عنوان خبر:فتواي تاريخي رهبري سبب پيوند محكم‌تر مذاهب اسلامي شد
شنبه 8 آبان 1389 - 22:40:07


مشاور رئيس جمهوري اسلامي ايران در امور اهل‌ سنت گفت: فتواي تاريخي مقام معظم رهبري درباره حرام بودن توهين به عايشه (س) و نمادهاي اهل ‌سنت سبب استوارتر شدن پيوند پيروان مذاهب مختلف اسلامي شد.



مولوي اسحاق مدني صبح امروز در جمع حجاج اهل ‌سنت استان گلستان اظهار داشت: فتواي معظم‌له مورد استقبال و خشنودي مسلمانان و علماي شيعه و سني جهان از جمله شيخ‌الازهر واقع شد.
وي با اشاره به فضائل سيره نبي مكرم اسلام (ص) تصريح كرد: زيارت بارگاه مطهر بهترين بنده خداوند در مدينه النبي داراي ثواب و فضيلت‌هاي فراواني است و زائران بايد در ايام حضور در مدينه منوره از اين فرصت حداكثر بهره را ببرند.
اسحاق مدني همچنين با اهداي سلام گرم و صميمي رئيس جمهور به تمام زائران گفت: حضور احمدي‌نژاد در كشور لبنان بيانگر حمايت دولت و ملت ايران از مردم ستمديده و مظلوم فلسطين است.
در ادامه مسئول دفتر نمايندگي ولي‌فقيه در امور اهل‌سنت استان‌هاي گلستان و گيلان نيز وحدت و همدلي بين مسلمانان را از ضروريات جهان اسلام عنوان كرد و گفت: در مناسك حج ابراهيمي مسلمانان جهان فارغ از هر مذهب و مسلكي در يك لباس اتحاد واقعي مسلمانان را به نمايش مي‌گذارند.
حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالفضل عامري، زائرين خانه خدا را به تقويت روحيه وحدت و همدلي بيشتر دعوت كرد و افزود: از بحث‌هاي تفرقه‌انگيز پرهيز كنيد و سفيران خوبي براي ديگران در راستاي گسترش و ايجاد وحدت باشيد.
رئيس مركز بزرگ اسلامي شمال كشور، ايام حج را فرصت خوبي براي توبه و پاكيزگي از آلودگي‌ها و گناهان دانست و اظهار داشت: همه چيز بايد ابزار رسيدن به رضاي خدا و دستيابي به هدف نهايي آفرينش، يعني عبوديت و بندگي در مقابل خداوند متعال باشد.
وي تهذيب نفس و تقويت پايه‌هاى تقوى و خلوص را برخي از آثار حج برشمرد و گفت: حج مقبول سبب مي‌شود انسان از تمام گناهانش خارج شود و اين مهم هنگامي به دست مى‌آيد كه زائران خانه خدا به اسرار اعمال و مناسكي كه انجام مى‌دهند دقيقا توجه داشته باشند و هر قدمي كه برمي‌دارند به سوى معبود و محبوب حقيقي باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين عامري با بيان اينكه توجه به اسرار اين عبادت و انجام آن با نهايت خلوص نيت، آثار عميق آن را تا پايان عمر به همراه دارد، تاكيد كرد: انسان هر زمان به ياد خاطره‌هاى اين سفر روحاني بيفتد، روح تازه‌اي در آنها دميده مي‌شود و اين يكي از آثار تربيتي و اخلاقي حج است.
وي مقام معظم رهبري را منادي وحدت و تقريب بين مسلمانان دانست و گفت: برنامه‌هاي بعثه معظم‌له در ايام حج بر اساس ترويج اين تفكر است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-524.html )