عنوان خبر:تضییع حقوق اجتماعی دیگران از جمله مهمترین آسیب های اجتماعی است
جمعه 22 آذر 1392 - 18:34:25


حجت الاسلام موسوی امام جمعه علی آبادامام جمعه علی آباد کتول :

بحث تعلیم و تربیت از مهمترین مسائلی است که در سبک زندگی بشر همواره مطرح بوده است و دین مبین اسلام بر مسئله علم آموزی تاکید فراوان داشته است.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی ستاد نماز جمعه شهر علی آباد کتول" نماز جمعه ي اين هفته ي شهرستان علي آباد کتول به امامت امام جمعه ي شهرستان حجت الاسلام والمسلمين سید مهدی موسوی و با حضور باشکوه مردم شهيد پرور و هميشه در صحنه شهرستان در مصلي امام رضا عليه السلام اقامه گرديد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در جمع شرکت کنندگان نماز جمعه ی علی آباد کتول اظهار داشت: بحث تعلیم و تربیت از مهمترین مسائلی است که در سبک زندگی بشر همواره مطرح بوده است و دین مبین اسلام بر مسئله علم آموزی تاکید فراوان داشته است.

ایشان در ادامه تصریح نمود: تضییع حقوق اجتماعی دیگران از جمله مهمترین آسیب های اجتماعی است که بشر با آن مواجه بوده و علت اصلی آن هم عدم آگاهی از وظائف شرعی و حقوق افراد نسبت به یگدیگر است.لذا وظیفه ی تک تک ماست که بدنبال یادگیری حداقل ها و ضروریات مسائل دینی و شرعی باشیم.در روایات متعددی هم داریم: قبل از اینکه بدنبال کاری برویم ابتدا باید مسائل شرعی و فقهی آن را بیاموزیم.

امام جمعه ی شهرستان علی آباد کتول دوری مردم از عالمان جامعه را خطرناک دانست و گفت طبق فرموده ی پیامبر اکرم صلی الله : هر زمان بین عالمان یک جامعه و مردم فاصله افتد مردم به سه چیز مبتلا می شوند.اول، مالشان به حرام آلوده می شود. دوم، کم کم گرفتار حکومت ظالم می شوند و سوم اینکه بی ایمان از دنیا می روند.

حجت الاسلام موسوی فرا رسیدن روز حمل و نقل را گرامی داشته و خطاب به همه ی رانندگان محترم، خصوصاً اتوبوس رانان توصیه نمودند بحث ایمنی جانی مسافران را جدی گرفته و در حین رانندگی خیلی مواظب بوده و قوانین راهنمایی و رانندگی و مسائل اخلاقی را حتماً رعایت نمایند.

خطیب جمعه علی آباد کتول وحدت را از ضروریات جامعه اسلامی دانسته و بیان داشتند: اختلاف افکنی در جامعه، خصوصاً جوامعی که در آنها تنوع قومیتی وجود دارد همواره از توطئه های دشمنان بوده است.
ایشان همچنین لازمه ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه را همسو شدن علوم با یگدیگر دانسته و فرمودند: همسو شدن علوم در جهت اسلامی، باعث رنگ و بوی خدایی گرفتن علوم و ایجاد وحدت میشود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5294.html )