عنوان خبر:استقرار حاكميت خدمات باليني در تمام بيمارستان‌هاي گلستان
شنبه 8 آبان 1389 - 22:33:23


معاون فني دفتر مديريت بيمارستاني و خدمات باليني وزارت بهداشت گفت: كارشناسان بيمارستان‌ها بايد به استقرار حاكميت خدمات باليني در تمام بيمارستان‌هاي استان بپردازند.



اميد براتي امروز در گرگان با تأكيد بر ضرورت آمادگي كارشناسان دفاتر خدمات باليني در راستاي پاسخگويي به سؤالات روساي بيمارستان‌ها اظهار داشت: كارشناسان با اجراي كارگاه‌هايي در بيمارستان‌ها به منظور پياده‌سازي مصاديق عملي خدمات باليني با ارائه مثال‌هاي كاربردي در اورژانس‌ها اطلاعات جامعي در اختيار مسئولان قرار مي‌دهند.
وي به اهميت بحث از لحاظ كيفيت و فرآيند بودن آن اشاره كرد و افزود: تشكيل ستاد اجرايي برنامه حاكميت باليني به رياست رئيس دانشگاه، فراهم كردن زيرساخت‌هاي اوليه در راستاي اجراي برنامه حاكميت باليني و ايجاد هماهنگي و تطابق در برنامه‌هاي مختلف ارتقا كيفيت از جمله مواردي است كه انتظار مي‌رود از سوي روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي با دقت پيگيري و اجرا شود.
به گفته وي هر ستادي در برگيرنده صاحب‌نظران، مديران مرتبط و ارائه‌كنندگان خدمت هستند.
معاون فني دفتر مديريت بيمارستاني و خدمات باليني وزارت بهداشت افزود: اولويت نخست ستاد ارتقاي كيفيت حاكميت باليني در تمام واحدهاي ارائه خدمت درماني و بهداشتي است كه دانشگاه مسئوليت مستقيم آنها را به عهده دارد.
براتي تاكيد كرد: ضروري است گزارش پيشرفت برنامه به معاونت درمان دانشگاه ارسال شود تا اين معاونت بنا به وظايف خود در اين بخش به فعاليت‌هاي در دست اقدام رسيدگي كند.
وي از آموزش دو كارشناس تيم حاكميت باليني هر دانشگاه در معاونت درمان وزارت بهداشت خبر داد و افزود: كارشناسان در راستاي راهبري بيمارستان‌ها آموزش‌هاي لازم را در كارگاه سه روزه‌اي فرا گرفتند از اين رو انتظار مي‌رود با اجراي برنامه‌هاي آموزشي در ارتقا كيفيت درمان بيمارستان‌ها گام‌هاي اساسي برداشته شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-518.html )