عنوان خبر:گلستان سرآمد فعالیت‏های قرآنی است
سه شنبه 15 مرداد 1392 - 22:23:22


معاون امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

استان گلستان در زمینه فعالیت‏های قرآنی در سطح کشور سرآمد است.


به گزارش گلستان نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‏ الاسلام حمید محمدی اظهار داشت: اداره ‏کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در زمینه فعالیت‏های قرآنی جدی و بانشاط است.

وی افزود: فعالیت‏های قرآنی این اداره‏ کل به اندازه ‏ای است که گرایش مردم به سمت قرآن و اهل بیت بیش از گذشته جدی شده و گلستان را به استان نمونه تبدیل کرده است.

در سایر استان‏ها چنین برنامه‏ای برگزار نمی‏شود

معاون امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری ششمین کاروان نور ویژه ماه مبارک رمضان در استان گلستان خاطرنشان کرد: در سایر استان‏ها چنین برنامه ‏ای برگزار نمی‏شود.

محمدی ادامه داد: سایر استان‏ها برنامه‏ های دیگری به صورت کرسی تلاوت، شبی با قرآن و هفته قرآنی برگزار می‏کنند.

وی ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین برنامه‏ای جنبه فراگیر پیدا کرده و در سایر استان‏ها نیز برگزار شود.

توجه دادن به فرهنگ قرآنی و اهل بیت یکی از اهداف کاروان نور است

معاون امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی از اهداف برگزاری کاروان نور را ایجاد شور و نشاط قرآنی، بصیرت قرآنی و توجه دادن به فرهنگ قرآنی و اهل بیت ذکر کرد.

محمدی اضافه کرد: به فعلیت رساندن ظرفیت‏های نهفته، افزودن ظرفیت‏های ملی به استان و توجه دادن به شخصیت‏های ملی به نیازهای استان برخی دیگر از از این اهداف هستند.

به گفته وی، دست‏اندرکاران برگزاری ششمین کاروان نور در گلستان به ارتقاء سطح اقبال عمومی به سمت قرآن و اهل بیت، ایجاد انگیزه برای توجه بیشتر به قرآن و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‏های قرآنی در طول سال توجه دارند.

معاون امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید تلاش کنیم الگوی گلستان با این مختصات در قالب کاروان نور به سایر استان‏ها تسری یابد تا مردم با قرآن و اهل بیت بیشتر آشنا شده و در یک فضای صمیمی با چهره‏ های برتر قرآنی کشور آشنا شوند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5183.html )