عنوان خبر:خطبه های نماز جمعه علی آباد کتول-1392/11/04
جمعه 4 بهمن 1392 - 23:40:29


حجت الاسلام موسوی امام جمعه علی آبادامام جمعه علی آباد :

دین مبین اسلام دو وظیفه ی مهم برای زنان در نظر گرفته است که اولی تربیت صحیح فرزندان و دومی گرم نگاه داشتن کانون خانواده است.



حجت الاسلام والمسلمین موسوی در جمع شرکت کنندگان نماز عبادی-سیاسی جمعه ی علی آباد کتول ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: بحث اشتغال زنان که از مسائل روز جامعه بحساب می آید از جمله بحث های مهم و مورد ابتلای جامعه است.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "وب سایت رسمی ستاد نماز جمعه علی آباد" حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه تصریح نمود: دین مبین اسلام دو وظیفه ی مهم برای زنان در نظر گرفته است که اولی تربیت صحیح فرزندان و دومی گرم نگاه داشتن کانون خانواده است.با توجه به اینکه فرزندان بیشتر اوقات زندگیشان (دوران رضا، نگهداری، و ... ) را در کنار مادر سپری میکنند و در این دوران احتیاجات شدید عاطفی دارند، خداوند متعال خصلتهایی همچون عاطفه، محبت، صبر و حوصله و... را در وجود زن قرار داده است و بهمین جهت وظیفه ی تربیت صحیح فرزندان را هیچکس بجز مادر نمی تواند بدرستی انجام دهد.

امام جمعه ی شهرستان علی آباد کتول در ادامه روایاتی از حضرات معصومین علیهماالسلام درباره اهمیت تربیت صحیح فرزندان مطرح نموده و بشرح آنان پرداخت.امام جعفر صادق در حدیث شریفی میفرمایند: «فرزندانتان را گرامی بدارید و آداب نیک به آنها بیاموزیدکه خداوند شما را می آمرزد».همچنین امام صادق علیه السلام در حدیثی دیگر میفرمایند: «ارثی که خداوند از بنده ی مومنش می گذارد فرزند صالح است». فرزند صالح است که بعد از مرگ برای انسان استغفار می کند و با انجام امورات خیر والدین خود را در ثواب آن شریک مینماید.

ایشان در ادامه افزودند: در آیات و روایات فراوان سفارش شده است به سراغ جوانانمان برویم و به آنان دین و آداب اجتماعی را بیاموزیم قبل از اینکه دیگران بسراغ آنها بروند.این روایت شاید آن موقع برای امروز ما گفته شده باشد.امروزه با توجه مسئالی از جمله اینترنت و... باید کنترل بیشتر روی فرزندان داشته باشیم.آزادی خوب است اما حد و حدود و آدابی دارد.لذا باید جوانان را کنترل نمود زیرا آزادی بی حدو حصر حکم سم را برای آنان دارد.

خطیبب نماز جمعه ی این هفته علی آباد کتول در ادامه دومین وظیفه ای که اسلام بر عهده مادران قرار داده است را گرم نگاه داشتن کانون خانواده دانست و افزود: اگر کانون خانواده گرم و صمیمی باشد مرد می تواند با خیال راحت به امورات بیرون بپردازد و کارهای دیگر را رفع و رجوع نماید.بلعکس زن نیز با گرم بودن کانون خانواده آرامش بیشتر دارد و بخوبی میتواند از عهده ی کارها، خصوصاٌ تربیت صحیح فرزندان برآید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه اظهار داشت: زنان و دختران جامعه نباید هدفشان از ادامه تحصیل شاغل شدن باشد.البته این بمعنی مخالفت اسلام با شاغل بودن زنان نیست بلکه در بعضی مشاغل همچون پزشکی، تعلیم و تربیت و... احتیاج به حضور زنان احساس می شود.آنان باید توجه داشته باشند که وظایف اصلی آنان از نظر اسلام  مواردی است که ذکر شد و توجه داشتن به این وظایف توسط زنان باعث حل مشکلاتی همچون بحران بیکاری در جامعه خواهد شد.

ایشان در ادامه ضمن تبریک ایام الله دهه ی مبارک فجر  این ماه را ماهی نورانی،نشاط بخش و ماه امید دانسته و از عموم مردم خواستند در برنامه هایی که بمناسبت این دهه اجرا می شود شرکت پرشور و حماسی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، آموزش و پرورش را وزارت خانه ای پرکار و از ارکان جامعه دانسته و گفت: یکی از بهترین راه های انفاق صرف آن در راه آموزش و پرورش است.بروید و به سرگذشت پیشنیان که اهل خیر بودند دقت کنید و ببینید آنها در چه جایگاهی هستند و دیگران در چه جایگاهی...؟

ایشان بیشتر مشکلات و گرفتاریهای جامعه ی جهانی امروز را گرفتار بودن در چنگ قدرتهایی که ادب سیاسی و اجتماعی ندارند دانست.آنها که ابتداعاٌ از ایران برای شرکت در نشست ژنو 2 دعوت بعمل می آورند ولی تحت فشار همین قدرتها دعوت خود را پس میگیرند تنها به دلیل نپذیرفتن نتایج نشست ژنو 1 از سوی ایران.انها در حالی که می دانند ایران کشوری قدرتمند و تاثیرگذار در منطقه بوده و بدون حضور ایران نمی توانند به نتیجه ای برسند، با اعمال فشار از سوی آمریکا و صهیونیسم جهانی دعوت خود را پس گرفته اند اما در واقع با این عمل خود ارزش و اعتبار ایران را در جامعه ی جهانی بالا برده اند.

امام جمعه ی شهرستان علی آباد کتول همچنین از پرسنل نیروی انتضامی جهت برقرای نظم و امنیت در شهرستان و همچنین از اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان علی آباد کتول که بدون هیچ چشم داشت و خالصانه زحمت کشیده و مقدمات برگزاری نماز جمعه را فراهم مینمایند تقدیر و تشکر نمود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5357.html )