عنوان خبر:فرسودگي 40 درصدي بيمارستان‌هاي گلستان
شنبه 8 آبان 1389 - 22:34:48


محمد اشعاري صبح امروز در گرگان اظهار داشت: تغيير كاربري و ترميم بيمارستان‌هاي قديمي و فرسوده از برنامه‌هاي در دست اقدام دانشگاه است.



وي از بيمارستان‌هاي گنبدكاووس و بندرگز به عنوان بيمارستان‌هاي فرسوده استان ياد كرد كه نياز به نوسازي دارند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي گلستان گفت: رفع نواقص، كاهش خطاهاي پزشكي، پاسخگويي به شكايات و رضايت‌سنجي از عمده اهداف حاكميت باليني است.
اشعاري خاطرنشان كرد: طبق آمارهاي رسيده در جهان حداقل يك خطا در مجموعه بيمارستان‌هاي دنيا حادث مي‌شود.
به عقيده وي بسياري از خطاها اجتناب‌ناپذير است و بنا است با برنامه‌ريزي‌هاي آتي تمام دلايل منجر به نارضايتي رفع و رجوع شود.
وي بسياري از خطاهايي كه تاكنون منجر به عوارض مرگ و مير در بيماران شده است را قابل پيشگيري دانست و افزود: رصد و دسته‌بندي آسيب‌پذيري‌ها تاكنون توسط كميته‌هاي بيمارستاني صورت مي‌گرفت كه از اين پس اين وظيفه به عهده ستاد حاكميت باليني در استان خواهد بود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي گلستان از ارائه 23 مقاله در همايش منطقه‌اي حاكميت باليني خبر داد و خاطر نشان كرد: بيش از نيمي از مقالات مربوط به استان گلستان است كه از مجموع مقالات ارسالي كه به صورت پوستر ارائه شده است سه مقاله به عنوان برگزيده همايش اعلام شده است كه يكي از برگزيده‌ها به استان گلستان اختصاص يافت.
به گفته اشعاري مقالات در محورهاي مختلف خطاهاي پزشكي، ايمني بيمار، مصرف مسكن‌هاي مخدري در بيمارستان‌ها، ميزان بروز عفونت‌هاي بيمارستاني و غيره به همايش ارائه شد و مقاله برتر استان گلستان به ارزيابي رضايت‌مندي بيماران مراجعه كننده به اورژانس بيمارستان‌هاي دانشگاه در سال گذشته پرداخته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-519.html )