عنوان خبر: اسرائیل برای کل امت اسلام نقشه دارد.
جمعه 11 مرداد 1392 - 13:48:28


امام جمعه علی آباد کتول :

امروز اسرائیل فقط به فلسطین اشغالی بسنده نکرده است، بلکه برای کل عالم اسلام نقشه دارد.دستگاه جاسوسی موساد برای امت اسلام نقشه دارد و تعدادی از کشورهای بظاهر مسلمان که دستشان در دست آمریکا و اسرائیل است،دستشان به خون مردم سوریه آغشته شده است.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد نماز جمعه علی آباد ، چهارمین نماز جمعه ي شهرستان علي آباد کتول در ماه مبارک رمضان سال حماسه ی سیاسی،حماسه اقتصادی به امامت امام جمعه ي شهرستان حجت الاسلام والمسلمين حاج محمد صادق باقري و با حضور باشکوه مردم روزه دار،شهيد پرور و هميشه در صحنه شهرستان در مصلي امام رضا عليه السلام اقامه گرديد.

گزیده خطبه ها :

حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در راه بازگشت از جنگ صفین خطاب به فرزندشان امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند : فَاِنّى اُوصيكَ بِتَقْوَى اللّهِ ـ اَىْ بُنَىَّ ـ وَ لُزُومِ اَمْرِهِ، وَ عِمارَةِ قَلْبِكَ بِذِكْرِهِ، وَ الاِْعْتِصامِ بِحَبْلِهِ; وَ اَىُّ سَبَب اَوْثَقُ مِنْ سَبَب بَيْنَكَ وَ بَيْنَ اللّهِ اِنْ اَنْتَ اَخَذْتَ بِهِ؟!اَحْىِ قَلْبَكَ بِالْمَوْعِظَةِ، وَ اَمِتْهُ بِالزَّهادَةِ، وَ قَوِّهِ بِالْيَقينِ، وَ نَوِّرْهُ الْحِكْمَةِ، وَ ذَلِّلْهُ بِذِكْرِ الْمَوْتِ، وَ قَرِّرْهُ بِالْفَناءِ، وَ بَصِّرْهُ فَجائِعَ الدُّنْيا، وَ حَذِّرْهُ صَوْلَةَ الدَّهْرِ، وَ فُحْشَ تَقَلُّبِ اللَّيالى وَ الاَْيّامِ.«نامه 31 نهج البلاغه»

پسرم! تو را سفارش مى كنم به تقواى الهى، و ملازمت امرش، و آباد كردن دل به يادش، و چنگ زدن به ريسمانش; و كدام رشته محكم تر از رشته بين تو و خداوند است اگر به آن چنـگ زنى؟! دلت را با موعظه زنده كن، و با بى رغبتى به دنيا بميران، آن را با يقين قوى كن و با حكمت نورانى نما، و با ياد مرگ فروتن و خوار كن، و به اقرار به فانى شدن همه چيز وادار، و به فجايع دنيا بينا گردان، و از صولت روزگار، و قبح دگرگونى شبها و روزها برحذر دار.

ترس از خدا باعث می شود خیلی از کارهایمان درست شود.

کمی از خدا خوف داشته باشیم.خصوصاً آنهایی که مسئولیتهای اداری،اجتماعی،سیاسی و فرهنگی را عهده دار هستند.اگر ترس از خدا در جامعه وجود داشته باشد،خیلی از کارهایمان درست می شود.دیگر مال کسی غصب نمی شود،بر علیه کسی حرف زده نمی شود،مال یتیم خورده نمی شود و...

نشستن پای موعضه باید همراه با عمل باشد.

قلبمان را با نصیصت و موعظه زنده بداریم.این شبها که پای نصیحتها و موعظه های علما نشسته ایم چقدر رویمان تأثیر گذاشته است و به آنها عمل کرده ایم.باید توجه داشت که این موعضه های فقط جنبه مجلسی نداشته باشد و همراه با عمل باشد.عمل به این موعضه ها می تواند تأثیر خوبی روی زندگیمان داشته باشد.

یقین به خدا باعث رسیدن به  به آرامش می شود.


آیت الله بهجت رحمت الله علیه می فرمودند: «اگر یقین کنیم که خداوند رزق و روزی ما را می رساند دیگر نگران فردا نخواهیم بود» فردی که برای رفع حاجات خود به غیر خدا رجوع میکند به یقین نرسیده است.شاید در زندگی های امروزی آسایش باشد اما آرامش نیست، این بخاطر این است که به یقین نرسیده ایم.اگر به یقین برسیم که خدا هست و همه چیز دست اوست به آرامش خواهیم رسید.

نفس را با یاد مرگ به خاک بیاندازیم.


خداوند علی اعلی حکیم است و تمام کارهایش بر اساس حکمت است.با نور حکمت قلبهایمان را روشنی بخشیم و نفسمان را با یاد مرگ به خاک بیاندازیم و به آن بفهمانیم که مرگی هم هست.در طول تاریخ چقدر افراد ستمکاری بوده اند که از شمشیرهایشان خون می چکیده ولی حالا نامی از ایشان نیست.

سوریه خط مقدم مبارزه با اسرائیل است.

اگر امروز سوریه به این مصیبت گرفتار شده است و کشورهای تحت امر آمریکا برای مخالفان عدّه یا تسلیحات ارسال می کنند، تمام هدفشان به رسمیت شناختن و تقویت اسرائیل است.اگر مردم سوریه را به خاک و خون کشیده اند و بازارها و خانهایشان را تخریب کرده اند تمام هدفشان حمایت از اسرائیل است.چرا که سوریه خط مقدم مبارزه با اسرائیل بوده است.

اسرائیل برای کل امت اسلام نقشه دارد.

امروز اسرائیل فقط به فلسطین اشغالی بسنده نکرده است، بلکه برای کل عالم اسلام نقشه دارد.دستگاه جاسوسی موساد برای امت اسلام نقشه دارد و تعدادی از کشورهای بظاهر مسلمان که دستشان در دست آمریکا و اسرائیل است،دستشان به خون مردم سوریه آغشته شده است.

روز قدس روز اسلام است.

روز قدس روز اسلام است.اگر امت اسلام دست به دست هم دهند از اسرائیل اسمی باقی نمیماند.رحمت و رضوان خدا بر امام راحل که ظلم ستیزی را فرهنگ سازی کرد و اهمیت فلسطین و قدس را مطرح نمود.از حضور حماسی و چشمگیر مردم شریف شهرستان در راهپیمایی روز قدس تشکر ویزه داریم.

تا آن روزی که الگوی ما امام حسین علیه السلام باشد تحریمها هیچ اثری نخواهد داشت.


تحریمهای آمریکا علیه ایران بعد از انقلاب همیشه بوده است و تحریم نفتی جدید علیه ایران تازگی ندارد.در زمان جنگ و بعد از اتمام آن و در حال حاضر نتیجه ی این تحریمها چه بوده است ! ؟ هر چه فشار آمریکا بیشتر شود ایران در دنیا عزیزتر می شود و مردم ما مقاوم تر، زیرا که مکتب ما سرلوحه اش امام حسین علیه السلام است.مگر آب را بر امام حسین علیه السلام تحریم نکردند و خانواده اش را در شرایط خاص قرار ندادند ؟ تا آن روزی که الگوی ما امام حسین علیه السلام و پرچم ما پرچم ایشان باشد این تحریمها هیچ اثری نخواهد داشت.

دولت جدید بدین معنی نیست که عزت، شرف و غیرت این مردم کنار رود.

حضور پرشور مردم ما در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات خرداد 92 تمام معادلات دشمن را بهم ریخت.آنها فکر می کنند که با آمدن دولت جدید شرایط برایشان بهتر می شود اما کور خوانده اند.دولت جدید بدین معنی نیست که عزت، شرف و غیرت این مردم کنار رود و از مسائلی که برای ما عزت و غیرت است چشم پوشی شود.برای دولت جدید که فردا مراسم تحلیفش است آرزوی توفیق داریم و برای دولت آقای احمدی نژاد آرزوی قبولی اعمال داری.

زکات فطره را بهتر است قبل از نماز عید پرداخت نماییم.

فطریه برای هر نفر یک ساع یعنی سه مد برابر با ده سیر که از یک کیلو کمتر میشود معادل هفت صد و پنجاه گرم میباشد.عزیزانی که قوت قالبشان نان گندم بوده است ذکات فطره شان به ازای هر نفر سه کیلو گندم معادل سه هزار تومان است و عزیزانی که قوت قالبشان برنج بوده است،از هر برنجی که مصرف نموده اند به ازای هر نفر یا سه کیلو برنج بدهند یا پولش را بپردازند.البته عزیزانی که از برنج محلی همین منطقه استفاده کرده اند باتوجه به قیمت بازار که هر کیلو برنج محلی شش هزار و پانصد تومان است باید به ازای هر نفر نوزده هزار پانصد تومان بپردازند.کفار روزه هم به ازای هر روز هزار تومان در نظر گرقته شده است که قید ان مصرف در طعام است.اگر خانواده ی محروم و نیازمند سراغ دارید زودتر به آنها برسانید و نگذارید به عید فطر، بگذارید آنها هم برای روزه گرفتن سر سفره چیزی داشته باشند.نکته ی دیگر اینکه بر اساس فتوای اکثر مراجع احتیاط اینست که ذکات فطره در همان محل داده شود نه این که به استان دیگر و ... داده شود.اولویت دادن آنهم به فقرای ارحام ،همسایه ها یا آشنایان است و این زکات را هم بهتر است قبل از نماز عید فطر پرداخت نماییم.

تشکر از حضور پرشور مردم در مراسم شبهای قدر

از حضور پرشور مردم روزه دار در مراسمات شبهای ماه مبارک رمضان در مساجد،خصوصا سه شبی که در مصلی امام رضا علیه السلام احیاداری شد تشکر ویژه داریم.بحمدالله هزینه ی این سه شب هم به همت مردم جمع آوری شد.خداوند از همگی قبول کندو خیر و برکت به همه عزیزان عنایت فرماید.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5168.html )