عنوان خبر:نتانیاهو:دو مسجدتاریخی جزء میراث یهودیان است!
دوشنبه 10 آبان 1389 - 18:25:11


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اقدام یونسکو را در اعلام دو مسجد به عنوان میراث فرهنگی فلسطین، برنتافت و این دو مسجد را میراث تاریخی یهودیان دانست.



به نقل از پایگاه اینترنتی عرب‌نیوز، اقدام اخیر "یونسکو" در اعلام دو مسجد فلسطینی در کرانه باختری به عنوان میراث فرهنگی فلسطینیان را باید پاسخی به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو رییس کابینه رژیم صهیونیستی دانست که این دو مسجد را میراث فرهنگی اسراییل قلمداد کرده بود!

عرب‌نیوز با نام بردن از این دو مسجد تحت عناوین "مسجد ابراهیمی" در منطقه هبرون و "مسبح بلال ابن ربح" در منطقه بیت‌لحم نوشت: مسجد ابراهیمی همان مسجدی است که "باروش گلدشتاین"، تروریست یهودی آمریکایی در آن به سوی نمازگزاران فلسطینی آتش گشود و 29 نمازگزار را به شهادت رساند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو اقدام یونسکو را تقبیح کرده و آن را تلاشی برای جدا کردن مردم اسراییل از میراث فرهنگی خود خوانده اما توضیح نداده است که رژیمی که خود را یهودی می‌خواند چه نیازی به مساجد به عنوان میراث فرهنگی دارد؟!

عرب‌نیوز می‌افزاید: صهیونیست‌ها همانطور که با ادعاهای کذب، سرزمین فلسطینیان را به تاراج بردند اکنون در تلاشند تا با تاریخ و فرهنگ فلسطین نیز همین کار را بکنند. این دو مسجد صدها سال است که محل عبادت مسلمانان فلسطینی است و حتی گفته می‌شود مسجد ابراهیمی بیش از هزار سال قدمت دارد.

این دو مسجد در کرانه باختری واقع شده است، منطقه‌ای که کاملاً فلسطینی است و حتی پس از سال 1948 نیز فلسطینی محسوب می‌شود و اشغالگران حق ندارند میراث فرهنگی سرزمین تحت اشغال خود را به تاراج ببرند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-530.html )