عنوان خبر:اضافه شدن دو شهر جدید به شهرهای گلستان
سه شنبه 29 مرداد 1392 - 23:11:18


معاون عمرانی استانداری گلستان:

تا پایان سال دو شهر جدید به شمار شهرهای استان اضافه می شود.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از "خبرگزاری مهر" عبدالرضا دادبود بعدازظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه شهر سنگدوین افزود: در حالی که حدود یکماه از ایجاد شهر مزرعه می گذرد، شهر سنگدوین به عنوان بیست و هشتمین شهر استان گلستان و چهارمین شهر علی آباد کتول راه اندازی شده است.
وی اظهار داشت: در همین راستا روز آینده شهر فراقی در کلاله نیز افتتاح و شهرداری آن ایجاد خواهد شد.
دادبود اظهار داشت : شهرهای دیگری هم برای ایجاد به هیئت دولت ارسال شده که هنوز مصوبات آن نهایی نشده، ولی پیش بینی ما براین است که انشا الله تا پایان سال یک یا دو شهر دیگر را در دستور کار خواهیم داشت که تقریبا پرونده موضوعات اصلی شهرهای جدید در سال 92 بسته خواهد شد.
دادبود در خصوص امکانات این شهرداری های تازه تاسیس گفت: پیش بینی شده از طریق وزارت کشور که اعتباراتی را برای شهرهای تازه تاسیس در نظر بگیرند.
وی یاد آور شد: باپیگیری هایی که از طریق استانداری و هم از سوی نمایندگان محترم صورت گرفته اعتبارات جدید ابلاغ خواهد شد که امید واریم اعتبارات ملی و استانی را برای ایجاد زیر ساخت ها و ارتقاء سطح کمی وکیفی این شهرهای تازه تاسیس در سطح مطلوب شهری شاهد باشیم.
رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول نیز در این مراسم اظهار داشت پس از بررسی های کارشناسی در استان مشخص شد که شهر های مزرعه کتول و سنگدوین دارای شاخص های لازم هستند و پس ارسال وپیگیری در هیات دولت طرح مورد تصویب قرار گرفت.
نوروزی درادامه گفت: با ایجاد این شهرها امیدواریم بتوانیم گام بزرگی در جهت محرومیت زدایی و جلو گیری از مهاجرت روستائیان به شهر ها برداریم  که باعث رشد وبالندگی سراسر استان ومیهن عزیز اسلامی مان باشیم.
نماینده مردم علی آباد کتول افزود: در جهت تامین و جذب اعتبارات در ماههای گذشته پیگیری هایی را انجام دادیم که تا کنون برای شهر مزرعه کتول امکاناتی را در نظر گرفته اند.
وی گفت: برای شهر سنگدوین هم در هفته گذشته در وزارت کشور و ریاست جمهوری پیگیری هایی را انجام داده وقول هایی را گرفته ایم که محقق خواهد شد.
علی اکبر کی پور فرماندار علی آباد کتول نیز اظهار داشت: چندی پیش شاهد ایجاد شهر مزرعه کتول بودیم وامروز هم شهر سنگدوین افتتاح شد و وقتی چنین تحول وارتقایی اتفاق می افتد میزان خدماتی که در آنها به مردم ارائه می شود نیز بیشتر می شود.
وی افزود: در همین راستا شورای روستای سنگدوین به شورای شهر تبدیل شده است.
عبدالعلی کتولی نژاد سرپرست شهرداری سنگدوین هم گفت : این شهر 1200 خانوار و افزون بر 4200 نفر جمعیت دارد که از امروز خدمات به شهروندان اغاز شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5230.html )