عنوان خبر:ادبیات هر کشور آئینه هویت ، تمدن و فرهنگ مردم آن کشور است
شنبه 12 بهمن 1392 - 21:34:06

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد:

دانشگاه های آن زمان به جای اینکه به بررسی ادبیات ما در گذشته  و تفکرات مثل تفکرات حافظ ، مولوی و بسیاری دیگر بپردازند به بررسی تفکرات سوریالیسم در غرب می پرداختند.



به مناسبت آغاز ایام الله دهه فجر در اولین روز از این هفته طی مراسمی دکتر سید رضایی رئیس دانشکده علوم انسانی در جمع کارکنان و هیات رئیسه واحد به نقش ادبیات در انقلابهای جهانی پرداخت.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد واحد علی آباد کتول" دکتر سید رضائی گفت: اگر همه ما این تعریف از ادبیات را بپذیریم که ادبیات هر کشور آئینه هویت ، تمدن و فرهنگ مردم آن کشور است می تواند نقش تاثیر گزاری در انقلاب ها ، مسائل فرهنگی و بسیاری از موضوعات دیگر را داشته باشد .

وی در ادامه به بررسی ادبیات پس از انقلاب مشروطه پرداخت و به نقدی از تفکرات جلال آل احمد از دانشگاههای زمان قبل از انقلاب گفت : دانشگاه های آن زمان به جای اینکه به بررسی ادبیات ما در گذشته  و تفکرات مثل تفکرات حافظ ، مولوی و بسیاری دیگر بپردازند به بررسی تفکرات سوریالیسم در غرب می پرداختند.

وی در خصوص انقلاب بزرگ اسلامی گفت: در آن زمان  بزرگانی چون دکتر شریعتی و شهید مطهری چه با قلم و چه سخنرانی های خودتاثیرات بسیاری را در حرکت بزرگی مثل انقلاب اسلامی گذاشتند و توانستند بر بسیاری از افراد بخصوص دانشجویان را تحت تاثیر افکار روشن فکرانه خود قرار داده و حرکت های بزرگی را در انقلاب آن زمان به وجود آورند .




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5366.html )