عنوان خبر:بررسی مشکلات مربوط به مسکن مهر کلاله
چهارشنبه 23 مرداد 1392 - 23:42:47


معاون امور عمراني استاندار :

جلسات متعدد پيگيري اين موضوع در سطوح مختلف برگزار شده است و وزير محترم راه و شهرسازي هم دستور ويژه اي براي پيگيري صادر کردند.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع ر سانی استانداری گلستان، پنجمين جلسه شوراي مسکن استان در سال 92 با حضور معاون عمراني استاندار ، برخي فرمانداران و ساير اعضاي اين شورا در محل استانداري گلستان برگزار شد.
عبدالرضا دادبود افزود : در اين خصوص کميته ويژه اي مرکب از کارشناسان دفتر کنترل پروژه سازمان ملي زمين و مسکن ، موسسه تحقيقات مسکن وزارت راه وشهرسازي ونيز مشاور استاني تشکيل شده است ونتايج اول بررسيها طي جلسه اي رسمي به وزير محترم راه و شهرسازي اعلام شده است و منتج به اين شد که براي ادامه کار تحقيقات ، حداکثر تا آبان ماه سال جاري نتايج قطعي فني و عوامل و دلايل ايجاد اين رخداد مشخص گردد تا بتوان با اخذ تصميمات لازم مشکل را برطرف نمود.
جانشين رئيس شوراي مسکن استان با بيان اينکه نبايد در تصميم گيريها و قضاوت هاي علت ايجاد اين اتفاق عجله کنيم تصريح کرد : در اين خصوص مطالعات مشاور استاني متخصص در زمينه مقاوم سازي در حال انجام است و زمان تصميم گيري برخورد قانوني با عوامل مقصر در ايجاد اين اتفاق منوط به مطالعه کارشناسي علمي شده است و لذا  تمامي بخشها اعم از شرکت هاي تعاوني به عنوان مدير پروژه ، طراح ، مشاور پروژه ، پيمانکار مجري ، شرايط اجرائي ، ناظرين  و ...... به سهم خود بايستي پاسخگوي قانون ؛ مردم و مشکلات و تبعات اجتماعي پيش آمده باشند و مسئوليت قصور و کوتاهي هاي پيش آمده در اين زمينه را بپذيرند و در اين زمينه قطعا با آنان برخورد حقوقي ميگردد.
معاون عمراني استاندار در ادامه همچنين در خصوص هزينه هاي ساخت مسکن مهر خاطرنشان کرد : بخشي از هزينه ها از محل تسهيلات و بخشي را مردم بايد بپردازند که هزينه زيرساخت هائي از قبيل آب و فاضلاب ، برق  را دولت مي پردازد و هزينه انشعاب با مردم است و ساير هزينه هاي اضافه و افزايش قيمت ها مانند آسانسور و .... بر عهده مردم است .
وي ادامه داد : گرچه ما مي دانيم سهم آورده اضافي از توان پرداخت مردم خارج است و براي آنها سخت است وليکن متاسفانه ما بودجه و اعتباري براي اين کار نداريم مگر اينکه در آينده سياست و تصميمات جديد اتخاذ شود و استان همچنان پيگير اين مسئله تا حصول نتيجه خواهد بود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5216.html )