عنوان خبر:منفعت طلبی روش و منش خطرناکي است.
سه شنبه 29 مرداد 1392 - 22:57:58


معاون استاندار گلستان:

عده اي اصلاً به حرام و حلال توجه نداشته و تنها به دنبال کسب سود و منفعت بيشتر هستند.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان گفت : در طول تاريخ 34 ساله انقلاب عده اي براي دفاع از کيان ميهن اسلامي جان خود را نثار کردند و اعضا و جوارح خود را از دست دادند تا ايران اسلامي در جايگاهي که امروز مي بينيم قرار داشته باشد.
"عليرضا جمشيدي" در دومين جلسه کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال92 که در شرکت پخش فراورده هاي نفتي استان تشکيل شد تصريح کرد : ساليان زيادي از دفاع مقدس مي گذرد اما کار جهادي و مجاهدت همچنان ادامه دارد و يکي از حوزه هاي حساس و مهم در کشور مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که کار در اين حوزه نوعي مجاهدت محسوب مي شود.
وي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در خصوص قاچاق کالا و ارز افزود : متأسفانه امروز افرادي که اقدام به واسطه گري و دلّالي در بازار مي کنند بيشتر از توليد کنندگان درآمد دارند و ما بايد فعاليتهايمان را به سمتي ببريم که راههاي جمع آوري ثروت از مسيرهاي حرام و انحرافي را کاهش داده و ببنديم.
جانشين رئيس کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد : اصلاح شرايط اقتصادي يک پروسه زمانبر است و يکباره نمي شود در اين حوزه معجزه کرد ، زيرا تا زمانيکه مي شود از راههاي واسطه گري و دلالي به درآمد و سود هنگفتي رسيد ، کمتر انسانهاي دلسوز و متدينّي را خواهيد يافت که سرمايه شان را به سمت توليد ببرند.
وي با بيان اينکه عده اي اصلاً به حرام و حلال توجه نداشته و تنها به دنبال کسب سود و منفعت بيشتر هستند گفت : اين مسأله يک جهت گيري ، روش و منش خطرناکي است و هرچه اين تفکر بيشتر در جامعه حاکم شود ، حوزه اقتصاد شکننده تر و زندگي و معيشت مردم با مشکلات بيشتري مواجه خواهد شد.
جمشيدي با اشاره به قاچاق مواردي مانند سوخت و آرد که تحت مديريت دولت بوده و براي آن سوبسيت پرداخت مي شود خاطر نشان کرد : عده اي با پول قاچاق بدنبال انباشت ثروت خود هستند ، حال آنکه اين عمل آنها در حوزه هاي اقتصادي ، کشور را دچار خلاء کرده و خزانه بيت المال را ضعيف مي سازد.  
وي تأکيد کرد : براي پيش گيري از قاچاق در همه موارد ابتدا بايد کار فرهنگسازي ، اصلاح و تربيت را از مهد کودک تا دانشگاه در دستور کار قرار داد اما در کنار توجه به مسأله فرهنگسازي نبايد از برخورد جدي و قانوني با متخلفان غافل شد.
معاون سياسي امنيتي استاندار در پايان با اشاره به نقش تعيين کننده دستگاه قضايي در اين حوزه خاطر نشان کرد : چنانچه در محاکم قضايي به گونه اي حکم صادر شود که هزينه متخلفان قاچاق کالا و ارز را بالا برده و هر چقدر که ممکن و مقدور است سخت گيرانه برخورد کنيم ، قطعاً شاهد نتايج مطلوبتري در اين حوزه خواهيم بود .



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5224.html )