صدور حكم اوليه تا قبل از ماه دسامبر است.

وي تصريح كرد: اين يك موضوع ساده، گذرا يا تصادفي نيست. پنج دقيقه قبل از سخن من با شما اين جريان اتفاق افتاد. ما در حزب‌الله مانند بسياري از لبناني‌ها از حجم هتك حرمت‌هاي بين‌المللي صورت گرفته عليه هر چيزي در لبنان آگاهيم و تا به امشب سكوت كرده‌ايم اما از امشب سكوت نخواهيم كرد.

نصرالله درباره دليل اين سكوت كه تا كنون صورت گرفته گفت: ما سكوت كرديم تا كسي نگويد كه حزب‌الله مي خواهد در روند تحقيقات بين‌المللي و كشف حقيقت مانع‌تراشي كند همچنين براي مراعات امور داخلي كشور تاكنون حرفي نزده‌ايم اما اين هتك‌حرمت‌ها همواره بوده است. در اين مجال بنده برخي از مواردي كه كميته حقيقت‌ياب بين‌المللي آنها را درخواست كرده بيان خواهم كرد. مثلا اين كميته پرونده‌هاي دانشگاههاي خصوصي در لبنان را درخواست كرده است. [سپس بار ديگر اعلام كرده كه] تمام پرونده‌هاي دانشگاههاي رسمي از سال 2003 تا 2006 ميلادي را نيز مي‌خواهد يعني پرونده‌هاي تمام دانشجويان را درخواست كرده است. سپس تمام شركت‌هاي مخابراتي در لبنان از جمله شركت "ام‌تي‌سي "، "آلفا " يا "اجيرو " مورد بازجويي و تحقيق قرار گرفتند و اين امر بطور دوره‌اي و مستمر تداوم يافت. سپس از اداره گذرنامه سازمان امنيت عمومي، اطلاعات مربوط به اثر انگشت برخي از افراد را درخواست كردند كه پس از كشمكش‌هاي فراوان اطلاعات مربوط به 839 نفر در اختيار آنها قرار گرفت. آنگاه اطلاعات مربوط به دي.ان.اي ، اطلاعات جغرافيايي لبنان و هر آنچه به پايگاه هاي جغرافيايي اين كشور مربوط مي شد، درخواست شد. پس از آن اين كميته فهرستي از مشتركان شركت برق را درخواست كرد و در نهايت كار به جايي رسيد كه هيچ بخشي در لبنان نماند كه اطلاعات آن را از سوي اين كميته درخواست نشده باشد.

دبير‌كل حزب‌الله در ادامه به بردباري و صبر اين جنبش در قبال چنين اقداماتي اشاره كرد و گفت: در تمام اين مدت برغم اينكه مي‌دانستيم دامنه اين تحقيقات فراتر از موضوع ترور [حريري] است سكوت كرديم و سخني بر لب نياوريدم. با اينكه مي‌دانستيم اعضاي اين كميته تحقيق در حال جمع‌آوري اطلاعات درباره حزب‌الله هستند و آنچه كه آنها جمع‌آوري مي‌كنند به اسرائيل منتقل مي‌شود باز سكوت كردم.

وي افزود: ما براي اين سكوت كرديم تا كسي نگويد كه مانع‌تراشي مي‌كنيم و اين موضوع حساسيت‌هايي را در كشور ايجاد مي‌كرد لذا براي مراعات حال خانواده حريري چيزي نگفتيم اما اكنون كار به جايي رسيده كه نمي‌توان تحت عنوان هيچ توجيه سياسي، داخلي، خارجي يا حفظ كرامت شخصي سكوت كرد. براستي كميته تحقيق بين‌المللي چه نيازي به پرونده‌هاي پزشكي زنان دارد؟ چرا از يك پزشك متخصص زنان كه همسران و دختران اعضاي حزب الله به او مراجعه مي كنند، چنين درخواستي مي‌شود؟ پزشك زنان از ماموران كميته تحقيق پرسيده بود كه چه تعداد از پرونده‌ها را مي خواهند بررسي كنند و متوجه شد كه پرونده هفت هزار زن در ميان است سپس بدليل مخالفت‌هاي پزشك آنها تنها 17 پرونده را بيرون كشيدند. اما سوال اينجاست كه حتي اگر موضوع فقط به همان 17 پرونده محدود شود براستي اين پرونده‌ها چه ربطي به موضوع مورد بررسي آنها دارد؟

*** مردم لبنان با كميته تحقيق ترور حريري همكاري نكنند

دبيركل حزب‌الله لبنان ضمن درخواست از مسئولان و شهروندان لبناني براي عدم همكاري با كميته تحقيق بين‌المللي در خصوص ترور رفيق حريري تاكيد كرد، حكم اوليه دادگاه از سال 2006 رقم خورده بود.

سيد حسن نصرالله با انتقاد شديد از دخالت‌هاي گسترده كميته تحقيق ترور حريري در امور داخلي لبنان اظهار داشت: از وزرا، مقامات مسئول، نمايندگان، قضات و شهروندان سوال مي‌كنم؛ چه كسي از شما مي‌پذيرد كه از پرونده پزشكي همسرش يا فرزندش يا خواهرش بي‌خبر باشد؟ چه كسي اين موضوع را مي‌پذيرد؟ ‌اين موضوعي است كه نمي‌توان آن را پذيرفت يا آن را تحمل كرد و در برابر آن سكوت نمود. اين [توهين] در چارچوب هيچ معيار انساني و اخلاقي يا ارزش‌هاي ديني و فرهنگي نمي‌گنجد كه بدون كسب اجازه يا موافقت قبلي دست به اين اقدام زد و اصلا اين امر پذيرفته شده نيست. حتي اگر اين موضوع قانوني هم بوده باشد، باز جاي بحث دارد. در اين ميان اگر قوه قضاييه نتواند، از ناموس، جان و آبروي ما حمايت كند، براي حفظ ناموس، آبرو و جانمان به قانون روي خواهيم آورد. اين رسوايي و هتك حرمت ما را به اصل ماجرا رهنمون خواهد ساخت و آن اين است كه تحت عنوان تحقيق و تفحص بين المللي چه اتفاقاتي مي‌افتد و چه‌ها انجام مي‌شود. آيا بايد به اين رسوايي و هتك حرمت رضايت دهيم، بي‌شك آنچه اتفاق مي‌افتد، هتك حرمت است آيا درست است كه اجازه دهيم اين هتك حرمت‌ها ادامه يابد؟

سيد حسن نصرالله تصريح كرد: حكم اوليه دادگاه از سال 2006 رقم خورده بود و اين مطلبي بود كه روزنامه "اشپيگل " و لوفيگارو " آن را منتشركردند و در سال 2008 به من ابلاغ شد، تمام تحقيقهاي كه صورت مي‌گيرد، براي سرپوش گذاشتن هر چه بيشتر بر پرونده است، چون آنچه كه بايد در مورد آن تصميم گرفته شود، پيشاپيش تصميم گرفته شده بود، حال آيا درست است كه اجازه دهيم اين هتك حرمت‌ها ادامه يابد؟ حتي در اين ميان با پزشكاني تماس گرفتند و از آنها پرونده ده‌ها نفر را خواستند، بي‌شك همه دنيا وقتي از اين اقدامات مفتضحانه تحقيقات بين‌المللي با خبر شود، به نفع ما راي خواهد داد، من از تمام مسئولان و شهروندان لبناني مي‌خواهم، اين بازپرسان و محققان را تحريم و هرگونه همكاري با آنها را قطع كنند، چون هر آنچه به آنها ارائه مي‌شود، بدست اسرائيلي‌ها خواهد افتاد.

وي به صراحت افزود: ديگر هتك حرمت كافي است. اكنون وقت آن فرا رسيده كه اين هتك حرمت‌ها درباره همه چيز و همه كس كه به حد نهايت خود رسيده، پايان يابد. ادامه همكاري با بازپرسان بين‌المللي بر هتك حرمت بيش از پيش كشور و تجاوز و تعدي بيش از پيش بر مقاومت مي‌افزايد لذا اكنون از تمام مسئولان و شهروندان مي‌خواهم هر آنگونه كه وجدان و كرامت و شرف آنها قضاوت مي‌كند، با اين بازپرسان رفتار كنند. چون به نظر مي‌رسد، عرصه بر برخي تنگ شده و برخي از پزشكان و افراد در معرض تهديدهاي هيئت تحقيق بين‌المللي قرار گرفته‌اند و از همه مي‌خواهم مسئوليت را برعهده بگيرند. يكي از پزشكان به من تاكيد كرد كه تمام پرونده‌هاي برخي از دانشجويان را هيئت تحقيق در اختيار گرفته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-516.html )