عنوان خبر:الزام رعايت استانداردهاي صيادي در گلستان
دوشنبه 10 آبان 1389 - 18:51:18


معاون صيد و صيادي شيلات گلستان گفت: رعايت استانداردهاي صيد و صيادي مطابق با استاندارد اعلام شده از سوي شيلات گلستان و رعايت مقررات ابلاغي از سوي سازمان شيلات ايران براي تعاوني‌هاي صيد پره الزامي است.



به نقل از روابط عمومي شيلات گلستان، محسن يحيايي گردهمايي اعضا هيئت مديره تعاوني‌هاي صيد پره اظهار داشت: با توجه به مصوبه كميته مديريت سازمان شيلات ايران و شروع فصل صيد ماهيان استخواني گردهمايي اعضا هيئت مديره تعاوني‌هاي صيد پره، معاون و كارشناسان صيد و صيادي اداره كل شيلات گلستان در محل سالن اجتماعات اداره كل برگزار شد.
وي افزود: اين جلسه با حضور 40 نفر از اعضا هيئت مديره تعاوني‌هاي پره استان به منظور بررسي مسائل و مشكلات جامعه صيادي برگزار شد.
معاون صيد و صيادي شيلات گلستان در اين جلسه مدت زمان پره‌كشي روزانه را از طلوع آفتاب تا ساعت 21 همان‌روز اعلام كرد و گفت: اعضا هيئت مديره در خصوص تعرفه صيد و پرداخت به موقع مبلغ اعلامي توجيه شدند.
يحيايي ضمن تأكيد بر رعايت مقررات و دستورالعمل‌هاي مربوط به نقل و انتقال سهام صيادي گفت: تعاوني‌هاي پره بايد ثبت اعضا جديد شركت صيد پره را در اداره تعاون شهرستان‌هاي مربوطه داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: اطلاع‌رساني لازم در خصوص آخرين اقدامات انجام شده از سوي سازمان شيلات ايران در ارتباط با طرح جامع صيد و صيادي در درياي خزر صورت گرفت.
معاون صيد و صيادي شيلات گلستان گفت: هر شركت تعاوني صيد پره در زمان صيد، حريم جايگاه صيد ساير تشكل‌هاي صيادي از قبيل صيادان خاوياري و ساير تعاوني‌هاي صيد پره را بايد رعايت كند.
وي همچنين از توجيه ناظران پره خبر داد و گفت: با توجه به آغاز فصل صيد ماهيان استخواني و به منظور توجيه وظايف محوله به ناظرين پره جلسه‌اي با حضور ناظران پره و كارشناسان معاونت صيد و صيادي برگزار شد.
يحيايي افزود: در اين جلسه مواردي كه بايد به اطلاع ناظران پره برسد انجام شد و مسائل و مشكلات مربوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
معاون صيد و صيادي شيلات گلستان گفت: رعايت استانداردهاي صيد و صيادي شامل آلات و ادوات صيد و صيادي، زمان صيد و رعايت استاندارد تور پره از جمله مواردي بود كه براي ناظران توجيه شد.
وي ادامه داد: در خصوص رهاسازي ماهيان غيراستاندارد كه در تورهاي پره گرفتار مي‌شوند توضيحات لازم داده شد و در مورد ماهيان ممنوع‌الصيد نيز توجيحات لازم انجام شد.
معاون صيد و صيادي شيلات گلستان گفت: در اين جلسه ناظران پره در خصوص نحوه تكميل برگه‌هاي جديد مربوط به گزارشي كه بايد تهيه كنند، توجيه شدند.
يحيايي ضمن بيان اينكه اطلاع‌رساني لازم به ناظران پره در خصوص نحوه بيومتري ماهيان صيد شده و تكميل فرم‌هاي بيومتري انجام شد، اظهار داشت: آموزش لازم در مورد چگونگي تكميل فرم‌هاي مربوط به آمار صيد ماهيان استخواني نيز انجام شد.
وي گفت: از ناظران پره مي‌خواهيم ضمن جلوگيري از تردد يا فعاليت صيادان غيرمجاز در محدوده فعاليت تعاوني‌هاي پره، گزارشات مربوطه در اين مورد را نيز ارائه دهند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-536.html )