عنوان خبر:اهداء شنوایی به 12 نوزاد توسط خیر گلستانی
چهارشنبه 16 مرداد 1392 - 22:31:32


مدیرکل بهزیستی استان گلستان :

یک خیّر نیک‎اندیش در شهرستان علی‎آبادکتول با اهدا 36 میلیون تومان به 12 نوزاد شنوایی بخشید.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، رقیه رحمانی اظهار داشت: با کمک خیرین نسبت به کاشت حلزون گوش نوزادان اقدام شد و آنها از نعمت شنوایی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه غربالگری شنوایی نوزادان در بیمارستان‎های زایشگاه تا شش ماهگی زیرپوشش بهزیستی است، تصریح کرد: از 30 هزار و 500 نوزاد متولد شده در سال 1391 حدود 91 درصد زیرپوشش قرار گرفتند و معاینه گوش نوزادان و ارائه خدمات درمانی به آنها صورت گرفت.

استقرار پایگاه دائمی بینایی‎سنجی در تمام شهرهای گلستان

مدیرکل بهزیستی گلستان از استقرار پایگاه دائمی سنجش بینایی در تمام شهرهای استان خبر داد و بیان داشت: هر ساله آبان‎ماه به منظور معاینه چشم کودکان سه تا شش سال طرح تنبلی چشم اجرا می‎شود اما در حال حاضر در تمام شهرهای گلستان پایگاه دائمی سنجش بینایی مستقر است.

به گفته وی؛ بهترین زمان درمان تنبلی چشم در سنین زیر پنج سال صورت می‎گیرد.

رحمانی با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‎ها یکی از مهمترین اولویت‎های بهزیستی است، خاطرنشان کرد: در این حوزه دفاتر پیشگیری از معلولیت‎ها را داریم که هدف‎مان در این راستا پیشگیری، آگاه‎سازی، آموزش به خانواده‎ها و شناسایی افراد آسیب‌دیده است.

وی با اشاره به اینکه پنج مرکز ژنتیک به صورت غیردولتی در استان فعال است، ابراز داشت: در سال گذشته تعداد 2 هزار و 132 نفر از افراد به مراکز مشاوره ژنتیک مراجعه و از خدمات آن بهره‎مند شدند.

252 خانوار در حوزه بازتوانی زیرپوشش بهزیستی قرار گرفتند

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه مراجعات به مراکز ژنتیکی همچنان ادامه دارد، گفت: در سه ماهه ابتدای سال‌جاری تعداد 488 نفر برای مشاوره ژنتیکی به مراکز ما مراجعه داشتند.

رحمانی با اشاره به اینکه 252 خانوار در حوزه بازتوانی زیرپوشش بهزیستی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‎های مهم این سازمان هدفمندسازی افراد در راستای به ظهور و بروز رساندن ظرفیت‎های درونی آنها است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5189.html )