عنوان خبر:هفته وحدت؛ نماد تجلی و همدلی بین شیعه و سنی
شنبه 28 دي 1392 - 22:16:37


رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

در قرآن از حضرت محمد (ص) به عنوان پیامبر وحدت یاد می‎شود و از فرعون به عنوان فرمانده تفرقه و نفاق، همانطور که فرعونیان زمان هم این شعار را تکرار می‎کنند تفرقه بینداز و حکومت کن.



محمدرضا نقدی عصر امروز در اجتماع مردم گنبدکاووس در جشن ولادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مصلای نماز جمعه شهرستان گنبدکاووس، اظهار داشت: مردم شهرستان گنبدکاووس نماد وحدت در کشور و به ویژه در استان هستند.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "خبرگزاری فارس" وی با تبریک هفته وحدت به مردم گنبدکاووس تصریح کرد: هفته وحدت تجلی نماد همدلی و مودت بین همه مسلمانان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اذعان داشت: پیامبر اسلام دعوت  به وحدت می‎کردند و اساس دعوت پیامبر وحدت بود.

نقدی عنوان کرد: پیامبر(ص) حاکمیت اسلام را در بین اقوام و طوایف شکوفا کرد وحدت بین تمام قبایل از اوس و خزرح گرفته تا اقوام و ملیت‎های دیگر عرب و عجم ترک و ... همه در سایه وحدت زیر پرچم اسلام گردهم آمدند و این از برکات اسلام و پیامبر اسلام بود.

وی ابراز داشت: قرآن بعد از پیامبر(ص) همه را به وحدت دعوت کرده است بر اساس تفکرات قرآنی همه مسلمانان روی زمین حتی مسیحی و یهودی و تمام اهل کتاب دعوت به وحدت، زیرا ظالمان می‎دانستند که اگر مردم متحد باشند قدرتمند می‎شوند و به زورگویی آنان پاسخ خواهند داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان داشت: که در قرآن از حضرت محمد (ص) به عنوان پیامبر وحدت یاد می‎شود و از فرعون به عنوان فرمانده تفرقه و نفاق، همانطور که فرعونیان زمان هم این شعار را تکرار می‎کنند تفرقه بینداز و حکومت کن.

نقدی اذعان داشت: دشمن از اجتماع مسلمانان می‎ترسد از نماز جمعه، مراسم حج می‎ترسد زیرا تجلی یکپارچگی مسلمانان در این مراسم‎ها به چشم دیده می شود.

وی بیان داشت: در بین شیعه و سنی اختلاف هست اما مشترکات بیشتر از اختلاف‎ها است اختلاف نظر همه جا هست، در بین خود شیعه‎ها و یا اهل سنت هم اختلاف‎نظر وجود دارد و طبیعی است اما نیاید بگذاریم دشمنان از  این حربه استفاده و با اختلاف و ایجاد مبارزه در بین آنها، حکومت کند.

اهل سنت در محرم و عزاداری امام حسین (ع)اشک می‎ریزند

نقدی اضافه کرد: در کشور ما به ویژه استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس شیعه وسنی در کنار هم به یکدیگر احترام می‎گذارند و دوست یکدیگر هستند، در ماه محرم و مصائب اهل بیت اهل سنت ما در مراسم عزاداری امام حسین (ع) اشک می‎ریزند و احترام می‎گذارند پس اهل سنت هم دلبسته اهلبیت هستند، مختومقلی فراغی، شاعر پرآوازه ترکمن، سال‎ها قبل در رابطه با اهل بیت اشعاری را سروده‎اند که نشان از ارادت اهل سنت به اهل بیت است.

ابرقدرت‎ها در لبنان و غزه سیلی خورده‎اند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: ابرقدرت‎ها در لبنان و غزه سیلی خورده‎اند، از ملت عراق شکست خورده‎اند، موج اسلام‎خواهی و استکبارستیزی منطقه را پر کرده است امروز دشمن چشم به تفرقه دوخته است و آمریکا و دولت‎های دست‎نشانده‎اش سعی می‎کنند از طریق ایجاد تفرقه بین مذاهب و فرقه‎های مختلف و ایجاد اختلاف به مقاصد شوم خود برسند.

نقدی بیان داشت: باید گفت اینبار کور خوانده‎اند، مسلمانان بیدار و هوشیار هستند اهل سنت بیدار و هوشیار است، شیعه بیدار است.

وی افزود: کنگره آمریکا پول اختصاص می‎دهد تا شبکه‎هایی ایجاد شود و به نام شیعه بر اهل سنت فحاشی کند، جلوی شبکه‎های ایران را سد می‎کنند، تا اختلاف ایجاد شود، از طریق تکفیری‎ها زائرین عتبات عالیات و شیعه‎ها را به شهادت می‎رسانند تا تفرقه بین شیعه و سنی ایجاد شود، اما مسلمانان بیدار هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان متذکر شد: نه شیعه، نه سنی هیچکدام از توطئه‎های آنان را باور ندارند و در جواب آمریکا می‎گویند «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر صهیونیسم» ما امروز شیعه، سنی، کرد، ترکمن، ترک و بلوچ از هر فرقه و نژاد در مصلی جمع شده‎ایم تا جشن وحدت را در کنار یکدیگر برپا سازیم و همه زیر پرچم اسلام و گوش به فرمان رهبری فرزانه هستیم.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5345.html )