عنوان خبر:تداوم بارندگی در گلستان تا دو روز آینده
يكشنبه 20 مرداد 1392 - 23:42:18


مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان :

بر اساس اطلاعیه هواشناسی استان و سازمان مدیریت بحران کشور، بارندگی‌ها در گلستان تا دو روز آینده ادامه خواهد یافت.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از فارس، قاسم سمیعی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: با تداوم  بارش، احتمال وقوع سیلاب طی روز جاری تا فرداشب در استان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: ادامه کاهش دما، بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد از پیامدهای این وضعیت جوی ناپایدار است که در استان مستقر شده است.

امروز و فردا از شنا در سواحل شمالی  گلستان اجتناب شود

سمیعی اضافه کرد: طی این مدت مواج شدن دریا از دیگر پدیده‌های طبیعی است که طی این روزها در استان اتفاق خواهد افتاد و سواحل شمالی برای شنا مناسب نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های سیل‌آسا، وقوع سیل، اختلال در رفت و آمد و آب‌گرفتگی معابر در برخی از مناطق استان محتمل خواهد بود.

خروج سامانه ناپایدار هواشناسی از سه شنبه هفته جاری

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به آخرین وضعیت هواشناسی استان اذعان داشت: بر اساس گزارش‌های دریافتی، از روز سه‌شنبه با خروج سامانه جوی، هوای استان به سمت کاهش ابرناکی و افزایش دما تغییر وضعیت خواهد داد.

سمیعی ادامه داد: میانگین دمای هوای استان دیروز بین 20 تا 30 درجه بود که هم اکنون نیز این شرایط دمایی در استان همچنان ثابت مانده است.

وی متذکر شد: دمای اکنون گرگان 23 درجه سانتی‌گراد است  که این شرایط دمایی از فردا افزایش خواهد یافت.

با تعامل دستگاه‌های اجرایی برای موجهه با حوادث احتمالی آماده‌ایم

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر آمادگی همه دستگاههای اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی افزود: طی اخطاریه‌ای از طریق نمابر و پیامک به اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، فرمانداران و شهرداران تابعه استان اعلام شد ضمن آماده‌باش از آمادگی لازم برای مدیریت حوادث احتمالی برخوردار باشند.

سمیعی تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به هماهنگی و تعامل مناسبی که بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جریان دارد مشکلی در این شرایط به وجود نیاید.‌

مردادماه یادآور تلخ‌ترین روزهای حوادث طبیعی در گلستان

وی با اشاره به ماه‌های مرداد ماه و شهریور ماه به عنوان تلخ‌ترین روزهای استان در زمینه وقوع بلایای طبیعی

خاطرنشان کرد: طی این ماه‌ها وقوع سیلاب‌های متعدد لطمات مالی و جانی بسیاری به شهروندان گلستانی وارد کرده است.

سمیعی ادامه داد: با هوشیاری و تعامل دستگاههای اجرایی استان ومردم می‌توان از بروز خسارات سنگین ناشی از سیلاب‌های احتمالی به تاسیسات زیربنایی و اماکن مسکونی جلوگیری کرد یا از تاثیرات مخرب آن کاست.

بی‌توجهی به اطلاعیه و اخطاریه‌ها تبعات خطرناکی خواهد داشت

وی متذکر شد: دستگاه‌های اجرایی عملیاتی استان باید در زمان آرامش جوی لایروبی رودخانه‌های داخل شهر و پاکسازی پلهای در مسیر سیلهای احتمالی  را در دستور کار قرار دهند.

سمیعی بر توجه مردم به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های صادره از سوی هواشناسی استان و کشور تاکید کرد و افزود: بی‌توجهی به این اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها ممکن است نتایج دردناکی در پی داشته باشد.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5207.html )