عنوان خبر:بيش از 70 درصد متقاضيان مسكن مهر جوانان هستند
شنبه 8 آبان 1389 - 22:38:41


دبير ستاد ملي ساماندهي امور جوانان گفت: نزديك به 70 درصد متقاضيان مسكن مهر قشر جوان هستند و دولت توانسته در چند سال اخير مسكن مناسبي را با امكانات و تسهيلات ويژه در اختيار آنها قراردهد.



حجت الاسلام محمدجواد حاج علي‌اكبري صبح امروز در سي و دومين جلسه ستاد ساماندهي امورجوانان استان كه با محوريت ازدواج جوانان و به رياست استاندار گلستان به اجرا درآمد، اظهار داشت: تاكنون 42 جلسه ستاد ملي ساماندهي امور جوانان برگزار شده كه مصوبات ارزشمندي در پي داشته است.
به گفته وي طبق ارزيابي جلسات ستادهاي استاني با معيارهاي كارشناسي شده استان گلستان با كسب 161 امتياز رتبه دوم كشوري را به خود اختصاص داد.
مشاور رئيس جمهور در امور جوانان ضمن تشريح تاريخچه تشكيل سازمان ملي جوانان و اقدامات اين سازمان از ابتداي فعاليت دولت نهم و دهم در بحث ازدواج و مسكن جوانان خاطرنشان كرد: آمار ازدواج و طلاق در كشور مويد تلاش مضاعف مسئولان امر در راستاي برگزاري دوره‌هاي آموزش پيش از ازدواج و آسيب‌شناسي مشكلات زوج‌هاي جوان است كه در كاهش آمار طلاق و افزايش واقعه ازدواج آسان، پايدار و به هنگام بي‌تاثير نيست.
استاندار گلستان نيز در اين نشست ازدواج جوانان و موارد حاشيه‌اي آن را از مهمترين مسائل پيش روي مسئولان نظام دانست و افزود: آموزش خانواده و جوانان قبل از ازدواج نسبت به انتخاب همسر مناسب اصلي اساسي به شمار مي‌آيد.
قناعت با اعلام براندازي تشريفات زياده از حدي كه در خانواده‌ها معمول شده است، ازدواج جوانان را به بخش‌هاي دوگانه‌ نرم‌افزاري و سخت‌افزاري تقسيم كرد و افزود: مهم‌ترين مشكلات كاهش ازدواج و افزايش طلاق، بيكاري و عدم اشتغال و نهايتا سنت‌هاي غلط و تهاجم فرهنگي محسوب مي‌شوند.
مدير سازمان جوانان استان نيز در اين نشست با ارائه گزارشي از اقدامات و مصوبات شش ماهه نخست ستاد ساماندهي امور جوانان در سال‌ جاري، از كسب رتبه كشور ستاد در سال گذشته خبر داد.
سي و دومين جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان استان با حضور فرمانداران و مديران كل عضو ستاد همراه بود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-523.html )