عنوان خبر: فروش عزت ملت در برابر چند دلار!؟
جمعه 18 بهمن 1392 - 20:53:01


آيت الله مصباح يزدي :

علما، بزرگان و خانواده هاي شهدا شما را نصيحت مي كنند كه فريب آمريكا را نخوريد، عزت ملت را نفروشيد و خون شهيدان را به باد ندهيد.



آيت الله مصباح يزدي رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) چهارشنبه شب در حسينيه امام خميني(ره) قم، با اشاره به شرايط جاري كشور، به آيه «نَصَحْتُ لَكُمْ وَلَكِن لاَّ تُحِبُّونَ النَّاصِحِينَ» اشاره كرد و اظهار داشت: متهم مي كنند به بي سوادي و كم فهمي و كج فكري و چيزهاي ديگر؛ اينها خودشان نصيحت خدا و پيغمبر است؛ دوست نمي داريد كسي كه شما را نصيحت كند و از شما انتقاد كند، مي گوييد انتقاد را دوست داريم و حق با مخالف است، ولي دروغ مي گوييد؛ طاقت شنيدن يك جمله گل نداريد.

به گزارش گلستان نیوز به نقل از "پايگاه اطلاع رساني جبهه پايداري انقلاب اسلامي" وي افزود: علما و بزرگان كه وارث انبياء هستند، خانواده هاي شهدا وارثان اين انقلاب، شما را نصيحت مي كنند كه فريب آمريكا را نخوريد، دنبال راحتي خيالي نرويد؛ اين رفاهي كه به شما وعده مي دهند دروغ است و به آن نخواهيد رسيد؛ اگر هم برسيد به چه قيمتي؟ عزت مردم را مي فروشيد، خون هاي هزاران شهيد را كه در طول اين سه دهه ريخته شده به باد مي دهيد تا اين كه چند روزي چند دلاري كه از پول هاي خودتان است را به شما بازگردانند؛ زهي خيال باطل!

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح كرد: ارزش هاي خدا يادتان نرود؛ ملت ما و امام(ره) براي چه انقلاب كردند؟ براي چه اين همه كشته دادند؟ براي اين كه نان شان ارزان شود؟ آن مادري كه با دست خود چند فرزندش را كفن پوشاند و به جبهه فرستاد و پس از شهادت شان اشك هم نريخت، براي شكم اين كارها را كرد؟!

آيت الله مصباح يزدي ادامه داد: چرا داريم ارزش ها را فراموش مي كنيم؟ بدتر از همه كارهايي كه مي شود اين است كه اينها را به پاي امام(ره) و مقام معظم رهبري مي گذارند و مي گويند اين پيروي از امام(ره) و رهبري است.

وي با اشاره به آيه«أَصَلاتُكَ تَأْمُرُكَ أَنْ نَتْرُكَ ما يَعْبُدُ آباؤُنا أَوْ أَنْ نَفْعَلَ فِي أَمْوالِنا ما نَشاء» گفت: پيامبر خدا گفت كم فروشي نكنيد در پاسخ گفتند اين فضولي ها به شما نيامده، شما برو نمازت را بخوان چه كار با اين كارها داري؟ امروز به روحانيت مي گويند تو كه تخصص نداري در مسائل اقتصادي و سياسي چرا حرف مي زني؟ برو دنبال درس حوزه.

عضو شوراي فقاهتي جبهه پايداري انقلاب اسلامي گفت: مسلم است وقتي عدل و انصاف در جامعه رعايت نشود، هركس به ديگري نگاه كرده و جنس خود را گران كند و اين مسأله باب شود گراني و تورم ايجاد مي كند و دودش به چشم مردم ضعيف و كساني كه حقوق ثابت دارند مي رود.

نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه در طول تاريخ همواره روحانيون را به بي سوادي، كم فهمي و كج فهمي متهم مي كردند، افزود: شاه هم مي گفت اين آخوندها يك دم كني روي سرشان گذاشته اند و نمي فهمند سياست يعني چه و ما چه دنيايي داريم.

آيت الله مصباح يزدي با اشاره به اهميت جهاد اقتصادي، گفت: اين نوعي جنگ نرم به حساب مي آيد كه خطرش بيش از جنگ سخت است؛ نمونه آن را در زمان پيامبر(ص) نيز داريم كه مشركين مسلمانان را در تحريم اقتصادي قرار دادند؛ پس از آن اهانت هايي كه به پيامبر(ص) روا داشتند كار به جايي رسيد كه نمي گذاشتند كسي به مسلمانان غذا و ديگر امكانات لازم براي را زندگي بدهد؛ در شعب ابي طالب مسلمانان در شرايط بسيار سختي بودند.

وي ادامه داد: اين امتحان بسيار بزرگ و يكي از سنت هاي الهي است؛ خداوند كساني را كه مي خواهد رشد و ترقي دهد اين چنين امتحان مي كند؛ قرآن مي فرمايد«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا إِلي‏ أُمَمٍ مِنْ قَبْلِكَ فَأَخَذْناهُمْ بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ يَتَضَرَّعُونَ» ما هيچ پيامبري را نفرستاديم مگر اهل آن قوم را به سختي و گرفتاري مانند خشكسالي، بيماري و بلاهاي ديگر مبتلا كرديم.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در توضيح«لَعَلَّهُمْ يَتَضَرَّعُونَ» گفت: اين بلاها كمك مي كند مردم گريه و زاري كنند و به طرف خدا بروند؛ در جاي ديگر خداوند مي فرمايد«فَلَوْلا إِذْ جَاءَهُمْ بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا وَلَكِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ» چرا با اين كه ما زمينه را فراهم كرديم به در خانه ما نيامدند؟ براي اين كه اينها مبتلا به قساوت قلب هستند.

رييس مؤسسه امام خميني(ره) با بيان اين كه امتحانات الهي هميشگي است، ابراز داشت: يك روز جهاد نظامي، روز ديگر جهاد اقتصادي، هر روز يك شكل از فتنه ها و بلاها پيش مي آيد؛ آنهايي كه دلشان قساوت ندارد تحت تأثير اين عوامل قرار مي گيرند، توبه مي كنند و به نصيحت انبياء گوش مي دهند.
نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري گفت: آنهايي كه قسي القلب هستند مي گويند شما را چه كار به اين كارها؟ شما را چه به اقتصاد و سياست؟ بي سوادها



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-5377.html )