عنوان خبر:هزینه سبد کالا برای ما!
سه شنبه 15 بهمن 1392 - 23:09:07


سبد کالا :

از چندی پیش و بخصوص این روزها بحث سبد کالا نُقل هر محفل و مجلسی شده است.



ابتدا شماره سامانه پیامکی برای آگاهی از دریافت سبد کالا شایع می شود، فردایش نگرانی از احتمال کلاهبرداری از طریق پیامک های ارسالی اذهان مردم را مشغول خود می سازد. فرداترش رسانه ملی اعلام می کند این ها شایعه است. حالا بماند چه کسانی بر این موج ایجاد شده سوار شدند و سود بردند. بگذریم، خلاصه همه در تکاپو هستند تا پیامکی با محتوای "شما مشمول دریافت سبد کالا می باشید؛" را دریافت کنند.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "شیرازه" در هر حال موجی در سطح کشور ایجاد شده است که در این وضع نابسامان اقتصادی و فشارهای معیشتی که بر دوش مردم است، هر روز که به جلوتر می رود بزرگ تر و همه گیر تر می شود و این دست و دلبازی های دولت هوش و حواس از سر خیلی ها برده است.

متاسفانه خیلی از ماها حواسمان نیست چه اتفاقی دارد می افتد.اگر کمی نسبت به اتفاقات اخیر باریک بین باشیم ، ظرافت آن را درک می کنیم.

صفوف طولانی مردم برای دریافت سبدهای اهدایی دولت از یک سو و سوژه پردازی رسانه هایی موافق و مخالف با دولت از سوی دیگر و به قول معروف کل کل رسانه ای، همه و همه دست به دست هم داده اند تا موجی که هر سال در 12 تا 22 بهمن، ایران اسلامی را در می نوردید کمی به حاشیه برود.

در خصوص آغاز توزیع سبد کالا همزمان با آغاز آیام الله دهه فجر چند نکته تامل برانگیز است.

نکته اول آنکه دهه فجر هر سال فرصتی است برای انتقال مفاهیم و ارزش ها و خاطرات و واقعیات انقلاب سال 57 ایران از نسل انقلاب به نسل های جدید. فرصت و بستری که برای انتقال این مهم در این دهه به وجود می آید در دیگر روزهای سال بسیار کمتر اتفاق می افتد. حال اگر این فرصت طلایی با تحت شعاع قرار گرفتن این گونه اتفاقات از دست برود، یعنی یک سال عقب افتادن از ترویج و صدور انقلاب؛ به نظر شما چه اتفاقاتی ممکن است بدلیل فرصت سوزی ما و حضور کمرنگ مردم در میدان دهه فجر بیفتد؟

نکته دوم که کمی تامل برانگیز تر است، سوء استفاده و شیطنت رسانه های فرصت طلب دشمن از فضای به وجود آمده به نفع خود است. متاسفانه صفوف دریافت سبد کالا در این روزها سوژه و خوراک لنز دوربین رسانه های معاند را فراهم می کند. در جایی که چشم  همه جهانیان منتظر دیدن پیشرفت ها و دستاوردهای مردم مسلمان ایران در جشن سی و پنجمین سالگرد انقلابشان است، در جشنی که باید صلابت و شکوه ملت مسلمان ایران به نمایش گذاشته شود، مردم جهان شاهد تصاویری از مردم عقب مانده و جهان سومی هستند که برای حداقل های معیشت خود ساعت ها در صف می ایستند و اگر چنین اتفاقی بیفتتد، یعنی زیر سوال رفتن دستاوردهای سی و پنج ساله انقلاب مردم ایران.

به هر حال واقعیت این است که بخواهیم یا نخواهیم موج ایجاد شده در تخصیص سبد کالا، ذهن مردم ایران را از دهه فجر منحرف کرده است و متاسفانه دولت محترم چنان مشغول برنامه ریزی و اجرای طرح سبد کالا بوده است که به این نکات ساده، ولی ظریف هیچ گونه توجهی نداشته است. حالا بماند در جنگ جدید رسانه ای که دشمن آن را با سوژه جدید به زودی شروع می کند، بحث هسته ای ایران هم بی نصیب نخواهد ماند.

در پایان باید اعتراف کرد دولت تدبیر و امید با یک بی توجهی، سوژه ای داغ به دست معاندین نظام داده است و انتظار می رفت که هوشمندانه تر از این عمل شود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5372.html )