عنوان خبر:افرادی که موضع روشنی نسبت به فتنه ندارند شایسته وزارت نیستند
چهارشنبه 23 مرداد 1392 - 23:38:02


سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی :

افرادی که موضع روشنی نسبت به جریان فتنه ندارند شایستگی تصدی وزارت ندارند، تدین و پایبندی به ارزش ها و داشتن تخصص را از معیارهای مهم مد نظر مجلس ذکر کرد.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی محمد طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که روز یکشنبه کمیسیون فرهنگی دومین جلسه خود را با جنتی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کرد، درباره این که برخی جنتی را شخصیتی سیاسی دانسته و برای پست وزارت فرهنگ مناسب نمی دانند، گفت: البته ایشان در زمینه فرهنگی هم تجاربی دارند؛ به دلیل این که کمیسیون هنوز اعلام رسمی نکرده بنده نمی توانم در مورد ایشان نظرم را بگویم.


نماینده مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی عدم همراهی با جریان های فتنه و برانداز را از شاخصه های عمومی در دادن رأی اعتماد به وزرا دانست و بیان داشت: به ویژه کسانی که در فتنه 88 نقش داشته و یا اعلام موضع روشنی نسبت به آن نداشته اند قطعا برای پست وزارت مناسب نیستند.


حجت الاسلام طاهری تبعیت از ولایت را از مهم ترین ملاک ها در ارزیابی افراد دانست و افزود: تدین و پایبندی به ارزشهای اسلامی، کارآمد بودن، داشتن تخصص و تجربه لازم در زمینه کاری وزارتخانه مربوطه از دیگر شرایط مدنظر است.


وی پیش بینی کرد از 18 وزیر پیشنهادی حداقل 5 نفر از مرز مجلس شورای اسلامی عبور نکنند و ابراز داشت: در مورد احراز صلاحیت و ویژگی های مورد نظر نسبت به این 5 وزیر پیشنهادی شبهه وجود دارد که امیدواریم با بررسی نهایی و پاسخ هایی که آنها در خصوص این مسائل خواهند داد این شبهه نیز برطرف شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5215.html )