عنوان خبر:داروهاي توليدي ايران قابل رقابت با مشابه خارجي
شنبه 8 آبان 1389 - 22:30:29


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي گلستان با اشاره به روند رو به پيشرفت صنعت دارويي كشور اظهار داشت: در سال‌هاي اخير پيشرفت صنعت دارو كمتر از پيشرفت‌هاي صنايع نظامي نبوده است.



وي دامن زدن به كيفيت توليدات دارويي خارجي را رويكردي عوامانه دانست و افزود: سوق به سمت داروهاي خارجي مي‌تواند عوامانه و يا تخصصي باشد كه دولت در تلاش است از سرمايه‌گذاران در راستاي تهيه و توليد داروهايي كه در كشور توليد نمي‌شود، حمايت كند.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي استان گلستان، بهداشت را از حداقل‌هايي دانست كه دولت‌ها موظف به تامين آن براي ملت‌ها هستند.
به گفته حميدرضا يزدي وزارتخانه با اتخاذ سياست‌هاي اصولي و صحيح در‌صدد ممانعت از منفعت‌طلبي‌هايي كه شركت‌هاي خارجي از قبل واردات دارو به ايران انجام مي‌دهند، است.
وي افزود: دولت در تامين داروهاي مردم آنچه در توان دارد به كار مي‌گيرد و ثبات نسبي وضعيت دارويي كشور مؤيد همين مطلب است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي استان گلستان با اعلام پرمصرف‌ترين داروهاي استان خاطرنشان كرد: قرص‌هاي استامينافن كدئين، سرماخوردگي، رانيتيدين، آمپول دگزامتازون و كپسول آموكسي‌سيلين 500 از جمله داروهايي است كه بيشترين موارد مصرف را به خود اختصاص داده‌اند.
يزدي يادآور شد: مراكز بهداشتي موظف به فراهم كردن 300 قلم داروي اوليه هستند لذا روستائيان در تهيه مايحتاج داروهاي اوليه خود با مشكل چنداني مواجه نيستند.
به گفته يزدي موجي كه در مصرف مكمل‌هاي دارويي و غذايي و نيز آرايشي و بهداشتي در كشور به وجود آمده است متاثر از تبليغات شركت‌هاست كه چنانچه بجا و به اندازه مصرف شوند، مشكلي ندارند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-517.html )