عنوان خبر:با وجود زيان‌ده بودن گلستان خدمات‌دهي تامين اجتماعي متوقف نمي‌شود
دوشنبه 10 آبان 1389 - 18:57:11


مديركل تامين اجتماعي استان گلستان گفت: رضايتمندي بيمه‌شدگان و پايبندي به تعهدات به عنوان اصول اساسي تامين اجتماعي محسوب مي‌شود كه با وجود زيان‌ده بودن استان اين خدمات‌دهي دچار وقفه نمي‌شود.



حسين اميري صبح امروز در نخستين ديدار خود با كاركنان شعبه گرگان اظهار داشت: تا دو ماه آتي برنامه عملياتي راهبردي تامين اجتماعي در اين استان تدوين مي‌شود.
وي برنامه‌ راهبردي و استراتژيكي تامين اجتماعي گلستان را مبتني بر استعدادها و ظرفيت‌هاي منطقه معرفي كرد و افزود: برنامه‌اي مجزا و قاعده‌مند براي هر شهرستان در راستاي رسيدن به اهداف تعريف شده اعلام خواهد شد.
مديركل تامين اجتماعي گلستان خاطرنشان كرد: هدف، خردجمعي و مشاركت آگاهانه تمامي كاركنان به عنوان اهرم‌هاي توسعه در پيشبرد برنامه اصولي سازماني منشا اثر هستند از اين رو زندگي مرفه مستلزم پنج حقيقت انساني ايمان، عدل، علم و معرفت، مهر و صميميت و كار مضاعف است.
به گفته اميري توكل به خداوند با خود شفافيت مي‌آورد، غيرممكن‌ها را ممكن مي‌سازد و بر ايجاد و تداوم همزيستي كمك مي‌كند.
اميري خاطرنشان كرد: بيش از 50 سال ماندگاري تامين اجتماعي در ايران نشان از نيروي انساني سختكوش و پاسخگو است و اين در حالي است كه برخي از كشورهاي جهان از جمله آمريكا و آلمان پس از گذران دوره 35 ساله، نظام تامين اجتماعي ديگري را تعريف مي‌كنند.
مديركل تامين اجتماعي گلستان در استان گلستان مصارف صندوق تامين اجتماعي بيش از مصارف آن است و در سال گذشته هزينه‌هاي اين صندوق در استان 150 ميليارد تومان بوده در حالي‌كه وصولي آن به مرز 133 ميليارد تومان رسيده بود.
اميري ضرورت افزايش بيمه‌پردازان و گسترش بيش از پيش چتر حمايتي تامين اجتماعي در گلستان را مورد تاكيد قرار داد و افزود: هم اكنون نزديك به 32 درصد جمعيت كل استان تحت پوشش تامين اجتماعي قرار دارند و اين در حالي است كه از ميانگين كشوري عقب هستيم.
وي كشاورزي بودن منطقه و صنعتي نبودن را به عنوان عواملي ياد كرد كه در كاهش ميزان افراد تحت پوشش تامين اجتماعي موثر بوده‌اند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-539.html )