عنوان خبر:یکی از وظائف حوزه‌های علمیه معرفی الگوهای اخلاقی به جامعه است
سه شنبه 26 آذر 1392 - 20:29:35


نماینده ولی فقیه در گلستان:

نسل جوان ما نیازمند آشنایی با یک الگوی مناسب اخلاقی هستند و با بهره گیری از آن بتوانند در مسیر صحیح زندگی فردی و اجتماعی گام بردارند.



به گزارش گلستان نیوز به نقل از "خبرگزاری رسا"  آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان بعد از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه الزهرا گرگان، بر ضرورت توجه به مباحث اخلاقی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: اخلاق باید رویکرد اصلی حوزه های علمیه در پرورش طلاب قرار گیرد.

وی با تأکید براین که توجه به مکارم اخلاقی ویژگی و شاخصه اصلی حوزه های علمیه در تاریخ بوده است، افزود: علم بدون اخلاق تعالی بخش نخواهد بود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که طلاب حوزه باید در اخلاق و رفتار بهترین الگو برای جامعه امروز ما باشند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز سیره علمی و عملی بزرگان و علمای شیعه الگویی بسیار اثربخش برای جوانان ما خواهد بود.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که مکارم اخلاق مرتبه ای عالی تر از محاسن اخلاقی است، گفت: اگر انسان بتواند روی هوای نفس خود غلبه نماید و برخلاف هوای نفس رفتار کند  این گونه رفتار جزء مکارم اخلاقی است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان با تأکید براین که طلاب و روحانیان باید الگوی اخلاقی مناسب را به جامعه ما معرفی کنند، تصریح کرد: نسل جوان ما نیازمند آشنایی با یک الگوی مناسب اخلاقی هستند و با بهره گیری از آن بتوانند در مسیر صحیح زندگی فردی و اجتماعی گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که متأسفانه امروز بخشی از جامعه فریب الگوهای رفتاری غربی را می خورد وجذب آن می شوند، خاطرنشان کرد: الگوهای غربی در این بخش بسیار خطرناک است و باید از گسترش آن در جامعه دینی جلوگیری شود.

امام جمعه گرگان، الگوهای اخلاق دینی را بهترین راه مقابله با الگوهای غلط غربی دانست و بیان داشت: جوان جامعه اسلامی تشنه بهره گیری از معارف ناب دینی هستند که باید به شیوه ای مناسب از سوی حوزویان برای جامعه تبیین شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که الگوهای غربی زمینه انحطاط فکری و فرهنگی را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: تلاش غرب از ترویج فرهنگ و مبانی خود در جامعه اسلامی، تضعیف اصول و ارزش های دینی و حاکم کردن مبانی بی ریشه و اساس خود در جامعه دینی است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5304.html )