عنوان خبر:ارتقاء گنبد کاووس به فرمانداری ویژه
سه شنبه 22 مرداد 1392 - 19:30:24


نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی :

شهرستان گنبدکاووس به فرمانداری ویژه ارتقاء یافت .



به گزارش گلستان نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ،سلیمان عباسی شامگاه دوشنبه در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با ویژه شدن فرمانداری گنبدکاووس این شهرستان از مزایای ویژه نیز برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش اعتبارات شهرستانی از مهمترین مزایای فرمانداری ویژه است، تصریح کرد: با در اختیار گرفتن این امتیاز برای گنبدکاووس، منابع مالی مستقیماً برای این شهرستان دیده خواهد شد و فرماندار و تمام مدیران شهرستان در حد معاون و مدیرکل ارتقاء پیدا می‎کنند.

گنبدکاووس بزرگترین شهر گلستان است

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در ششم مردادماه سال‎جاری، به استناد قانون 138 نظام جمهوری اسلامی ایران، وزارت کشور موظف است در شهرستان گنبدکاووس فرمانداری ویژه‎ای را دایر کند.

عباسی افزود: برای اینکه شهرستانی بتواند از امتیاز فرمانداری ویژه برخوردار باشد باید جمعیت آن حداقل 250 هزار نفر و جمعیت مرکز آن نیز بیش از 125 هزار نفر باشد.

وی یادآور شد: گنبدکاووس با جمعیت بیش از 325 هزار نفر و وسعتی بالغ بر 5 هزار و 702 کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین شهرستان استان گلستان است و اینها تنها بخشی از قابلیت‎هایی است که باعث شد تا این شهرستان از این امتیاز برخوردار شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با راه‎اندازی فرمانداری ویژه، تشکیلات و نیروهای انسانی فرمانداری افزایش پیدا می‎کند، اذعان کرد: برخورداری از این امتیازات، بستری برای رشد و توسعه گنبدکاووس به لحاظ اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، آموزشی و ... را فراهم خواهد کرد.

هدف تشکیل فرمانداری ویژه عدم تمرکز اداری است

فرماندار گنبدکاووس نیز در این جلسه مهمترین هدف تشکیل فرمانداری ویژه را عدم تمرکز اداری دانست و یادآور شد: با این اقدام حضور فرماندار در جلساتی که مربوط به توزیع عادلانه بودجه و امتیازات است، می‎تواند نقش‌آفرین باشد.

نورالله نوراللهی با اشاره به اینکه مزایای فرمانداری ویژه بسیار اثربخش است، خاطرنشان کرد: با اختیارات فرمانداری ویژه شهروندان گنبدکاووس دیگر نیازی ندارند تا برای پیگیری بسیاری از کارهای خود به مرکز استان مراجعه کنند.

وی افزود: با تشکیل فرمانداری ویژه، فرماندار گنبدکاووس به عنوان معاون استاندار ارتقا پیدا خواهد کرد.

شهرستان گنبدکاووس در بخش شرق گلستان واقع شده که دارای مشخصاتی منحصر به فرد است و این ویژگی‌‎ها در برخورداری از گمرک اینچه‎برون، میل گنبدکاووس و پایتخت والیبال ایران همچون نگینی در نگارستان ایران می‎درخشد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5211.html )