عنوان خبر:ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد در امکانات سخت افزاری و نرم افزاری
شنبه 2 شهريور 1392 - 23:39:35


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی :

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی ابادکتول از ظرفیت بالایی در امکانات سخت افزاری و نرم افزاری برای برگزاری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان برخوردار است .



به گزارش گلستان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد، دکتر غلامرضا منتظری که در اولین نشست خبری بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در سالن کنفرانس اداری واحد علی ابادکتول و در جمع خبرنگاران سخن می گفت ، با اشاره به این مطلب که هر انتخاب منطبق بر منطق اغنایی است خاطر نشان کرد:  ما معتقدیم ایران تنها تهران نیست و گلستان فقط گرگان نیست.
وی با بيان اين مطلب كه در دوره هاي قبل جشنواره در گرگان برگزار شده است ، هدف از اين جابه جايي را تمركززدايي عنوان کرد و ابراز داشت : با اين جابه جایی همه شهرستان هاي مستعد و توانمند استان می توانند ميزباني این رخداد بزرگ ملي و بين المللي را تجربه کرده و قلمرو فرهنگي و هنري خويش را ارتقا بخشند.
دبیر بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی با بیان اینکه ظرفیت های علی آباد کتول برای برگزاری جشنواره بسیار مناسب است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی ابادکتول از ظرفیت بالایی در امکانات سخت‎افزاری و نرم‎افزاری برای برگزاری جشنواره بین‎المللی برخوردار است.
دکتر منتظری اقبال و رویکرد متولیان شهرستان علی‎آبادکتول را ارزشمند خواند و افزود: مجموعه دست‎اندرکاران حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این شهرستان همچنین اهتمام نوروزی نماینده مردم شریف علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی از دیگر دلایل برگزاری این جشنواره در شهرستان علی‌آبادکتول بوده است.
وی با بیان اینکه وجود چشم‌اندازها و جاذبه‎های طبیعی در حوزه بصری از دیگر مزایای این انتخاب است، یادآور شد: وجود چشم‎اندازهای طبیعی در علی‎آبادکتول، فرصت خلق اثر را برای هنرمندان افزایش می‎دهد بطوریکه اگر بگوییم امکانات این شهرستان از گرگان بیشتر بوده و کمتر نیست چیزی به گزاف نگفته‎ایم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با مروری به پیشینه جشنواره هنرهای تجسمی خاطرنشان کرد: 14 دوره به عنوان جشنواره ملی تجسمی جوانان در استان‎های مختلف برگزار شد و از دوره پانزدهم به بعد میزبانی این جشنواره به گلستان رسید و با ابتکار عملی که اتفاق افتاد سطح جشنواره از ملی به بین‎المللی ارتقا پیدا کرد.
وی افزود: کارنامه موفق گلستان در آغازین سال برگزاری این جشنواره باعث موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره در گلستان شد و شش دوره متوالی این جشنواره به میزبانی گلستان برگزار می‌شود.
دبیر بیستمین جشنواره با اشاره به حضور 260 نفر از هنرمندان و نقش‎آفرینان هنرهای تجسمی در داخل و خارج از کشور ، از رقابت شرکت کنندگان در 9 رشته نگارگری، حجم، طراحی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، نقاشی و خوشنویسی خبر داد و خاطرنشان کرد : در بین شرکت‌کنندگان این دوره استادان  تجسمی و داوران  از سایر کشورها نظیر هند، لبنان، قزاقستان ، بلاروس و صربستان حضور خواهند داشت.
دکتر منتظری در پایان ابراز امیدواری کرد که تلاش فرهنگی مشترک بین دانشگاه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های فرهنگ تخصصی و فرهنگ عمومی به ثمره ای شیرین و تاثیرگذار منتج شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5240.html )