عنوان خبر:مسئوليت پذيري مهمترين وظيفه و رسالت پزشکان
شنبه 9 شهريور 1392 - 23:50:03


معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار :

هر چه احساس مسئوليت در حوزه درمان بيشتر شود، مردم برخوردارتر و بهره‎مندتر مي‌شوند ، مسئوليت پذيري مهمترين وظيفه و رسالت پزشکان است.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان" معون استاندار در آيين افتتاح مرکز دندانپزشکي و ديابت مرکز گلستان و بازسازي و بهسازي بخش جراحي مردان که بصورت متمرکز در بيمارستان 5 آذر گرگان برگزار شد ، اظهار داشت:  اين رويکرد تنها با زندگي کردن در ميان مردم محقق نمي‎شود، بلکه مردمي‌بودن و مسئوليت‎پذيري پزشکان مي‎تواند در حل مشکلات موثر باشد که قطعاً جزء اخلاق پزشکي و ديني اطبّاء شريف نظام اسلامي محسوب مي شود.
وي با تاکيد بر اينکه انجام وظيفه و خدمت صادقانه به مردم بايد اولويت مسئولان باشد، تصريح کرد: خدمت صادقانه به مردم رويکردهاي دولت اسلامي است و همواره بايد در اولويت قرار داشته باشد.
رئيس کارگروه سلامت و امنيت غذايي استان به معضلي که اکنون بشريت را تهديد مي‎کند اشاره و خاطرنشان کرد: در جهاني زندگي مي‎کنيم که قانون جنگل در آن حاکم است، با وجود آن‌که مادران، اطبّا و پرستاران زيادي تلاش مي‎کنند تا جان يک انسان را نجات دهند اما در گوشه‎اي، انسان‎هاي برومند و پرورش‌يافته به راحتي توسط مستکبران قتل‌ عام مي‎شوند و کسي نيست که نسبت به وضعيت موجود رسيدگي و برخورد کند.
وي اذعان داشت : بنظر مي رسد نگاه مسئوليت پذيري و اخلاق حرفه اي و دغدغه هاي انساندوستي پزشکان جامعه ، انگيزه ارزشمندي خواهد بود که مي تواند با انتشار بيانيه اي ، کارهاي جنايتبار مستکبران و نژادپرستان قاتل را محکوم نموده و از سلامت و امنيت جسم و روان بشريت دفاع کند.
جمشيدي افزود: بيش از 65 سال مردم مظلوم فلسطين از حقوق مسلم خود محروم هستند، آواره و بي‎خانمان شده و قتل ‎‌عام مي‎شوند ، آنچه اکنون لازم است که جهان بشري بداند و به آن عمل کند، قانون انسانيت است.
وي با اشاره به تحولات اخير مصر ادامه داد : اين چه رفتار زورگويانه‎اي است که يک رئيس‎جمهور نامبارک قاتل ، از بند آزاد مي‎شود ولي رئيس‎جمهور منتخب و قانوني مردم و رهبران اخوان که مدافع حقوق ملت مصر هستند به بند کشيده مي‎شوند ، امروز اين‌چنين قانون جنگلي در جامعه بشري و در نظام بين‎المللي حاکم است.
معاون سياسي امنيتي استاندار گلستان با تاکيد بر اينکه جامعه پزشکي نبايد نسل‎کشي در جهان را تحمل و در برابر آن سکوت کند، خاطرنشان کرد: تفکر صهيونيستي درصدد است که خواسته‎هاي نفساني، نژادپرستي، قتل‌ عام، غارت اموال و نسل‎کشي را به نقطه عملياتي برساند، لذا افرادي که در حوزه سلامت حضور دارند ، مي توانند نقش مهمي در جلوگيري از تداوم اين فاجعه ايفا کنند.
در اين آيين همچنين سالن انتظار جديد بيمارستان افتتاح و از نخستين سيستم (pacs) آرشيو، انتقال ونمايش تصاوير پزشکي استان گلستان نيز رونمايي شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5244.html )