عنوان خبر: بررسی برنج های آلوده هندی
يكشنبه 29 دي 1392 - 22:59:22


نماینده علی آباد در مجلس :

با توجه به اینکه کالاهای وارداتی از نظر کیفیت به هیچ عنوان مطلوب نیستند به همین جهت به نوعی جنس بی کیفیت به مردم داده خواهد شد.



عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس،با اشاره به اینکه بیشتر واردات برنج از کشور هند انجام می شود،گفت: به دنبال این موضوع هم اکنون تیمی متشکل از کمیسیون بهداشت، کمیسیون کشاورزی و سازمان غذا و دارو به هندوستان اعزام تا منشا آلودگی برج‌های آلوده را شناسایی کنند.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی رحمت الله نوروزی" نماینده مردم علی آباد کتول درمجلس شورای اسلامی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی  خانه ملت، درواکنش به استفاده از کالاهای وارداتی از جمله برنج هندی و مرغ منجمد شده برزیلی در سبد کالایی دولت،که این عملکرد برخلاف شعار حمایت از تولید ملی است،گفت: قرار نیست جنس بی کیفیت به مردم دهیم به همین جهت عملکرد دولت بسیار غیر کارشناسانه است و با توجه به اینکه کالاهای وارداتی از نظر کیفیت به هیچ عنوان مطلوب نیستند به همین جهت به نوعی جنس بی کیفیت به مردم داده خواهد شد.

رحمت اله نوروزی ، با بیان اینکه در کشور انواعی از برنج با کیفیت  تولید می شود،تصریح کرد: درست است سطح زیر کشت برنج در کشور پایین است و بر اساس سرانه مصرف فقط 400 تا 500 هزارتن کسری وجود دارد اما در هر شرایطی برنج داخلی بسیار مطلوب تر از برنج هندی، پاکستانی و اروگوئه است.

وی با اشاره به اینکه کشور ژاپن توانست درهای کشورش را برروی واردات ببندد، ادامه داد: با توجه به اینکه از سوی مقام معظم رهبری سال گذشته حمایت از تولید ملی نام گذاری شد و امسال هم حماسه اقتصادی،اما همچنان درهای کشور به روی واردات باز است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس،با تأکید بر اینکه دولت نباید فقط شعار حمایت از تولید داخلی و حماسه اقتصادی دهد و باید از کشاورز داخلی حمایت کند، افزود: دولت در وهله‌ی اول باید از تولید داخلی استفاده کند و این عملکرد دولت بر خلاف حمایت از تولید ملی است.

نوروزی،در واکنش به واردات بی رویه برنج، گفت: در حال حاضر برنج ایرانی در انبارها به میزان بسیار زیادی وجود دارد و ذخیره سازی انبارها بسیار مطلوب است اما متأسفانه همچنان واردات برنج از کشورهایی چون هند، پاکستان و اروگوئه ادامه دارد.

نماینده مردم علی آباد کتول درمجلس،تصریح کرد: دولت باید در زمان نیاز بازار به واردات برنج بپردازد نه اینکه در زمان کشت محصول به واردات آن اقدام کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس،با اشاره به اینکه بیش تر واردات برنج به کشور از سوی هند صورت می گیرد،گفت: با توجه به بحث آلودگی این نوع برنج ها به همین جهت در هفته ی جاری با چند نفر از نمایندگان کمیسیون کشاورزی، کمیسیون بهداشت مجلس و مسئولان ذی ربط از جمله سازمان غذا و دارو برای بررسی برنج هندی به کشور هند سفر خواهیم کرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5349.html )