عنوان خبر: گلستان میزبان کاروان رضوی " زیر سایه خورشید"
چهارشنبه 13 شهريور 1392 - 23:40:06


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

استان گلستان به عنوان محل دبیر خانه (جشنواره ملی پویانمایی) ، از 17 شهریور پنجمین دوره این جشنواره را میزبانی می کند.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از "خبرگزاری مهر" غلامرضا منتظری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه کرامت خاطر نشان کرد: این جشنواره 10 صبح یکشنبه 17 شهریور ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح و مراسم اختتامیه آن دوشنبه 18 شهریور، ساعت 17 عصر در امامزاده نور گرگان برگزار می شود.
منتظری متذکر شد: طی پنج سال اخیر 140 اثر به دبیر خانه جشنواره راه یافته که این مهم نقش موثری در ارتقای سطح کمی و کیفی این هنر در استان دارد.
وی با بیان اینکه پویانمایی از جمله صنایع هنری صاحب زبان مشترک در سراسر جهان است گفت: استان گلستان و بسیاری از استان های کشور هنوز در آغاز راه هستند اما خوشبختانه به مسیر رشد و بالندگی راه یافتند و در گام های اولیه بسار خوب عمل کردند، از این رو پیش بینی می شود در سالهای اخیر شاهد پیشرفت قابل توجهی در این حوزه باشیم.
گلستان میزبان کاروان رضوی " زیر سایه خورشید"
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان گلستان همچنین اعلام کرد: از ویژه برنامه های استان گلستان در هفته رضوی میزبان کاروان خادمان امام رضا و چهره های کشوری است و این کاروان از تاریخ 24 تا 26 شهریور ماه وارد استان می شوند و در شهر های گرگان، گنبد، مینودشت، رامیان، آق قلا، کردکوی و روستاهای مجاور مستقر می شوند.
وی تصریح کرد:با توجه به اینکه این حرکت فرهنگی سبقه مردمی دارد و در سال های گذشته نیز با محوریت مردم برگزار می شده توزیع بسته های فرهنگی بین مردم از جمله فعالیت های این کاروان است.
منتظری متذکر شد: از دیگر برنامه های این ایام می توان به برگزاری مسابقه پیامک رضوی اشاره کرد. در این مسابقه 8 نفر به قید قرعه برنده کمک هزینه سفر به مشهد مقدس می شوند و اسامی آن ها همزمان در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی پویانمایی رضوی اعلام می شود.
مدیر کل اداره اداره ارشاد استان گلستان گفت: دهه کرامت که با فلسفه ارج نهادن به قدر و منزلت انسان و افزودن به این ارزش با تمسک به اهل بیت در چند سال اخیر برگزار می شود فرصت خوبی برای تکریم و تجلیل مقام شامخ ولایت و امامت است.
اجرای 90 برنامه فرهنگی دهه کرامت
منتظری افزود: استان گلستان امسال با توجه به ظرفیت های بالای خود در حوزه فرهنگ و هنر برنامه های متنوعی به این منظور در نظر گرفته که از جمله آنها می توان به برگزاری نمایشگاه های مختلف، محفل انس با قرآن، مراسم شعر خوانی در 250 کانون مساجد، و بیش از 90 برنامه فرهنگی دیگر نظیر سلسله سخنرانی هاو برپایی ایستگاه های صلواتی، استان اشاره کرد. همچنین امسال برای اولین باردرهفته فرهنگ رضوی با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان برنامه های ویژه ای برای کودکان و نوجوانان نیز در نظر گرفته ایم.
وی در ادامه گفت: سپاه نینوا نیز امسال در این ایام 60 برنامه متنوع فرهنگی و هنری پیش بینی کرده که عمده آن توسط پایگاه های بسیج محلات برگزار می شود.
منتظری همچنین اظهار داشت: پنج جشن متمرکز در این ایام توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان با توجه به ظرفیت های شهری، برگزاری عصر شعر شمس طوس، نمایشگاه عکس و هنر رضوی، اکران فیلم های کوتاه رضوی در سینما بهمن،  کارگاه های نمایشنامه خوانی و نمایشگاه های ویژهکتاب با موضوع اهل بیت در کتابخانه های استان از دیگر برنامه های هفته رضوی و دهه کرامت است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5253.html )