عنوان خبر:جذب۵۰ درصد اعتبار گازرسانی به روستاهای دهنه زرین گل و محمدآباد کتول
دوشنبه 23 دي 1392 - 20:49:56


نماینده مردم شهرستان علی آبادکتول و کمالان در مجلس :

علیرغم تلاش های صورت گرفته در خصوص گازرسانی، متاسفانه باید کلی انرژی و بودجه برای رفع اختلاف نظر بین ادارات راه، منابع طبیعی و گاز صرف شود که بحث خدمت رسانی به مردم دچار مشکل خواهد شد.



رحمت اله نوروزی، نماینده مردم شهرستان علی آبادکتول و کمالان در مجلس، عصر امروز (22 دی) در جلسه گازرسانی دهنه های زرین گل و محمد آباد کتول، که با حضور مدیران استانی گاز، منابع طبیعی و راه و مسکن و شهرسازی ،فرماندارعلی آبادکتول ومعاون،بخشداران مرکزی وکمالان در فرمانداری علی آباد کتول صورت گرفت، اظهار داشت: جهت عملیات گاز رسانی به روستاهای دهنه زرین گل و محمد آبادکتول، 20 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی رحمت الله نوروزی" وی افزود: مبلغ 10 میلیارد ریال از آن در دیداری که هفته گذشته با مهندس عراقی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت گاز ایران داشتیم تخصیص یافت.
نوروزی خاطرنشان کرد: مابقی اعتبار مورد نیاز هم طبق وعده وزیر محترم تا اردیبهشت 93 واریز خواهد شد.
نماینده علی آباد کتول و کمالان تصریح کرد: علیرغم بخشنامه وزارت نیرو مبنی بر ممنوعیت گازرسانی به چنین مناطقی در سراسر کشور، به لطف خدا و محبت جناب آقای زنگنه وزیر محترم نیرو، که بر انجام این پروژه استثناء قائل شده و هم با دستور کتبی وهم با تماس تلفنی با مهندس عراقی خواستار آغاز به کار این پروژه شدند، خواسته های مردم این روستاها محقق شد.
نوروزی در خصوص گازرسانی به روستاهای افراتخته، خاک پیرزن و چینو اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در را ه گازرسانی به روستاهای چینو و خاک پیرزن و افراتخته وجود دارد، کمبود زمین برای احداث ایستگاه فشار شکن گاز است.
نوروزی خاطرنشان کرد: مشکل احداث ایستگاه گاز در روستای افراتخته به زودی رفع خواهد شد و عملیات گازرسانی آن آغاز می شود و برای احداث ایستگاه گاز در روستاهای چینو و خاک پیرزن هم انتظار می رود،منابع طبیعی مارا یاری کند.
نماینده مردم علی آباد کتول و کمالان، با بیان مشکلات فی مابین ادارات راه، منابع طبیعی و گاز، تصریح کرد: علیرغم تلاش های صورت گرفته در خصوص گازرسانی، متاسفانه باید کلی انرژی و بودجه برای رفع اختلاف نظر بین ادارات راه، منابع طبیعی و گاز صرف شود که بحث خدمت رسانی به مردم دچار مشکل خواهد شد.
سلامتی، مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان در ادامه ضمن ارائه قول مساعد، در این زمینه گفت: در راستای خدمت رسانی به مردم و با نگاه رشد و توسعه استان گلستان، اداره منابع طبیعی همکاری و مساعدت لازم رابا شرکت گاز خواهد داشت.
وی با بیان اینکه میسر لوله گذاری روستای افراتخته 20 کیلومتر است، افزود: در مورد زمین مورد نیاز برای احداث ایستگاه گاز در روستای افراتخته، اختلاف نظر بین یکی از اهالی روستا و منابع طبیعی است که به زودی با رفع این اختلاف نظر، این ایستگاه احداث خواهد شد.
سلامتی خاطرنشان کرد: برای گاز رسانی به روستاهای خاک پیرزن وچینو منابع طبیعی استان گلستان زمین مورد نیاز برای احداث ایستگاه گاز را در اختیار شرکت گاز استان قرار خواهد داد.
سنگدوینی، مدیر عامل شرکت گاز گلستان نیز در این جلسه در بحث گازرسانی به روستاهای دهنه محمدآباد کتول گفت: گازرسانی به این روستاها خدمت بزرگی است که لازم است در این راستا توجه بیشتری به آن صورت گیرد.
وی، در ادامه از مسئولان اداره راه و شهرسازی در زمینه رفع مشکلات گازرسانی به روستای ریگ چشمه، در دهنه محمد آباد کتول تقدیر و تشکر کرد.
رستمی، مدیرکل راه و شهر سازی استان گلستان، در بحث عملیات گازرسانی به روستاهای چلی علیا و چلی سفلی، طاویر و مایان اظهارداشت: در امر خدمت به مردم، مسئولیت خطیری بر دوش ماست و کوتاهی در انجام مسئولیت گناهی نابخشودنی است.
وی با بیان اینکه در راه خدمت رسانی همکاری ادارات لازم است، تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم تکلیف ما است، به شرط آنکه پروژه های عمرانی به راه آسیبی نرساند.
در این جلسه همچنین مسائل و مشکلات گازرسانی به روستای میان رستاق در دهانه زرین گل نیز مورد بررسی قرار گرفت.
نماینده علی آباد کتول و کمالان در خاتمه با دادن فرصت یک هفته ای به مدیران گاز، راه وشهرسازی گلستان، از آنها خواست تا ظرف این مدت با ایجاد تفاهم، وفاق و همدلی در جهت اجرای عملیات گازرسانی به روستاهای دهنه های محمدآباد کتول و زرین گل، مشارکت و همکاری خود را اعلام کنند.
بحث گازرسانی به دانشگاه پیام نور نیز با حضوردکترشعبانی رئیس این دانشگاه و سنگدوینی مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد تا پایان دهه فجر عملیات گاز رسانی به این واحد علمی به اتمام برسد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5334.html )