عنوان خبر:اعمال انسان با نیات ثمربخش خواهد بود و اگر نیت نداشته باشد کفایت نمی کند.
شنبه 26 مرداد 1392 - 17:44:34


حجه الاسلام ولی نژاد-امام جمعه موقت علی آبادامام جمعه موقت علی آباد کتول:

عمل صالح باید مشروع باشد. یعنی نمی شود که یک فرد کاسبی کند اما در مغازه اش مواد مخدر و ... بفروشد و از راه حرام کسب درآمد نماید.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد برگزاری نماز جمعه علی آباد، به دنبال خداحافظی حجت الاسلام والمسلمین باقری امام جمعه ی محبوب شهرستان و عزیمت ایشان به شهر مقدس قم، نماز جمعه ي اين هفته ي شهرستان علي آباد کتول به امامت امام جمعه ي موقت شهرستان حجت الاسلام والمسلمين ولی نژاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان و با حضور باشکوه مردم شهيد پرور و هميشه در صحنه شهرستان در مصلي امام رضا عليه السلام اقامه گرديد.

گزیده ی
خطبه ها به شرح ذیل می باشد :

قال الله تعالى : مَنْ عَمِلَ صَالِحاً مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ

عمل صالح چند ویژگی دارد :

1) وسیله ی انجامش باید خوب باشد.یعنی اگر نماز می خوانیم باید مهر، آب وضو، لباس و .. از راه حلال باشد.نمی شود با پولی که از رشوه و دزدی بدست آمده مسجد و حسینیه ساخت!

2) در عمل خوب نیت خوب هم مهم است.اعمال انسان با نیات ثمربخش خواهد بود و اگر نیت نداشته باشد کفایت نمی کند.یک کار عادی با نیت خدایی بسیار بزرگ و خوب و یک کار بسیار بزرگ با نیت غیر خدایی عادی جلوه خواهد نمود.یک کشاورز، معلم، کاسب، خانم خانه دار و ... اگر برای کار کردن نیتشان خدایی باشد کارشان با پاداش همراه خواهد بود و حکم جهاد در راه خدا را خواهد داشت.

3) عمل صالح باید مشروع باشد. یعنی نمی شود که یک فرد کاسبی کند اما در مغازه اش مواد مخدر و ... بفروشد و از راه حرام کسب درآمد نماید.

4) در عمل صالح مفید بودن هم شرط است.مثلا فردی پاکت سیگار را به دیگران تعارف می کند اما خود سیگار مضر است.پس تعارف کردن آن به دیگران هم خوب نیست.بنابراین کاری که به دیگران ضرر می رساند نمی تواند صالح باشد.

5) عمل صالح باید آگاهانه و همراه فهم باشد.در عبادت مهم فهم دین است.در اعمال دیگر هم باید آگاهی وجود داشته باشد و فهم عمل باعث رسیدن به پاداش خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین باقری انسانی وارسته و دارای خصوصیات اخلاقی خوب بودند.

لازم میدانیم که از زحمات حجت الاسلام والمسلمین باقری امام جمعه ی علی آباد کتول که هفته ی گذشته از مردم خداحافظی نموده و راهی قم شدند تشکر و سپاس گذاری ویژه داشته باشیم.ایشان در مقام امامت جمعه انسانی وارسته و دارای خصوصیات اخلاقی خوب بودند.متانت، بزرگواری، روحیات همدلی و ... از جمله خصوصیات برجسته ایشان بود.ایشان آدمی دوست داشتنی،اهل دل و اهل معرفت بودند و خدمات فرهنگی زیادی را پایه گذاری نموده و حافظ منافع و مصالح مردم بودند.برای رشد مذهبی و معنوی مردم و جامعه گامهای مهمی برداشته اند که پیاده روی های ایشان به مشهد و کربلا، برگذاری مراسم شب های قدر در مصلی امام رضا علیه السلام شهرستان، روضه های هفتگی در منزلشان،توجه ویژه به قشر جوان و ایجاد شور معنوی بین آنان و... از جمله فعالیت های برجسته ی ایشان میباشد. امیدواریم که ایشان در هر جایی هستند و به هر کاری که مشغولند منشأ خیر، موفق و مؤید باشند و دعای خیر شما مردم خوب بدرقه ی راهشان باشد.

اهل سنت محب و علاقه مند به خاندان پیامبر صلی الله هستند.

هشتم شوال مصادف است با تخریب وحشیانه بارگاه ائمه بقیع بدست وهابیت ملعون که البته در همان زمان قصد داشتند تا حرم نبوی در مدینه، حرم امام حسین علیه السلام در کربلا و حرم حضرت علی علیه السلام در نجف را نیز تخریب نمایند که با مقاومت مردم این شهرها و شهادت تعدای از مسلمین مواجه شدند و نتوانستند به مقصودشان دست یابند.باید توجه داشت که اهل سنت محب و علاقه مند به خاندان پیامبر صلی الله هستند و باید حساب آنها از وهابیت را جدا دانست.وهابیت یک جریان مذهبی نیست بلکه یک جریان سیاسی سیاسی و ساخته دست انگلستان است که امروزه شاهد جنایات و قتل عام مسلمانان در کشورهایی از جمله عراق، سوریه، لبنان و .. از جانب آنان هستیم که البته با حمایت آمریکا انجام میشود و طبق نظر آنان حقوق بشر هم اصلاً پایمال نمی شود، اما اگر یک آمریکایی در گوشه ای از جهان کشته شود بحث حقوق بشر مطرح می شود.اگر آمریکا و متحدانش بگذارند شیعه و سنی با هم برادرند و هیچ مشکلی یا هم ندارند.مسلمانان باید توجه داشته باشند که آنها درون شیعه، فرقه ی ظاله ی بهایت و در اهل سنت، فرقه ی ظاله ی وهابیت را به راه انداختند. امیدواریم با از بین رفتن این جریانات انحرافی مسلمانان به آرامش برسند.

اسرای ما پیروزمندانه به کشور بازگشتند.

آن روز که اتوبوسها اسر و آزادگامان را به کشور باز می گرداندند روز خوشی برای ملتمان بود.آنان همه ی سختیها را تحمل کردند و حاضر نشدند به امام و کشورشان اهانت کنند و عزتشان را معامله کنند.با آنکه اسیر بودند صدام و عراقیها را کلافه کرده بودند و نهایتاً پیروزمندانه به کشور بازگشتند.آزادگان برای ما الگوی آزادمردی هستند و دشمنان باید بدانند که ما دانش اموختگان مکتب امام حسین علیه السلام هستیم و "هیهات من ذله" شعار ماست.

مساجد پایگاهای مهمی برای برگزاری برنامه های مذهبی،فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ...

در تمامی هجومهای دشمنان به بلاد اسلامی یکی از مراکزی که همواره مورد حمله قرار گرفته است مساجد بوده اند.این نشان می دهد که مساجد پایگاههای مهمی هستند و مردم ما پایگاه ها ی خوب، محکم و درستی را انتخاب نموده اند.قبل از انقلاب مساجد به عنوان پایگاه های انقلاب و در زمان جنگ هم به عنوان آموزشگاهی برای بسیجیان بودند.باید توجه داشته باشیم که مساجد فقط برای برگزاری نماز نیستند، بلکه محلی برای برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و .. است و باید به استفاده هایمان از مساجد وسعت بخشیم.

انتظار مردم از دولت رفع مشکلات معیشتی، گرانی، درآمدهای پایین و ... است.

روز گذشته مجلس شورای اسلامی به پانزده وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید دکتر حسن روحانی رأی اعتماد داد و هیأت دولت کارش را رسماً آغاز نمود.از رأی و عرایض نمایندگان و همچنین از دولت که وزرا را بموقع معرفی نمود تشکر میکنیم و خطاب به دولت عرضه میداریم آنچه را که مردم از شما انتظار دارند رفع مشکلات معیشتی، گرانی، درآمدهای پایین و ... است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5220.html )