عنوان خبر: دختران نور و چراغ خانه اند؛ باید در بحث تربیت آنان کوشید.
شنبه 16 شهريور 1392 - 23:05:10


امام جمعه موقت علی آباد :

دختران جایگاه ویژه ای دارند، آنها نور و چراغ خانه می باشد و خانواده ای که خداوند به آنها دختر عنایت میکند باید قدر آن را بدانند.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی ستاد نماز جمعه علی آباد" نماز جمعه ي اين هفته ي شهرستان علي آباد کتول به امامت امام جمعه ي موقت شهرستان حجت الاسلام والمسلمين ولی نژاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان و با حضور باشکوه مردم شهيد پرور و هميشه در صحنه شهرستان در مصلي امام رضا عليه السلام اقامه گرديد.

گزیده خطبه ها :

منظور از اقامه نماز فقط خواندن آن نیست.

اجلاس سالانه ی اقامه نماز هفته ی پیش با پیام مقام معظم رهبری آغاز بکار کرد و مباحثی هم که توسط سخنرانان و کارشناسان مطرح گردید بیشتر حول محور پیام معظم  له و در مورد اقامه ی نماز مطرح شد.

خداوند در قرآن کریم فرموده است: الَّذِينَ إِن مَّكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ ... . «آیه 41سوره مبارکه حج»

همان كسان كه اگر ايشان را در زمين جايگاه و قدرت دهيم نماز را برپا دارند و... .

این آیه اشاره دارد که نماز را اقامه کنید  و منظور آن فقط خواندن نماز نیست بلکه اقامه بحثی دیگر است.

اقامه یعنی به پا داشتن و بین خواندن و به پا داشتن فرق وجود دارد.فقط نماز نیست که باید به پا داشته شود بلکه چیزهای دیگری را باید اقامه و به پا داشت مثل قرآن به پا داشتن و اقامه ی عزاداری و... در تمامی آیات قرآن کریم اشاره به این شده است که نماز را اقامه دارید (به پا دارید) و نگفتند که نماز را بخوانید.


نماز، پرچم اسلام است.

پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می فرمایند: علم الاسلام الصلاة/ نماز، پرچم اسلام است. (كنز العمال ، ج 7، ص ,279 حدیث 1887)

همه ی مردم علم را میشناسند و آن نشانه ای است که معمولاً عزاداران حسینی در عزاداری بر میدارند.در واقع هر کسی در هرجایی پرچمی را بر افراشته کند، نشانه ی پیروزی است و نماز نمونه ای از همین پرچم هاست که باید آن را نشان داد و بلندش کرد تا به چشم بیاید و نباید نماز را مخفی و پنهان کرد.

مورد دوم که باید اقامه گردد، مراسمات عزاداری می باشد که باید به پا داشته شود.به عنوان مثال کسی در داخل خانه اش با خواندن کتاب یا نگاه کردن به تلویزیون و... عزاداری کند در واقع اقامه ی عزا نکرده است، بلکه برای اینکه اقامه عزا کند باید به مسجد و هیئت برود و حماسه و شور ایجاد کند تا به خوبی اقامه ی عزا کرده باشد.

سومین موردی که باید بپا داشته و اجرا شود حدود الهی و عدالت می باشد.در بین این سه مورد که گفته شد اقامه ی نماز مهمتر میباشد و مراد از آن بیشتر نماز واجب است.پدر و مادر که در خانه نماز میخوانند تبلیغ نماز هم کنند و از سایر اهل خانه بخواهند که نماز را بپا دارند.همینطور یک بازاری، یک کارمند، یک کارگر، یک دانشجو  و... با شنیدن صدای اذان کار خود را تعطیل و نماز را بپا دارد..

ما باید از خود بپرسیم چقدر در اقامه ی نماز و تبلیغ آن سهیم بوده ایم؟ وضع کنونی جامعه ما در مورد نماز بد نیست ولی میتواند بهتر از این هم باشد و جدا از اینکه همه ی مدارس و دانشگاهها و ادارات خود را موظف به اقامه ی نماز میکنند باید در شرکت ها و کارخانه ها و اماکن دیگر نیز نماز بپا داشته شود.

چند اشکال را در مورد اقامه ی نماز وجود دارد: نکته اول اینکه نماز جماعت صبح در استان بسیار کم می باشد که این خوب نیست و باید تقویت شود و نکته ی بعدی اینکه هرمکانی که ساخته میشود اعم از پارک، ترمینال، اردوگاه، پاساژ و... باید نمازخانه ای نیز در کنار آنها ساخته شود تا نماز به خوبی اقامه شود.


حجت الاسلام والمسلمين حاج سیدجواد حسینی از سادات گرانقدر و از بزرگان موثر در تبلیغ دین بود.

حجت الاسلام والمسلمين حاج سیدجواد حسینی نماینده  دو دوره ی مردم شریف علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی از سادات گرانقدر و از بزرگان موثر در تبلیغ دین بود.ایشان تحصیلاتشان را در نجف اشرف گذراندند و در طول عمر بابرکتشان خدمات اجتماعی و سیاسی ارزنده ای به مردم ارائه نمودند.امروز مراسم تشییع پیکر این عزیز بزرگوار در شهرمقدس قم برگزار گردید.برای این عزیز از دست رفته علو درجات و برای خانواده ی ایشان صبر جمیل را از درگاه خداوند متعال مسئلت مینماییم.

بزرگان و علما در مشکلات به حضرت فاطمه معصومه متوسل میشدند.

اول ذی القعده  مصادف با ولادت باسعادت کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله می باشد و این آغازی برای دهه ی کرامت است و ختم میشود به ولادت امام رضا علیه السلام.اهل بیت علیهم السلام ارادتی خاص به حضرت فاطمه معصومه سلام الله داشتند، همچنین بزرگانی همچون ملاصدرا، آیت الله مرعشی نجفی و ... هم در مشکلات به حضرت فاطمه ی معصومه سلام الله متوسل میشدند.

دختران نور و چراغ خانه اند؛ باید در بحث تربیت آنان کوشید.

روز میلاد کریمه اهل بیت به عنوان روز دختران نامیده شده است.دختران جایگاه ویژه ای دارند، آنها نور و چراغ خانه می باشد و خانواده ای که خداوند به آنها دختر عنایت میکند باید قدر آن را بدانند.آنچه که برای خانواده ها مهم است بحث تربیت دختران می باشد چرا که همین دختران روزی به عنوان مادران جامعه خواهند بود.

دشمن برای به دام انداختن دختران سرمایه گزاری نموده است.

دشمن برای به دام انداختن دختران و بانوان جامعه و مورد استفاده قرار دادن آنها به عنوان کالا، سرمایه گزاری نموده؛ از خانواده ها می خواهیم که در تربیت دختران بیشترین دقت را داشته باشند.در شهرهای کوچک همانند علی آباد و... آسیب دختران در مورد رعابت حجاب و عفاف از شهرهای بزرگ  کم تر است، اما باید مراقب بود چرا که دشمن انواع حربه ها از جمله به راه انداختن شبکه های ماهواره ای و سایت ها و... را به کار بسته تا دختر و پسر جامعه را به فساد بکشاند.

حج سفری عبادی-سیاسی است.

اول ذی القعده  همچنین مصادف است با هفته ی حج.همانطور که نماز جمعه، عبادی-سیاسی است حج هم عبادی-سیاسی می باشد و این سفر (هم تمتع و هم عمره) سفر پربرکتی است و باید آنرا مغتنم شمرد.

مردم با شوراها رابطه نزدیک دارند.

هفته ای که گذشت آغاز به کار شوراهای شهر و روستا بود.از شوراهای قدیمی تشکر و قدردانی میکنیم و به شوراهای جدید تبریک عرض میکنیم.مردم با شوراها ارتباط نزدیکی دارند.از شورای جدید خواستار خدمت رسانی بیشتر به مردم هستیم چرا که مردم شایسته ی هرگونه خدمت هستند.

17 شهریور جمعه ی خونین

یکشنبه مصادف است با قیام 17شهریور و به رگبار بستن مردم در میدان ژاله توسط حکومت شاه و به شهادت رسیدن بیش از 4000 نفر از مردم که این روز به عنوان جمعه ی خونین نیز نام گرفته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5263.html )