عنوان خبر:امنیت یکی از بزرگترین نعمتهایی است که خدا به ما عطا کرده است
شنبه 2 شهريور 1392 - 22:34:18


حجه الاسلام ولی نژاد-امام جمعه موقت علی آبادامام جمعه موقت علی آباد کتول:

گاهی امنیت فیزیکی است یعنی اینکه جان، مال، شغل و ... امنیت داشته باشند و اگر این امنیت وجود نداشته باشد زندگی دشوار خواهد شد.گاهی اوقات هم امنیت روانی است یعنی اینکه همه باید نسبت به شأن، جایگاه و آبروی خود احساس امنیت کنند.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد نماز جمعه علی آباد ، نماز جمعه ي اين هفته ي شهرستان علي آباد کتول به امامت امام جمعه ي موقت شهرستان حجت الاسلام والمسلمين ولی نژاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان و با حضور باشکوه مردم شهيد پرور و هميشه در صحنه شهرستان در مصلي امام رضا عليه السلام اقامه گرديد.

گزیده ای از خطبه ها در متن زیر آورده شده است.

سه چيز است كه همه مردم به آنها نياز دارند: امنيّت، عدالت و آسايش

امام صادق عليه السلام : ثَلاثَةُ اَشْياءَ يَحْتاجُ النّاسُ طُرّا اِلَيْها: اَلاَْمْنُ وَالْعَدْلُ وَالْخِصْبُ ؛سه چيز است كه همه مردم به آنها نياز دارند: امنيّت، عدالت و آسايش.«تحف العقول، ص 320»

امنیت

امنیت یکی از بزرگترین نعمتهایی است که خدا به ما عطا کرده است و بر دو نوع است.گاهی امنیت فیزیکی است یعنی اینکه جان، مال، شغل و ... امنیت داشته باشند و اگر این امنیت وجود نداشته باشد زندگی دشوار خواهد شد.گاهی اوقات هم امنیت روانی است یعنی اینکه همه باید نسبت به شأن، جایگاه و آبروی خود احساس امنیت کنند.اصلاً یکی از دلایلی که باعث حرام بودن افعالی چون غیبت، دروغ، تهمت و ... شده است،همین است که موجب می شود امنیت افراد به خطر بی افتد و آبروی آنها بریزد.

عدالت

وقتی حرف از عدالت به میان می آید ذهن همه متوجه دادگاه ها و مراجع قضایی می شود.اما عدالت فقط آنجا معنی نمی شود، بلکه من و شما نیز باید در زندگی روزمره عادلانه حرف بزنیم، عمل و رفتار کنیم و ...

آسایش

آسایش و رفاه هم در جامعه مهم است.انسانها باید از آسایش و رفاه نسبی برخوردار باشند، در آمد خوب داشته باشند تا بتوانند رزق و روزی حلالی در بی آورند و زندگیشان را اداره کنند و دست نیاز به سوی دیگری دراز نکنند.در این زمینه علاوه بر اینکه دولت وظیفه دارد مقدمات تولید و ایجاد کار را فراهم آورد،مردم نیز باید در جهت رسیدن به رفاه و و اسایش کار و تلاش نمایند.در روایت هم داریم کسی که برای امرار معاش خانواده خود تلاش می کند ثواب مجاهدت در راه خدا را میبرد.

پزشکان باید با ارائه ی خدمات با قیمتهای مناسب اعتما بیماران را جلب نمایند.


اول شهریور مصادف است با تولد ابن سینا که از افتخارات جهان اسلام و ایران بشمار می رود.فردی که در ابعاد مختلف، خصوصاً طب صاحب علم و دانش بود و بهمین علت هم این روز بعنوان روز پزشک نامگذاری شده است.این روز را به جامعه پزشکی تبریک عرض میکنیم و متذکر میشویم که مهمترین مبحثی که آنها باید به آن توجه نمایند خدمت به نیازمندان است.کسی که به پزشک مراجعه می کند نیاز به توجه،محبت و دستگیری دارد.پزشکان باید توجه داشته باشند که مبادا شرایطی ایجاد شود که بیمار احساس نارضایتی و ناامنی کند.اعتماد سرمایه بزرگی است و پزشکان باید با تلاش و ارائه خدمات مناسب در جهت درمان با قیمتهای مناسبتر اعتماد بیماران را جلب کنند.

«مسئله اقتصادی،مسئله مهم مردم و جامعه ماست»

دوم شهریور مصادف است با آغاز هفته دولت.آغاز به کار دولت جدید را گرامی میداریم و به دولتمردان تبریک عرض میکنیم و امیدواریم که دولت تدبیر و امید بتواند مردم را از این گردنه های سختی که توسط استکبار جهانی و گاهی هم برخی بی تدبیریها شکل گرفته است عبور دهد.به فرموده مقام معظم رهبری «مسئله اقتصادی،مسئله ی مهم مردم و جامعه ی ماست» و برای مردم سختیهایی را بدنبال داشته است که البته همه ی مردم و همه ی جریانها و سلایق سیاسی باید تلاش کنند تا دولت بتواند به پشتوانه ی حمایتهای مقام معظم رهبری مشکلات را مرتفع نماید.

کارمندان میتوانند باعث امیدواری مردم به دولت شودند


چهارم شهریور مصادف است با روز کارمند.کارمندان ما به عنوان حلقه ی ارتباطی دولت با مردم می توانند باعث امیدوار شدن مردم به دولت شوند.کارمندان می توانند کارهایی را که قابل حل است رفع نمایند و اگر هم کاری قابل حل نیست،خوب می توانند روی خوش نشان دهند و تکریم ارباب رجوع نمایند.

چرا مدعیان حقوق بشر فریاد مظلومان عالم را نمی شنوند.

ترور و بشهادت رساندن شهیدان رجایی و باهنر در شرایطی که ما درگیر جنگ با عراق بودیم و قبل از آن هم ترورهای شخصیتهایی همچون شهید بهشتی و ... انجام شده بود،کاری ناجوانمردانه و نهایت خیانت به کشور بود.این ترورها از جانب کشورهای غربی و حامی حقوق بشر هیچگاه محکوم نشد.اما زمانی که در کشور ما با خلافکارانی که جرمهایی همچون حمل مواد مخدر و ... را مرتکب شده اند برخورد میشود همان کشورها ادعای حقوق بشر میکنند.کشور ما خود قربانی تروریسم است نه متهم به نقض حقوق بشر ...! چرا مدعیان حقوق بشر چشم خود را بروی جنایات انجام شده در سوریه، عراق، فلسطینف لبنان و ... بسته و گوشهایشان فریاد مظلومان عالم را نمی شنود..!؟ چرا بجای محکوم نمودن تروریستها از آنها حمایت می کنند و به آنها پناه و سلاح می دهند..!؟ و چرا امروز حتی در بحث دارو ما را تحریم کرده اند...!؟ اینها نشان میدهد که آنها واقعاً  مدافع حقوق بشر نیستند و تنها جاهایی که منافعشان به خطر بی افتد آنجا بحث حقوق بشر را مطرح میکنند.امیدواریم که این دوگانگی ها باعث بیداری مظلومان جهان شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5238.html )