عنوان خبر:سرما و بارش برف شدید در گلستان
يكشنبه 13 بهمن 1392 - 06:20:56

سرما  در گلستان:

امروز یکشنبه 13 بهمن ماه تمامی مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه سطح استان گلستان تعطیل است.




از دو روز گذشته نخستین برف زمستانی استان گلستان در نقاط مختلف استان آغاز به باریدن کرد که باعث کاهش شدید هوا در نقاط مختلف استان شد.

این بارش برف و سردی شدید هوا در روز گذشته باعث تعطیل شدن مدارس استان گلستان شد.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "خبرگزاری فارس" مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان در خصوص وضعیت فعالیت مدارس سطح استان گلستان در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: قرار بود در روز یکشنبه (13 بهمن‎ماه 1392) تمام مدارس استان گلستان باز باشد که لحظاتی قبل به دلیل افزایش برودت هوا و هماهنگی به عمل آمده اعلام شد فردا(13 بهمن‌ماه 1392) مدارس ابتدایی استان تعطیل است.

قاسم سمیعی ادامه داد: لغزندگی معابر، سرمای زیر صفر درجه و خطرات ناشی از آن از دلایل تعطیلی مدارس ابتدایی استان است.

وی تاکید کرد: این تعطیلی شامل تمامی مدارس ابتدایی استان در شیفت‎های صبح و بعد از ظهر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش دریافتی با ریزش برف به ویژه در مناطق کوهستانی، دمای استان به طور نسبی از روز گذشته بین سه درجه تا هفت درجه سانتی‎گراد زیر صفر بوده است.

نوسان دمای گلستان بین 3 تا 12 درجه زیر صفر

به گفته سمیعی بیشترین کاهش دما امروز در استان متعلق به شهرستان مراوه‌تپه است که هفت درجه سانتی‎گراد زیر صفر گزارش شده و کمترین دما نیز متعلق به شهرستان بندرگز بوده است که به صفر درجه رسیده است.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش دریافتی هواشناسی استان، دمای گلستان امشب بین 3 تا 12 درجه زیر صفر در مناطق مختلف استان متغیر خواهد بود.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به خروج سامانه جوی از اواخر فردا یادآور شد: بارش برف به شکل پراکنده تا فردا ادامه خواهد یافت و از ظهر فردا به تدریج آسمان استان صاف تا قسمتی نیمه ابری خواهد بود.

سمیعی خاطرنشان کرد: با وجود عبور سامانه جوی، هوای گلستان در چند روز آینده همچنان سرد خواهد بود و با توجه به وقوع پدیده مه و یخبندان، تداوم اختلال در تردد محورهای کوهستانی استان دور از انتظار نیست.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط کشاورزان گلستانی خاطرنشان کرد: با توجه به یخ‎بندان و سرمای شدید احتمال آسیب به باغات مرکبات کشاورزی وجود دارد؛ که باید اقدامات ایمنی توصیه شده از جهاد کشاورزی استان در این زمینه رعایت شود.

طی روزهای آینده ‎از سفرهای غیرضروری خودداری شود

سمیعی، از شهروندان گلستانی و مسافران عازم به استان خواست، با توجه به وضعیت جوی، حتی‎المقدور از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی متذکر شد: شهروندان از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ‎شکن یا زنجیر چرخ در مناطق مرتفع و کوهستانی استان شدیدا پرهیز کنند.

این مسئول گلستانی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از کمبود اکسیژن و تولید گازهای مضر در روزهایی که برودت هوا زیاد است، وسایل گرمایشی منازل و محل کار خود را متناسب با حجم هوای محیط و نحوه تهویه آن تنظیم کنید.

آماده‎باش دستگاه‎های عملیاتی و امدادی گلستان

سمیعی با اشاره به آمادگی دستگاههای اجرایی استان برای مواجهه با حوادث احتمالی یادآور شد: در اخطاریه ارسالی از تمامی دستگاه‌های عملیاتی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها خواسته شد تا از آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث احتمالی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: از دیروز با افزایش بارش برف، هماهنگی و تعامل مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان جریان دارد و انتظار می‎رود با وجود این تعامل، مشکلی در این شرایط حادث نشود.‌

هم‌اکنون دمای شهر گرگان پنج درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته سه درجه سردتر شده است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5368.html )