عنوان خبر:جلب اعتماد شهروندان توسط شوراي‌ راهبردي‌ شهرالكترونيك گرگان
دوشنبه 10 آبان 1389 - 18:54:03


به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر گرگان، علي‌اكبر سوخته‌سرايي در بيست و پنجمين نشست شوراي راهبردي شهر الكترونيك گرگان با اشاره به برگزاري نامطلوب دوره‌هاي الكترونيك با عناوين مختلف تجاري و فرهنگي در گذشته اظهار داشت: در اجراي اين پروژه بايد طوري عمل كرد كه پيشينه ذهني منفي براي شهروندان ايجاد نشود.



وي ارائه خدمات الكترونيك به شهروندان را روش مناسبي در ارتقاي احساس امنيت اداري دانست و افزود: با فراگير شدن ارائه خدمات عمومي الكترونيك علاوه بر سرعت بخشيدن به امور اداري مي‌توان رضايت و احساس سلامت اداري را در شهروندان افزايش داد.
رئيس شوراي راهبردي شهر الكترونيك گرگان نيز در اين نشست گفت: 5 هزار نفر از شهروندان گرگاني، متقاضي شركت در دوره‌هاي آموزشي شهروند الكترونيك بودند كه 3 هزار نفر از اين افراد جذب دوره‌هاي آموزشي شدند.
حسين مومني افزود: با استقبال گسترده شهروندان از اجراي اين طرح پيش‌بيني مي‌شود استفاده از خدمات عمومي الكترونيك به زودي فراگير شود.
وي افزود: با توجه به عملكرد ناموفق طرح اتوماسيون اداري در استان، شوراي راهبردي شهر الكترونيك سعي دارد به سمت بازمهندسي فرايندهاي الكترونيك حركت كند.
رئيس شوراي راهبردي شهر الكترونيك گرگان برقراري خطوط ارتباطي مستقيم مديران با دستگاه‌هاي مرتبط و ارائه امتيازهاي ويژه به شهروندان الكترونيك را از جمله راهكارهاي پيشنهادي شوراي راهبري در تسريع روند ايجاد شهر الكترونيك عنوان و تصريح كرد: اميد است با آغاز فعاليت دبيرخانه شوراي راهبردي، ارتباطات و پيگيري امور مربوطه از سرعت بهتري برخوردار شود.
مومني با اشاره به حمايت‌هاي مطلوب مسئولان و سازمان‌هاي مربوطه در اجراي اين پروژه خاطرنشان كرد: اجراي پروژه شهر الكترونيك گرگان نسبت به شهرهاي ديگر كشور از موفقيت و سرعت بيشتري برخوردار است.
شهردار گرگان نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه روند اجرايي شهر الكترونيك در گرگان جرياني رو به رشد دارد، گفت: علت انتخاب شهرداري به عنوان پشتيبان اجراي اين پروژه، انعطاف‌پذير بودن اين سازمان است.
ابراهيم كريمي با اشاره به مزيت‌هاي استفاده از خدمات الكترونيك توسط شهروندان تصريح كرد: سرعت در ارائه خدمات، كاهش هزينه‌ها و ترافيك از جمله مزيت‌هاي ايجاد شهر الكترونيك است.
وي در خصوص بروزرساني و بومي‌كردن اطلاعات سايت‌هاي مرتبط با شهر الكترونيك اظهار داشت: بومي كردن اطلاعات در سايت‌هايي مثل ecity و gorgan.ir كه نزديك به 137 هزار بازديد كننده دارد، مي‌تواند در ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان بسيار موثر باشد.
شهردار گرگان ايجاد شهر الكترونيك در سطح استان را از ضروريات دانست و در اين خصوص تصريح كرد: با توجه به تراكم جمعيتي استان اگر اين پروژه در گنبدكاووس هم اجرايي شود، نزديك به 75 درصد جمعيت شهري استان مي‌توانند از خدمات شهر و شهروند الكترونيك استفاده كنند.
فرماندار گرگان در ادامه اين نشست با اشاره به تردد روزانه روستاييان اطراف به منظور انجام امور اداري و يا شغلي در گرگان بر ضرورت ارائه خدمات آموزشي الكترونيك به اين افراد تاكيد كرد.
جعفر گرزين ضمن تقدير از فعاليت‌هاي انجام شده شوراي راهبردي شهر الكترونيك گرگان گفت: زمينه خدمات‌رساني الكترونيك به شهروندان و بستر مناسب استفاده آنها از اين خدمات پس از گذراندن دوره‌هاي آموزشي بايد فراهم شود.
مديرعامل شركت مخابرات استان گلستان نيز با تاكيد بر اينكه طراحي شهر الكترونيك بايد تابع برنامه‌هاي راهبردي توسعه استان باشد، اظهار داشت: كميته‌هاي تخصصي اجراي اين پروژه بايد در راستاي وحدت رويه دستگاه‌هاي اجرايي فعاليت داشته باشند.
سيدغلامرضا عرب‌ هاشمي استان گلستان را داراي ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي بسيار مناسبي در زمينه اي‌سي‌تي‌ و اي‌تي‌ معرفي و بر تعاملات بيشتر دورن‌دستگاهي و برون‌دستگاهي شوراي راهبردي شهر الكترونيك تاكيد كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-537.html )