عنوان خبر:پژوهش و فناوری سلاحی برای رفع مشکلات است.
شنبه 23 آذر 1392 - 21:16:33


رئیس دانشگاه گلستان :

دانشگاهیان و دانشجویان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه علمی و پژوهشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از "خبرگزاری فارس" عباس قربانی ظهر امروز در آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان گلستان و دومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان اظهار داشت: پژوهش و فناوری سلاحی برای رفع مشکلات است.

وی ادامه داد: همانگونه که برای مشاهده ستارگان و کهکشان‎ها نیاز است چشم انسان به ابزار مناسب مسلح شود پژوهش نیز برای رسیدن به اهداف بزرگ همانند یک سلاح عمل خواهد کرد.

رئیس دانشگاه جامع گلستان خاطرنشان کرد: لازمه دارا بودن استقلال سیاسی کامل و قاطع در تمام جوامع بشری استقلال در تمام امور اقتصادی، علمی، پژوهشی، سیاسی، تولید و دیگر عرصه‎ها است.

قربانی افزود: لازمه تحقق استقلال در تمام زمینه‎ها داشتن استقلال در علم و موثر بودن در جامعه علمی جهان است که لازمه این استقلال نیز رشد و توسعه پژوهش است.

دانشگاه‎ها برای هویت‎‎بخشی به عرصه علم و فناوری نظام اسلامی در جهان پیشگام هستند

قربانی تاکید کرد: دانشگاه‎های کشور و به‎ویژه استان گلستان همیشه ثابت کرده‎اند برای استقلال کشور و هویت‎‎بخشی به عرصه علم و فناوری نظام اسلامی در جهان پیشگام بوده و خواهند بود.

رئیس دانشگاه گلستان تاکید کرد: فرمایشات و انتظارات مقام معظم رهبری که به صورت مکرر از دانشگاه‎ها و دانشجویان برای رشد و شکوفایی علم و پژوهش در دانشگاه‎ها پیام‎ها و فرامینی را صادر می‎کنند نشان از اهمیت این عرصه است.

قربانی اضافه کرد: این امر نشان می‎دهد که دانشگاهیان و دانشجویان توانسته‎اند با عملکرد مناسب و تاثیرگذار اعتماد مقام معظم رهبری را در این عرصه جلب کرده تا ایشان از این قشر برای حل مشکلات و مسائل کلان انتظار داشته باشند.

وی متذکر شد: به همین دلیل می‎توان دانشگاه و دانشجویان را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه علمی و پژوهشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد.

رئیس دانشگاه گلستان خاطرنشان کرد: اینکه برخی هنوز بر این عقیده هستند که دانشگاه با صنعت فاصله دارد و ارتباطی بین این دو نیست،جای اعتراض دارد، زیرا اگر این ادعا در 15 سال گذشته مطرح می‎شد جای بحث داشت، اما همه امروز می‎دانند که دستاوردهای نظام در چندسال گذشته در عرصه‎های فناوری هسته‎ای، پزشکی، نانوتکنولوژی، زیست‎فناوری و دیگر عرصه‎های مشابه بر اساس تلاش‎های جامعه دانشگاهی و دانشجویی کشور بوده است.

وی بیان کرد: اما این نکته نیز جای بحث دارد که امروز می‎توان این انتقاد را وارد دانست که می‎شود ارتباط دانشگاه با صنعت را بیش از پیش افزایش داد و جامعه دانشگاهی همانند گذشته همیشه پیشگام و پیشرو خواهد بود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5298.html )