عنوان خبر: مسئولان آموزش و پرورش جلوي ترويج فرهنگ غربي را در مدارس بگيرند
شنبه 23 شهريور 1392 - 23:05:26


معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار گلستان :

مسئولان آموزش و پرورش به عنوان متولي دانش آموزان ، بايد با يک اراده راسخ ، جلوي ترويج فرهنگ غربي را در مدارس بگيرند.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان"  "عليرضا جمشيدي" در پنجمين جلسه کارگروه تخصصي اجتماعي و فرهنگي استان در سال 92 تصريح کرد: لباس و نوع پوشش دانش آموزان ، کيف و کفش و کتاب و لوازم التحرير ، همگي از ملزومات تحصيل و مقدمه تعليم و تربيت اند و آن چيزي که امروز ما به عنوان ملزومات مورد استفاده دانش آموزان در بازار مي بينيم واقعاً جاي تأسف دارد.

وي ادامه داد : از آنجايي که ما در يک جامعه اسلامي زندگي مي کنيم ، اين در شأن نظام تعليم و تربيت ما نيست که در يک نظام ديني بخواهيم نسبت به نقوش و نماد هاي غربي روي لباس ، کيف و لوازم التحرير دانش آموزانمان بي تفاوت باشيم.

رئيس کارگروه اجتماعي و فرهنگي استان تأکيد کرد : اولين اقدام موثر در اين حوزه پيشگيري است و بايد کاري کنيم که دانش آموزان نتوانند با نقوش غربي در کلاسهاي درس حاضر شوند که اين کار ضمن فعاليتهاي فرهنگي و فرهنگسازي نياز به بخشنامه وزارتي و حتي چانه زني در حوزه قانونگذاري در مجلس شوراي اسلامي دارد.

کارگاههاي توليد داخل از نقوش و نمادهاي اسلامي ايراني بهره ببرند


وي انجام کار فرهنگي و مشوقات را از ديگر اقدامات مهم برشمرد و افزود: خوشبختانه کشور ما در توليد کيف ، کفش ، لباس ، دفتر و کتاب دانش آموزان هيچ مشکلي ندارد و اگر کارگاههاي توليدي ما در توليدات خود از نماد هاي فرهنگ غني اسلامي ايراني بهره ببرند و در مدارس هم دانش آموزاني که از اين ملزومات استفاده مي کنند مورد تشويق قرار بگيرند ، مي تواند بسيار موثر باشد.

جمشيدي خاطر نشان کرد : به هيچ عنوان نبايد اجازه داد افرادي که بدنبال سود آوري بيشتر هستند به حوزه فکر و فرهنگ راه پيدا کنند و حراست از فکر، فرهنگ و اعتقادات بايد حرف اول را در نظام تعليم و تربيت بزند.

وي با تأکيد بر امور پيشگيرانه ، اقدام سابق را بسيار موثر دانست و اظهار داشت : از آنجايي که عموم والدين نيازمنديهاي تحصيلي فرزندان خود را در نيمه اول شهريور ماه تهيه مي کنند ، لذا هر چقدر هم که وزارت صنعت ، معدن و تجارت بخواهد در روزهاي پاياني شهريور در اين حوزه سخت گيرانه برخورد کند باز هم موثر نخواهد بود .

معاون استاندار ادامه داد: اقدام سابق چه در حوزه فرهنگي و تعليم و تربيتي و چه در حوزه تأمين لوازم تحصيلي بسيار موثر است که بايد از سوي وزارت آموزش و پرورش و وزارت صنعت ، معدن و تجارت و ساير دستگاههاي متولي ، به موقع صورت پذيرد.

وي با بيان اينکه کالا ها سبک زندگي ما را شکل مي دهند گفت : اينکه شما براي فرزندانتان کيفي با يک نقش و نماد غربي تهيه کنيد و 9 ماه از سال فرزندتان را با همان کيف به مدرسه روانه کنيد ، اما انتظار داشته باشيد که سبک زندگي او اسلامي باشد انتظار نا به جايي است و اينها با هم سازگاري نخواهد داشت.

استفاده از نمادهاي اصيل در فرهنگ بومي استان ميتواند با استقبال همراه شود

رئيس کارگروه اجتماعي و فرهنگي استان با اشاره به پتانسيل هاي موجود در فرهنگ بومي استان اذعان داشت : خوشبختانه استان گلستان داراي مناظر بسيار ديدني و ميراث فرهنگي بسيار غني مي باشد و استفاده از اين نمادها و مناظر اصيل ، مي تواند با استقبال خانواده ها و دانش آموزان ما همراه باشد.

وي با اشاره به مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بر تشکيل سازمان نظارت بر توليد و توزيع لوازم و تحرير تأکيد کرد : براي توسعه و ترويج هنجارهاي ارزشي در جامعه بايد اعتقاد و باور راسخ داشت و در اولين گام مي توانيم با اتکاء به اين مصوبه ارشمند شوراي عالي انقلاب فرهنگي از واردات محصولات فرهنگي داراي نقوش و نماد هاي غربي جلوگيري و در گام بعدي استفاده از اين محصولات در مدارس ممنوع کرد.

معاون سياسي امنيتي استاندار در پايان خاطر نشان کرد : اميدواريم تا در دولت تدبير و اميد ، حوزه تعليم و تربيت ، پررنگ ، قوي و با نگاه اسلامي ديده شود و فرهنگ غني اسلامي ايراني در حوزه کارکردي وزارت آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگيرد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5271.html )