عنوان خبر:ایجاد وحدت از بهترین سنت های الهی است
شنبه 21 دي 1392 - 22:10:51


حجت الاسلام موسوی امام جمعه علی آبادخطیب جمعه علی آباد :

خداوند متعال بصورت تکوینی شب را برای استراحت و روزی ما را در فعالیتهای روزانه قرار داده است.



حجت الاسلام والمسلمین موسوی در جمع شرکت کنندگان نماز عبادی-سیاسی جمعه ی علی آباد کتول اظهار داشت: مسئله ی  اشتغال از بحث های بسیار مهم در موضوع سبک زندگی اسلامی است و آیات و روایات متعددی در مورد آن داریم.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "وب سایت رسمی ستاد نماز جمعه علی آباد" حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: از نشانه های رحمت خداوند این است که شب و روز را آفرید.قرآن مجيدمی فرماید: وَجَعَلْنَا نَوْمَكُمْ سُبَاتًا وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ لِبَاسًا وَجَعَلْنَا النَّهَارَ مَعَاشًا - «و خواب شما را [مايه] آسايش گردانيديم.و شب را [براى شما] پوششى قرار داديم.و روز را [براى] معاش [شما] نهاديم».

امام جمعه ی علی آباد کتول در تشریح این آیه از قرآن مجید گفت: خداوند متعال بصورت تکوینی شب را برای استراحت و روزی ما را در فعالیتهای روزانه قرار داده است و نبایستی جای آنها را عوض کنیم چرا که باعث دور شدن از سبک زندگی اسلامی می شود.زود خوابیدن، سحرخیزی را بدنبال دارد و کسی که زود بیدار می شود از فرصت راز و نیاز با خداوند بهرمند می گردد.در روایتی از  پیامبر اکرم صلی الله داریم که: «سحر خیزی موجب برکت در همه ی کارهاست، خصوصاٌ رزق و روزی».دانشمندان هم اخیراٌ به این نکته رسیده اندکه: قبل از طلوع آفتاب در اتمسفر زمین لایه ای از اکسیژن مایع تشکیل میشود که کم کم به گاز تبدیل شده و در هوا منتشر می شود و تنفس از آن باعث ایجاد نشاط و شادابی خواهد شد.

خطیبب نماز جمعه ی این هفته علی آباد کتول ضمن گرامیداشت روز بیماران تالاسمی، کمک به بیماران را از بزرگترین کارها و عبادات دانسته و خواستار کمک به نیازمندان واقعی و بیماران تالاسمی شد.

ایشان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت رسول اکرم صلی الله و حضرت خدیجه سلام الله خاطر نشان نمودند: حضرت خدیجه با وجود ثروت فراوانی که داشتند با افتخار همسر پیامبر صلی الله شدند.در ازدواج نباید مسائلی همچون ثروت را ملاک قرار داد، عمدتاٌ مشخصه هایی همچون نماز، ادب، اخلاق و ... باید مورد توجه قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی اظهار داشتند: ایجاد وحدت از بهترین سنت های الهی است.وحدت برای جامعه ای که هدف دارد از بهترین سرمایه های عالم است.ممکن است در جامعه ای سرمایه های فراوانی وجود داشته باشد اما با اختلاف همه ی آنها از بین خواهد رفت.پس باید قدر وحدت را بدانیم و بر محور ایمان دلهایمان را بهم نزدیک نماییم زیرا که منیت ها نقطه ی سقوط خواهند بود.

ایشان در ادامه تصریح نمودند: مسلمانان باید کلان نگر باشند خصوصاٌ در مسائل اصلی.وقتی کلان نگر بودیم ایجاد وحدت خواهیم کرد .آنهایی که نظام و ولایت فقیه را قبول دارند نباید به مسائل جزئی و اختلاف انگیز بپردازند.هر کس عقیده ای دارد و می تواند از عقیده خود دفاع کند ولی حق توهین به عقاید دیگران را ندارد.امام صادق علیه السلام هم می فرمایند: بپرهیزید از اینکه به دشمنان خدا دشنام دهید زیرا آنها هم به مقدسات شما توهین خواهند نمود.از این فرموده امام نتیجه می گیریم که در ولایت نباید کاسه داغ تر از آش شویم و به بهانه ی بعضی ندانم کاریها دست به کاری بزنیم که باعث ریخته شدن خون مظلومی در نقطه ای دیگر شویم.همه ما باید باید پیرو رهبر باشیم و ایشان را شاخص قرار داده و کارهایمان را بر محور ایجاد الفت قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان خطبه ها اشاره ای به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم قم داشته و  نکاتی را متذکر شدند:
اول اینکه ما نباید با لبخند دشمن فریب بخوریم.شیطان هم برای فریب دادن ما گناه را خوب جلوه می دهد.بنابر این ما نباید سیاست های داخلی و خارجیمان را با اخم و لبخند دشمن تنظیم نماییم.
دوم اینکه: هر کس که در دنیا درباره حقوف بشر صحبت کند، آمریکا که خود دامنش به جنایت در گوشه گوشه ی جهان آغشته است نمی تواند ادعای حقوق بشر نماید.
سوم اینکه در مذاکرات هسته ای اخیر به این نتیجه رسیدیم که آمریکا دشمن ماست.بعضی فکر می کردند که آمریکا دست از سیاست های قبلی خود برداشته و ما باید در شعارهایمان تجدید نظر کنیم.اما اصل چهره عوض کردن آمریکا از این بابت است که دستش بسته است و کاری از دستش بر نمی آید.

والسلام علیکم ورحمت الله و برکاته



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5330.html )