عنوان خبر:بناي اسلام بر عفو و گذشت است
شنبه 8 آبان 1389 - 22:37:55


آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' صبح شنبه در ديدار با رئيس سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور با اشاره به زندگي در نظام ولايي و معناي خاص و ويژه بينش اسلامي در بحث مجازات و زندان، اظهارداشت: يكي از مجازات ها در بينش اسلامي زندان است كه فرد مرتكب جرم در آن به سر مي برد.



وي با اشاره به سيره اميرالمومنين (ع)، تاكيد كرد: بناي اسلام بر عفو و گذشت مي باشد.
امام جمعه گرگان زندان را يكي از كارهاي حساس در جامعه خواند و تصريح كرد: نوع برخورد با متهم در زندان بسيار مهم است و بايد يك كار فقهي در اين زمينه صورت گيرد.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان ادامه داد: علماي دين بايد يك كار تحقيقاتي و مدون در زمينه نوع برخورد با مجرمين در زندان ها تهيه و به عنوان الگويي در دنيا ارائه كنند.
آيت الله نورمفيدي به رئيس سازمان زندانهاي كشور نيز پيشنهاد كرد اين كار را پيگيري كنند و از علماي فقهي در اين زمينه كمك گرفته تا در مورد چگونگي برخورد با زندانيان در نظام ولايي منشوري تدوين شود.
وي با اشاره به افزايش جرائم در جامعه نيز گفت: با وجود فعاليت هاي صورت گرفته در اين بخش، كارها مطابق با شرايط و زمان نبوده و يا كارهايي كه بايد انجام شود، انجام نشده است.
آيت الله نورمفيدي افزود: در دنياي امروز نمي توان بدون ديدن واقعيت ها، كارها را در اتاقي برنامه ريزي كرد بلكه بايد از همه چيز در اين بخش كمك گرفت.
امام جمعه گرگان يكي از ريشه هاي مهم جرم را فقر دانست وادامه داد: ما بايد مطابق با ريشه هاي جرم در جامعه برخورد كنيم و اولويت ها مشخص باشد.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به احترام به كرامت انسان ها، گفت: لگد كوب كردن كرامت انساني خود باعث به وجود آمدن مفسده مي شود، بايد به كرامت انسان ها توجه كرد.
وي همچنين با صحيح و مهم خواندن انجام كارهاي فرهنگي در زندان ها، افزود: اگر در كنار كارهاي فرهنگي به دنبال راه حل مشكلات هم باشيم، مردم نيز راضي خواهند شد.
آيت الله نورمفيدي گفت: امروز دنيا تشنه معارف اهل بيت (ع) است و ما بايد اين مسئله را ترويج دهيم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-522.html )