عنوان خبر:حفظ قدس حفظ اسلام است
جمعه 11 مرداد 1392 - 11:06:39


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری :

شکوه و عظمت راهپیمایی مسلمانان در روز قدس، خواب صهیونیست ها را آشفته می سازد.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از گلستان ما ، آیت الله عبدالهادی حسینی شاهرودی با اشاره به انتخاب هوشمندانه و نیک امام خمینی (ره) در انتخاب روز قدس، بیان داشت: حفظ قدس حفظ اسلام و بسیار با اهمیت است.

وی ایجاد آشفتگی و ترس در صهیونیست ها را یکی از فواید راهپیمایی روز قدس دانست و افزود: این راهپیمایی رژیم صهیونیستی را از ادامه حیات ننگین خویش نا امید می سازد.

شاهرودی با بیان اینکه دشمنان و استعمارگران بدنبال فراموشی جریان قدس هستند، گفت: دشمن می خواهد مسلمانان سرزمین اسلامی فلسطین و قدس اشغالی را به دست را فراموش کنند.

وی با اشاره به زندگی و حکومت 1000 ساله ی مسلمانان در کشور آندلس اسلامی - اسپانیای فعلی- خاطر نشان کرد: یهودیان و نصرانی ها تا قبل از ورود اروپاییان زیر سایه اسلام و در آسایش زندگی می کردند.

شاهرودی افزود: اروپاییان پس از ورود به آندلس با کشتار مسلمانان و تخریب حمام های آنها که نشانه مسلمانی بود ( اشاره می کند: تاریخ استفاده کشورهای اروپایی از حمام حدودا از 220 سال است) سعی در نابودی مسلمان داشتند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فشار زیاد اروپاییان موجب رضایت مسلمانان به ادامه زندگی در زیرسلطه استعمار و غرب شد، اما استعمارگران ناراضی حتی مسلمانان مسیحی شده را به قتل رسانیده و امروز موضوع اسلامی بودن آندلس فراموشی سپرده شده است.

وی با اشاره به شهر هزار منار در اسپانیا گفت: یکی از شهرهای معروف در جهان و بین مسلمانان به نام شهر" هزار منار" که در کشور اسپانیا قرار دارد -از آنجایی که نام منار مشخصه یک مسجد است- را به نام "گرانادا" تغییر دادند.

شاهرودی با تاکید بر پیشگیری از تکرار ماجرای آندولوس برای سرزمین های اسلامی و زنده نگاه داشتن مسئله فلسطین و قدس خاطر نشان کرد: مسلمانان باید با حضور گسترده وبا شکوه در راهپیمایی روز قدس خواب آرام صهیونیست ها را آشفته سازند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5164.html )