عنوان خبر:احتمال وقوع سیلاب طی جمعه و شنبه
پنجشنبه 17 مرداد 1392 - 23:36:03


مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان :

بر اساس اطلاعیه هواشناسی استان و کشور با ورود سامانه ناپایدار به استان، وقوع سیلاب در روزهای جمعه و شنبه پیش‌رو محتمل خواهد بود.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، قاسم سمیعی صبح امروز اظهار داشت: افزایش ابر، بارندگی شدید، رعد و برق، وزش باد از پیامدهای این وضعیت جوی خواهد بود.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی، بارندگی در روز جمعه این هفته از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

سمیعی اضافه کرد: کاهش نسبی دما در استان و مواج شدن دریا از دیگر پدیده‌های طبیعی است که طی این روزها در استان اتفاق خواهد افتاد.

احتمال  آب‌گرفتگی معابر در برخی مناطق گلستان

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های سیل‌آسا، وقوع سیل، اختلال در رفت و آمد و آب‌گرفتگی معابر در برخی از مناطق استان محتمل خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه ناپایدار تا اواخر روز شنبه ادامه خواهد داشت و از اوایل روز یکشنبه هوای استان آفتابی تا بخشی نیمه ابری خواهد بود.

اعلام اخطاریه از طریق نمابر و پیامک به دستگاه‌های اجرایی گلستان

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر آمادگی همه دستگاه‎های اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی افزود: طی اخطاریه‌ای از طریق نمابر و پیامک به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداران و شهرداران تابعه استان اعلام شد ضمن آماده‌باش از آمادگی لازم برای مدیریت حوادث احتمالی برخوردار باشند.

سمیعی تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به هماهنگی و تعامل مناسبی که بین دستگاه‎های اجرایی و امدادی استان جریان دارد، مشکلی در این شرایط به وجود نیاید.‌

کاهش خسارات در گرو تعامل مردم با دستگاه‌های اجرایی

وی با اشاره به ماه‌های مرداد و شهریور به عنوان تلخ‌ترین روزهای استان در زمینه وقوع بلایای طبیعی خاطرنشان کرد: طی این ماه‌ها وقوع سیلاب‌های متعدد لطمات مالی و جانی بسیاری به شهروندان گلستانی وارد کرده است.

سمیعی ادامه داد: با هوشیاری و تعامل دستگاه‎های اجرایی استان و مردم می‌توان از بروز خسارات سنگین ناشی از سیلاب‌های احتمالی به تاسیسات زیربنایی و اماکن مسکونی جلوگیری کرد یا از تاثیرات مخرب آن کاست.

مردم مراقب اطلاعیه و اخطاریه‌ها باشند

وی متذکر شد: دستگاه‎های اجرایی عملیاتی در شرایط کنونی می‌توانند، لایروبی رودخانه‌های داخل شهر و پاکسازی پل‌ها در مسیر سیل‌های احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

این مسئول گلستانی، بر توجه مردم به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های صادره از سوی هواشناسی استان و کشور تاکید کرد و افزود: بی‌توجهی به این اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها ممکن است نتایج دردناکی در پی داشته باشد.

سمیعی اضافه کرد: هم‌اکنون هوای گلستان بین 30 تا 27 درجه است و از فردا این دما کاهش نزولی خواهد داشت.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5195.html )