عنوان خبر:خطبه های نماز جمعه علی آباد کتول-1392/11/18
جمعه 18 بهمن 1392 - 17:29:00


حجت الاسلام موسوی امام جمعه علی آبادخطیب جمعه علی آباد کتول :

راهپیمایی 22 بهمن مایه عزت و افتخار ما و تضمین کننده امنیت داخلی و خارجی کشور است.



حجت الاسلام والمسلمین موسوی در جمع شرکت کنندگان نماز عبادی-سیاسی جمعه ی علی آباد کتول در اهمیت تقوا اشاره ای به یکی از احادیث حضرت علی علیه السلام داشتند که می فرمایند: سفارش میکنم شما را به رعایت تقوی الهی زیرا تقوی بهترین امری است که بندگان خدا به آن سفارش می شوند و بهترین عاقبت را نزد خدا دارد.در نزد خدا تقوی مورد توجه قرار می گیرد و کاری که تقوی در آن نباشد گرچه مهم باشد اما نزد خدا ارزشی ندارد.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "سایت رسمی ستاد نماز جمعه علی آباد کتول" حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه تصریح نمود: قرآن کریم در سوره مبارکه فجر می فرمایند: «والفجر و ليال‌ عشر و ...» اینها قسمهایی است که خداوند یاد نموده است و نشان دهنده ی اهمیت آنها بوده است.مفسرین برای «فجر» معانی همچون آغاز ماه ذی الحجه، حلول ماه محرم، عید قربان و ... را مطرح نموده و همچنین برای «ليال‌ عشر» معانی همچون ده شب اول ماه ذی الحجه، ده شب آخر ماه رمضان، ده شبی که حضرت موسی سلام الله اضافه تر در میقات گذراندند و دهه ی ماه محرم را مطرح نموده اند که البته حقیقت این آیات شاید فراتر از این معانی باشد.

امام جمعه ی شهرستان علی آباد کتول گفت: دهه محرم و واقعه عاشورای حسینی احیا کننده دین پیغمبر بود و اگر این دهه نبود شاید امروز چیزی از دین باقی نمی ماند.میتوان دهه ی فجر را که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد را در امتداد دهه ی عاشورا دانست.دهه ی فجر منجر هم به تشکیل حکومت اسلامی و احیای اسلام گردید و بیداری اسلامی و مهیا شدن جهت آغاز حکومت جهانی حضرت ولی عصر از جمله برکات این دهه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ايام‌ الله دهه‌ فجر و سی و پنجمین سالگرد‌ پیروزی انقلاب اسلامي‌ را تبريك‌ و تهنيت‌ عرض‌ نموده و گفت: برخی کشورها برای رسیدن به استقلال و آزادی خونهای بسیار دادند و مشقتهای فراوانی را متحمل شدند.دهه ی فجر به ما عزت، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی داد و اسلامی که کنار زده شده بود را در زندگیهای ما جاری ساخت.امروز ما هر چه داریم به برکت امام و خون شهدا داریم.شهدایی که حتی پیروزی انقلاب را هم ندیدند.امروز وظیفه ی ما است که پاسدار خون شهدا و ادامه دهنده ی راه آنها باشیم.

حاج آقای موسوی در ادامه ضمن توصیه به شرکت پرشور در راهپیمایی 22 بهمن افزود: راهپیمایی 22 بهمن مایه عزت و افتخار ما و تضمین کننده امنیت داخلی و خارجی کشور است و ارزش آن از دیگر راهپیماییهای کل سال بیشتر است زیرا همیشه نگاه دشمن به چگونگی حضور مردم در این راهپیمایی بوده است.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان علی آباد کتول در اهمیت اقامه داشتن نماز جمعه حدیث شریفی از امام رضا علیه السلام را مطرح نمودند که حضرت می فرمایند: هر کسی که قبل از نماز جمعه مسافرت نماید ، ضمن محروم ماندن از رحمت و فضل الهی از بلایا نیز در امان نخواهد بود ؛ مگر اینکه سفرش در راه خدا باشد و عذری الهی داشته باشد.( وسائل الشیعه 5 / باب 52 / حدیث 9708 )

ایشان در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد پر برکت امام حسن عسکری علیه السلام به نماز گزاران توصیه نمود که قدردان نعمت ولایت و قرآن باشند زیرا که این دو در کنار هم موجب هدایت به سمت پروردگار میشوند.

حاج آقای موسوی وجود بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام در مشهد و بارگاه ملکوتی خواهر ایشان حضرت معصومه سلام الله در قم را ملجع، پناهگاه و افتخاری برای ایرانیان دانسته و تصریح نمود: هجرت طولانی و طی مسیر سخت توسط حضرت معصومه سلام الله برای دیدار با برادرشان امام رضا علیه السلام نشان از عشق و ارادت خاص این دو بهم دارد و نمونه این عشق و محبت بین خواهر و برادر را فقط در کربلا میتوان دید.

ایشان در ادامه ضمن توصیه به کوشا بودن در امر تعلیم و تربیت فرزندان بیان داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و عدم وجود بودجه کافی برای ساخت مدرسه از عموم خیرین می خواهیم در این امر خدا پسندانه دولت را یاری نمایند.

امام جمعه ی علی آباد کتول از دولت جهت توزیع سبد کالا بین مردم تشکر نموده و گفت: در توزیع این سبد کالا با مشکلاتی روبه رو شدیم که دولت باید با درس گرفتن از دولتهای پیشین آنها را رفع نماید.
ایشان در ادامه تصریح نمودند: تزریق پول در جامعه امری نادرست و باعث ایجاد تورم خواهد شد، درست این است که پول به کارخانه جات داده شود تا چرخ آنها بچرخد و باعث افزایش تولید شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی صحبتهای معاون وزیر امور خارجه آمریکا را نامربوط دانسته و گفت: بنده حتی شرم دارم نام همچین اشخاصی را در تربون نماز جمعه بیاورم، انشاالله ملت ما جواب این افراد را در راهپیمایی 22 بهمن خواهند داد.
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست   /    عرض خود میبری و زحمت ما میداری



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5376.html )