عنوان خبر:اجرای پروژه‎های صنعتی، راه برون ‎رفت گلستان از محرومیت
دوشنبه 25 آذر 1392 - 22:43:36


نماینده علی آباد در مجلس شورای اسلامی :

به سرانجام رسیدن پتروشیمی گلستان موجب بهبود همه شاخص‎های اقتصادی استان می‎شود و رونق کسب و کار در استان را به همراه دارد.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی رحمت الله نوروزی" نماینده علی آباد در مجلس اظهار داشت: به سرانجام رسیدن پتروشیمی گلستان موجب بهبود همه شاخص‎های اقتصادی استان می‎شود و رونق کسب و کار در استان را به همراه دارد.
وی افزود: با بهره‎برداری از این پروژه مهم برای 4 هزار تا 5 هزار نفر  اشتغال ایجاد خواهد شد و موجب توسعه پایدار خواهد شد.
نوروزی گفت: پتروشیمی علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رونق و شکوفایی همه بخش‎های استان اعم از کشاورزی، حمل و نقل و رفع محرومیت‎ها می‎شود.
رحمت الله نوروزی با اشاره به رتبه نامطلوب استان در توسعه صنعتی یادآور شد: تنها راه برون‎رفت از محرومیت مضاعف استان اجرای پروژه‎های بزرگ صنعتی در استان است که مجتمع پتروشیمی مهمترین پروژه‎ای است که علاوه بر اقتصادی بودن، آرزوی ده‎ها هزار نفر از مردم گلستان را برآورده می‎سازد.
ایشان با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان و مسئولان استان با وزیر نفت تصریح کرد: با توجه به رویکرد مثبت وزیر نفت به شرکت صنایع پتروشیمی گلستان امیدواریم که با حمایت‎های ایشان و مسئولان ارشد اجرایی کشور و مسئولان بانکی به زودی شاهد پرداخت وام ارزی و خرید و نصب تجهیزات باشیم.
نوروزی بالندگی و شکوفایی استان را در گرو به بهره‎برداری رسیدن مجتمع پتروشیمی گلستان دانست و افزود: امیدواریم که مسئولان جدید استان با پیگیری مجدانه به همراه مجمع نمایندگان برای نهایی شدن پرداخت وام ارزی باشیم.به گفته وی این مساله نیازمند همکاری جدی مسئولان ارشد بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی کشور است.
وی با سپاس از همراهی و سعه صدر چندین ساله سهامداران شرکت صنایع پتروشیمی گلستان تصریح کرد: با تصویب وام ارزی به مبلغ 277 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی، بن‎بست چندین ساله بر سر راه این پروژه ملی از بین می‎رود و اکنون امید به شکوفایی و رونق آن بیش از گذشته است.
شرکت صنایع پتروشیمی گلستان تاکنون از پیشرفت 18 درصدی برخوردار بوده که پس از خرید و نصب ماشین‎آلات به حدود 90 درصد خواهد رسید.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5302.html )