عنوان خبر: منافع ملي ما از مسير گفتمان دفاع مقدس قابل تأمين است
شنبه 23 شهريور 1392 - 23:05:20


معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان :

امروز بايد بدانيم که منافع ملي ما از مسير ادبيات و گفتمان دفاع مقدس قابل تأمين و تضمين است.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان"  "عليرضا جمشيدي" در جلسه هماهنگي ستاد برگزاري مراسم هفته دفاع مقدس در استان تصريح کرد : دفاع مقدس درس پايداري ، شجاعت و مقاومت بود و اگر امروز مي بينيم که سوريه بيش از 28 ماه در مقابل دشمنان خود مقاومت ميکند ، به اين دليل است که ادبيات و فرهنگ دفاع مقدس در آنجا حاکم شده است.

وي افزود : نسل امروز ما بايد واقعيات گذشته را بدانند و آگاه باشند که ايران 35 سال قبل در چه جايگاهي قرار داشت و حال در چه جايگاهي است و ما وضعيت امروزمان را مرهون دفاع جانانه و مقدس ملت ، در مقابل دشمن متجاوز و هم پيمانان ابرقدرتش هستيم که موازنه قدرت را بهم زده و دستاوردي را نصيب کشور ما ساخت ، که امروز ايران اسلامي به عنوان يک کشور نقش آفرين در تحولات منطقه و جهان تأثير گذار است.

جانشين رئيس ستاد برگزاري مراسم هفته دفاع مقدس در استان خاطر نشان کرد : اگر مي بينيد که ايران اسلامي تا به حال در مقابل تمامي تهديدات دشمنان مصون مانده ، به دليل حاکم بودن فرهنگ دفاع مقدس و ادبيات استقامت ، مقاومت و حفظ ارزشها و معنويات است که ضرورت انتقال اين فرهنگ را به نسل هاي بعدي نمايان مي سازد.

وي اظهار داشت : اينکه ما اصرار داريم که برخي از مناسبتها برجسته و پررنگ شده و فراگيري عمومي داشته باشد ، اولاً براي نشر فرهنگ ديني و ثانياً حفاظت و حراست از دستاوردهاي انقلاب اسلامي است.

جمشيدي با اشاره به بيان رهبر معظم انقلاب که فرمودند بايد روايت درستي از دفاع مقدس صورت پذيرد ، گفت : بايد همواره عبرتها را مرور و درسها را مشق کنيم و اگر اين حادثه بزرگ را بدرستي روايت کنيم ، اثرات آن ماندگار خواهد شد.

وي تأکيد کرد: نقش اقتدار ، وحدت بخشي ،همبستگي ، مشارکت عمومي و مردمي دفاع مقدس بايستي بدرستي تبيين شده و اين الگوي معنويت ، مقاومت و ايثار در جهت خودباوري هر چه بيشتر مردم در جامعه پررنگ شود.

معاون سياسي امنيتي استاندار يادآور شد : در طول 400 سال اخير 25 جنگ به کشور ما تحميل شده که غالب آنها از سوي دولت عثماني صورت گرفته است و در اکثر اين جنگها ما شکست خورده ايم اما در طول 8 سال دفاع مقدس با تفکر بسيجي جانانه از ميهنمان دفاع کرديم و حتي يک وجب از خاکمان را به دشمن متجاوز نداديم و اين همان چيزي است که بايد براي نسل امروز ما تبيين شود.


بيش از 730 برنامه متنوع در هفته دفاع مقدس در استان اجرا خواهد شد

وي در بخش ديگري از سخنانش به اجراي بيش از 730 برنامه متنوع در سطح استان ، در طول هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:مهمترين اين برنامه ها رژه نيروهاي مسلح مي باشد که در 5 شهرستان گرگان ، گنبد ، آزادشهر ، علي آباد و بندر گز صورت مي گيرد.

جمشيدي در ادامه از برگزاري نمايشگاه بزرگ دفاع مقدس در جنب فرمانداري گرگان خبر داد که از 31 شهريور ماه به مدت يک هفته پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.

وي همچنين برپايي درمانگاههاي صلواتي ، همايش ايثارگران سنگرسازان بي سنگر استان ، ديدار با خانواده هاي معظم شهدا ، همايش پيش کسوتان دفاع مقدس در تپه نورالشهدا ، برگزاري مسابقه وبلاگ نويسي با موضوع دفاع مقدس ، برگزاري مسابقات مختلف ورزشي و عطر افشاني گلزار شهداي سراسر استان را مهمترين برنامه هاي هفته دفاع مقدس در استان ذکر کرد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5270.html )