عنوان خبر:افتتاح 5 خانه دیجیتال در استان گلستان
دوشنبه 25 آذر 1392 - 22:52:18


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان:

در حال حاضر در استان 10 خانه فرهنگ دیجیتال وجود دارد که تا پایان سال این تعداد به 15 خانه خواهد رسید که یک خانه فرهنگ دیجیتال نیز در هفته پژوهش به بهره برداری خواهد رسید.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از "خبرگزاری مهر" غلامرضا منتظری بیان داشت: باید زمینه های معرفی ظرفیت های خانه فرهنگ دیجیتال در استان فراهم شود تا علاقمندان در این حوزه بتوانند از این خانه های فرهنگ به درستی استفاده کنند.

وی با اشاره به اقدامات این اداره در حوزه پژوهش اظهار کرد: هرساله سعی می کنیم الویت های پژوهشی را متناسب با اعتبارات فرهنگی و ادبی مفاخر، مشاهیر و فرهنگ عمومی  مشخص کنیم.

منتظری ادامه داد: در حال حاضر در این حوزه اقدام به چاپ زندگی نامه مفاخر و مشاهیر استان نموده ایم و توانسته ایم در این زمینه پنج موضوع را با افراد مختلف قرارداد ببندیم و انشالله تا پایان سال به اتمام می رسد.

وی با اشاره چاپ فصل نامه پژوهش و فرهنگ گلستان، اذعان داشت: این فصل نامه با رویکرد فرهنگ عمومی در هفته پژوهش به زودی چاپ شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

این مسئول اضافه کرد: همچنین دو کتاب تاریخ انقلاب استان تا پایان سال اتمامو به چاپ خواهد رسید .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان گلستان گفت: انتظار می رود تا در کشور بانک اطلاعات از محققین برجسته کشور در گرایش های مختلف ایجاد شود تا امکان ارتباط معنادار پژوهشگران هر رشته را در سطح ملی فراهم کنیم.

غلامرضا منتظری ابراز داشت: به این وسیله می توان فرصت  تبادل تجربه بین محققان را فراهم آورد.

وی افزود: این اداره در ارتباط با فرهنگ سازی در حوزه پژوهش اعلام آمادگی کرد تا بتواند به کمک دیگر دستگاه ها فرهنگی، دانشگاهی و صدا وسیما بتواند اتاق فکری را در این حوزه ایجاد کند.

منتظری اضافه کرد: همچنین آمادگی کامل داریم تا دبیر خانه دائمی پژوهش را در طول سال با همکاری دیگر سازمان ها راه اندازی کنیم.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5303.html )