عنوان خبر:آغاز به کار منتخبين، آغاز راه تحقق حماسه اقتصادي
چهارشنبه 13 شهريور 1392 - 23:39:42


فرماندار علي آباد کتول :

برگزاري انتخابات در کشور تحقق حماسه سياسي و آغاز به کار منتخبين آغاز راه تحقق حماسه اقتصادي است.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری علی آباد کتول" مراسم تحليف چهارمين دوره منتخبين شوراهاي اسلامي شهر و روستا در شهرستان علي آباد کتول برگزار شد.
اين مراسم با حضور فرماندار علي آبادکتول، مديرکل امور شهري و شوراهاي شهري و روستايي گلستان و اعضاي منتخب دوره چهارم شورا در فرمانداري،بخشداري هاي مرکزي و کمالان شهرستان علي آباد کتول برگزار شد.

مراسم تحليف اعضاي شوراي شهرهاي علي آباد، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوين به دعوت فرماندار در فرمانداري علي آباد کتول و تحليف اعضاي شوراي روستاها در دو بخشداري مرکزي و کمالان اين شهرستان انجام شد.

فرماندار علی آباد با اشاره به آيات قرآن و 9 اصل قانون اساسي به بيان اهميت شورا و مشورت پرداخته، تصريح کرد: شوراها جزو ارکان تصميم‎گيري در کشور و منطقه خود محسوب مي‎شوند.
وي با بيان اينکه شوراها جايگاه مهم و با اهميتي در کشور دارند، خاطرنشان کرد:همه ساختارها، ساز و کارها و روش‎ها در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بايد منتهي به خدمت شود.
کی پور خدمت به مردم را يک اصل اساسي دانسته و خاطرنشان کرد: شورائيان بايد خدمتگزاري به مردم را يک اصل بدانند و در خدمت گذاري به مردم، مسائل سياسي و قوميتي را دخيل نکنند.
ایشان ضمن تاکيد بر جامعيت خدمت رساني اعضاي شوراها به عموم مردم حوزه ي انتخابيه خويش، افزود:خدمت به مردم شامل يک دسته، قوم، قبيله، يک خيابان و محله نيست، بايد خدمت رساني به مردم عمومي باشد.
وي با بيان اينکه پيروزي ما در جنگ حاصل قرارگيري و اتحاد شهدا در رنگ ها و قوميت هاي مختلف است، خطاب به منتخبين اعضاي شورا گفت: شما حاصل انتخاب مردمي هستيد که احساس تکليف آن ها براي حضور در حماسه سياسي 24 خرداد منجربه کسب راي اعتماد شما شد، بنابراين بايد با استفاده بهينه از اين فرصت، در راه خدمت به مردم تلاش کنيد.
فرماندار علي آباد کتول با اشاره به توصيه پرهيز از شتاب زدگي مقام معظم رهبري در آغاز به کار دولت ها گفت: اين توصيه در آغاز به کار اعضاي شورا براي حفظ اين نهاد از آسيب هاي مختلف نيز صادق است.
کي پور در پايان خطاب به اعضاي شورا گفت: شما نماينده مردم در سيستم دولتي هستيد و بايد با برنامه ريزي درست، منطقي و حرکت در مسير قانون موجبات خدمت بهتر به مردم را فراهم نماييد.

سيدمحمدرضا سيدالنگي امروز در مراسم تحليف چهارمين دوره منتخبين شوراهاي اسلامي شهر و روستا در علي آبادکتول گفت: توصيه مي کنم در انتخاب شهردار از فردي با تجربه و با سابقه مديريتي خوب استفاده کنيد تا خدمت فراگيرتري به مردم خود داشته باشيد.
وي تصريح کرد: بر اساس اصل هفت قانون اساسي اداره امور کشور به شوراها به عنوان نهاد مردمي واگذار شده است لذا شورائيان در مسائلي که تصميم‎گيري مي‎کنند بايد شناخت کافي داشته باشند.
مديرکل دفتر امور شهري استانداري گلستان با بيان اينکه اصل 101 قانون اساسي به جلوگيري از تبعيض اشاره دارد، اذعان داشت: در تمامي امور شوراها بايد اين مهم دقت شود.
سيدالنگي با اشاره به اصل يکصد و چهارم قانون اساسي و افزود:اين اصل از قانون اساسي گسترش عدالت در سايه تعامل با شوراها را تکليف کرده است که اين مسئله نيز بايد در تمام برنامه‎هاي مدون شوراها قرار بگيرد.
وي با تاکيد بر اينکه تصميمات شوراها نبايد خلاف موازين باشد، بيان داشت: بر اساس اصل يکصد و پنجم قانون اساسي تصميماتي که در شورا صورت مي‎گيرد نبايد مغايرتي با قوانين داشته باشد
.
مديرکل دفتر امور شهري استانداري گلستان به اصل 106 قانون اساسي اشاره و تصريح کرد: امرور روز خوشايندي براي ارائه اين اصل از قانون نيست چراکه به موضوع انحلال شوراها اشاره دارد که شورائيان خودشان اين موارد را مطالعه کنند.
درادامه وي اظهار داشت: دستورالعمل معرفي سرپرست در حوزه شهرداري ارسال شده است، شهرداران بر اساس ماده 70 در دوره سوم انتخاب شدند و اگر شوراي چهارم موافق فعاليت شهردار قبلي باشد مي‎توانند بعد از تعيين تکليف هيئت رئيسه به ادامه فعاليت شهردار به صورت مصوبه موافقت کنند و يا حتي با انتخاب سرپرست تکليف را مشخص کنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5252.html )