عنوان خبر:نماز بهترين راهكار تامين احساس نياز انسان به سوي خداوند
چهارشنبه 16 بهمن 1392 - 23:14:40


فرماندار علی آباد کتول :

تجربه ثابت كرده است آن هايي كه التزام واقعي به نماز دارند عليرغم لغزش در برحه اي از زمان، دوباره به راه صحيح و حقيقت زندگي باز مي گردند.



فرماندار علي آبادكتول گفت: نماز بهترين راهكار تامين احساس نياز انسان به سوي خداوند و التزام بخش زندگي بشر است.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری علی آباد کتول" علي اكبر كي پور اظهارداشت: اقامه ي نماز در آغاز و پايان هر روز زندگي انسان را نظام مند و داراي برنامه مي كند.

وي اظهار كرد: تجربه ثابت كرده است آن هايي كه التزام واقعي به نماز دارند عليرغم لغزش در برحه اي از زمان، دوباره به راه صحيح و حقيقت زندگي باز مي گردند.

كي پور ادامه داد: همه ي سجاياي ديني و اخلاقي بدون نماز ناقص است و مهم ترين عامل گذر از لغزش ها اقامه ي نماز است.

وي خاطر نشان كرد: در همه ي اديان الهي به نحوي موضوع نماز مطرح شده است چرا كه هيچ عمل صالحي همانند نماز نياز انسان به خداي متعال را تامين نمي كند.

مسئول ستاد اقامه ي نماز استان گلستان نيز نماز را رهايي بخش انسان از مشكلات و آرام بخش روح انسان عنوان كرد و گفت: ياوران نماز دلسوز نماز هستند و بزرگترين دغدغه ي آن ها ترويج فرهنگ نماز است.

قاسم محمدي اظهار كرد: بعضي از نوجوانان و جوانان ما نسبت به امر اقامه ي نماز و اثرات آن كاهل شده اند اما بايد بدانند دانشمندان ما همچون ابوعلي سينا وقتي در حل مسائل خود با مشكلي مواجه مي شدند، وضو ساخته و به اقامه ي نماز مي پرداختند.

وي اظهار كرد: سال گذشته در همه ي مدارس استان دانش آموزان و دبيراني به ياوران نماز پيوسته اند و به صورت خودجوش دانش آموزان مدارس و افراد محله ي خود را به اقامه ي نماز جماعت و جمعه دعوت مي كنند.

محمدي با اشاره به اينكه در طول سال تحصيلي به همه ي مدارس استان مشاوران نماز اعزام شده اند، خاطر نشان كرد: مجمع تخصصي نماز در استان قم آماده ي اعزام مشاوره در خصوص نماز به مدارس و مساجد جهت پاسخگويي به مسائل نماز مي باشد كه در صورت علاقه مندي مسئولين مي توانند از طريق ستاد اقامه ي نماز اقدام كنند.

رييس دانشكده فني و حرفه اي امام خميني (ره) شهرستان علي آبادكتول نيز در دومين گردهمايي نماز اين شهرستان بيان كرد: دانشجويان فعال فرهنگي مناديان اقامه و ترويج فرهنگ نماز در خانواده و جامعه باشند.

رئيسي اقامه ي نماز در دانشگاه ها را از اهميت بالايي برخوردار دانست و اظهار كرد: فرهنگ و جايگاه اقامه ي نماز در دانشگاه ها بايد در دانشگاه ها توسعه يابد.

وي با اشاره به تشكيل اتاق فكر نماز در دانشگاه ها اظهار كرد: ترويج فرهنگ نماز توسط دانشجويان فعال فرهنگي و علاقه مند به نماز مانع وقوع بسياري از آسيب ها در جوامع دانشگاهي است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5373.html )